Nu vreau în „komsomolcă”!
28 April 2009 11:00 Articole,![]()
Articolul de mai jos este din arhiva acestui blog. L-am readus în vizor, acum, în aprilie, luna în care s-a născut Vladimir Ilici Lenin. Şi când, în aprilie 2009, un alt Vladimir, de astă dată Vladimir Nicolaevici Voronin, omagiază comunismul într-o ţară pretins europeană.
„Comunismul a ucis mai mulţi oameni decât oricare alt fenomen natural sau social petrecut în Istorie: lui i-au căzut victimă între 100 şi 200 de milioane de persoane!” (Vladimir Volkoff, Treimea răului)
M-a prins şi pe mine perioada sovietică în R.Moldova şi au vrut să mă facă şi pe mine, fără de voie, un homo sovieticus. Ce bine că s-au schimbat vremurile, deşi, dacă e să ne gândim bine, prea mult tot nu am realizat. Ne-am învărtit ca şi câinele în jurul cozii. Din comunism am pornit şi ne-am întors… la comunism!
Nu pot să uit nici până astăzi cum, în clasa I, învăţătoarea m-a scos de la lecţii şi m-a trimis acasă pentru simplul motiv că îmi uitasem „steluţa de octombrel”. „Nu poate un octombrel adevărat să fie atât de neglijent şi să vină la ore fără de steluţă”, mi-a replicat supărată Lidia Ivanovna.
A fost prima zi din viaţă când am resimţit, copil cum eram, un profund dezgust faţă de această „înregimentare” falsă într-un sistem de care noi, cei mici, habar nu aveam pe atunci. În ’89 a venit schimbarea şi Lidia Ivanovna a fost prima care ne-a scos de la piept steluţele de octombrel. Acum avea alt discurs, unul înflăcărat şi patriotic… Câtă făţărnicie!
Mi-am adus aminte de aceste episoade din copilărie, când am văzut zilele trecute la televizor „marea sărbătoare” de 90 ani de la înfiinţarea organizaţiei Comsomolului sărbătorită la Chişinău de tinerii Partidului Comunist, cu steaguri roşii şi lozinci în limba rusă: „Lenin-Partia-Komsomol!”, „Poka mî edinî, mî nepobedimî!”, „Levîm marşom idiot molodioj, nas ne zaduşişi, nas ne ubioşi”, „Che Guevara – naş kumir!”.
URSS-ul mi-a revenit în minte şi m-a făcut să privesc cu dispreţ şi dezgust pe aceste tinere şi „lucide” minţi îmbuibate de comunism … Lor însă nu le pasă de ce credem şi vrem noi. Au luat steagul cu secera şi ciocanul şi au mărşăluit în sus şi în jos oraşul. Tupeul de care dau dovadă îmi întăreşte certitudinea că, de la 90 încoace, în loc să progresăm în europenizare şi despărţirea de URSS, la noi se întâmplă viceversa – regresăm.
Acum, oare cum să explicăm noi Europei că vrem să ne integrăm în UE şi că gândim democratic, când pe străzile noastre mai apar astfel de struţo-cămile democrato-comuniste!?
„Treimea răului” (Lenin, Troţki, Stalin) – părinţii spirituali ai Comsomolului
Tinerii de astăzi şi cu viziuni pro-europene au drept conduită valorile occidentale – democraţie, economie de piaţă, libertatea presei şi a gândirii. Care sunt însă valorile acestor mici „troţkişti” de la Chişinău? (De altfel, cum afirmă Vladimir Volkoff în cartea Treimea Răului, se spune că Lenin i-ar fi zis „Iuduşka” lui Troţki, adică „micuţul meu Iuda”.)
Constantin Tănase îi cataloghează în Timpul pe aceşti răzvrătiţi, care au mărşăluit nesupravegheaţi de poliţie prin Chişinău – vă amintiţi că poliţia apărea imediat când era vorba despre limbă şi identitate românească!!! – drept „bastarzii lui Voronin”. Răspunsul despre care sunt valorile lor este scurt: modelele de conduită ale comsomoliştilor noştri sunt tot cele vechi: Lenin, Stalin şi Troţki. Şi dacă Troţki spunea că „Lenin a creat aparatul, iar aparatul l-a creat pe Stalin”, eu mă întreb, raportând la realitatea zilelor noastre: „Voronin a renăscut comsomoliştii, dar comsomoliştii ce urmăresc de fapt să renască?”
31 octombrie, 2008
Acest artcol a fost preluat şi pe www.rgnpress.ro



























October 31 2008 la 19:48
Ce sa mai comentezi aici, Stelut-o!?! e jale in parcare!
Ne ajunge la gat mizeria comunista, iar ce ce se fac de n-o vad vor avea de tras ce au tras si buneii lor acu 50 de ani.
E consecinta directa a fricii patologice a moldovenilor de a vorbi si a le spune generatiilor tinere ce e bine si ce nu.
Le-a fost frica si acu na, nepotii lor se arunca in acelasi rahat.
Halal.
November 1 2008 la 03:40
Excelent articol.Felicitari,Stela !
November 1 2008 la 23:35
Dezgust profund.Cum,după atîţia ani,după condamnarea crimelor comuniştilor în atîtea ţări ei încă mai cred în prostiile astea.Nu pot decît să-mi exprim regretul faţă de tinerii care proslăvesc comunismul,cel mai mare criminal al istoriei.
November 3 2008 la 13:21
M-a prins şi pe mine perioada sovietică în R.Moldova şi au vrut să mă facă şi pe mine, fără de voie, un homo sovieticus. Ce bine că s-au schimbat vremurile – asta e! ce bine ca s-au schimbat vremurile! caci daca ai fi fost o comsomolista, cine stie daca ai fi fost Stela Popa, care naste pe blog multe si marunte. Esti fatarnica ca si multi altii, neimplinita Tovarasa Popa! Unde ai fost in timpul comunismului sovietic cu ideile tale de anticomunista? a! Ai fost tinara si nestiuta? A! ai fost prea de tot nechebzuita pentru idei anti-sovietice si anti-comunista? Sau poate, ca si altii, ai stat la caldut, pareri nu ai avut, erai o octombrista exemplara, propovaduiai ideile comunismului luminos? nu am auzit de martira Stela Popa pe timpurile sovietice.
P.S. Sunte-ti o Dra, foarte simpatica. Va admir! Ca fizic. Deocamdata.
Stela Popa: Multumesc, domnule Cezar Salahor. De ce nu aveti curajul sa semnati cu propriul nume?
November 3 2008 la 13:43
November 3 2008 la 13:45
Nu vreau în „komsomolcă”! – Steluta, nu te supara, dar nu pot sa nu-ti spun. Nu vreai in comsomolca? Pai nu te du! si nu fa multa galagie.
November 3 2008 la 13:49
Mult succes va urez. Multumesc, si tie asemeni.
Oricum,multumesc de comentariul interesant si ingenios de mai sus. – Si tie la fel.
November 4 2008 la 13:38
Eroi de-astia de tipul “JHKJHLK” care se ascund sau nu-shi pot scrie macar numele am mai vazut… Ce-ai vrut de fapt sa demonstratzi JHKJHLK? Daca esti asha curajos de ce nu iei shi matale o pozitie, sau te temi ca o sa fii pedepsit? … o alta cu*va cu 12 fetze… Cineva spunea: If you don’t stand for something — You’ll fall for everything… Asta e un exemplu clasic de lingai care nu au nici un pic de demnitate, pesonalitate, caracter… si care pupa (in respectivul loc) pe cei care is la putere, indiferent de culoare…
Ma bucur ca macar unii s-au luminat shi incep sa gandeasca (chiar daca nu s-au rasculat la 7 ani) shi mi-e mila shi sila de cei care shi acum inca se tem shi inca mai actioneaza ca nishte adevarati consomolisti.
Faptele vorbesc de la sine… No more comments.
November 4 2008 la 14:14
Aha’m… acum inteleg… eram prima data pe acest blog… acum am mai citit citeva articole shi ineleg ca asta e rolul lui JHKJHLK sa tulbure apele… dar observ ca-i reusheste cam ca scuipatul impotriva vantului… Succes Tovarashe JHKJHLK…
)
November 4 2008 la 22:32
Pacat ca a disparut komlomolul. dupa cit esti de activista apooi sigur ca erai si secretar de organizatie comsomolista.
poate era mai mult folos din energia de care dai dovada.Dupa caracter puteai deveni sora lui Pavlic Morozov. Acela la fel ca tine, de mic a vazut cine ii este dusman.
November 4 2008 la 23:15
Mersi ca imi apreciezi activitatea, Petrule. Daca eram toti atat de “activi” ca si minte, cum spui tu, inclin sa sper ca astazi nu mai contemplai atat de elogios komsomolul. Oricum, e parerea ta si apreciez ca vizitezi acest blog.
April 28 2009 la 13:43
Stelut0, imi pare rau ca tu nu poti, sau nu vrei, sa faci diferenta dintre crimele “comunismului” si ideologia comunista. Mai mult ca atit, nu faci nici macar diferenta intre “comunistii” de astazi, in persoana PCRM si “comunistii” de atunci, ca nu erau nici aceia comunisti si nu sunt nici acestia comunisti. Daca cei de-atunci macar declarativ incercau sa ajunga la comunism, atunci cei de acum nu au nimic in comun cu comunismul, in afara de denumire, care o mai utilizeaza doar fiindca are priza la electorat, nu si fiindca ar avea ceva legatura cu ei. Sincer imi pare rau ca incerci sa distorsionezi realitate, voluntar sau involuntar, stiu sigur ca esti destul de desteapta ca sa faci diferenta, evidenta de altfel, intre toate aceste notiuni.
Cu acelasi respect,
Patriot
Stela Popa: Patriot, si de asta merge Voronin la monumentul lui Lenin, ca nu “nu au nimic in comun cu comunismul” ? Ma indoiesc… Numai bine si tie.
April 28 2009 la 14:50
No comment!!!
Singurul ar fi ca trebuie sa dispara!!!!!!!!!!!!!
April 28 2009 la 15:32
Vad cum unul care apara partidul lui Varonin semneaza “Patriot”. “Patriot” al carei patrii? A defunctului si scarbavnicului CCCP? Il scuza pe Varonin ca pasa-mi-te “nu e comunist”. De fapt e si comunist si milionar! Dar mai ales e dusman de moarte al romanilor moldoveni! Asta-ti place tie la el “Patriotule”?
April 28 2009 la 15:32
bravo Stela de ar fi toti asa ca tine ca tii greata cind ii vezi cas tineri si prosti si mai umbla cu steagul cel rosu care e patat cu singele bunicilor nostri. dar alde patriot lasa-i pupe fundel lui Vladimir Cel Prost
April 28 2009 la 16:40
Stela, am scris de multe ori, Voronin e probabil mai capitalist ca multi capitalisti, si merge la monumentul lui Lenin fiindca e convenabil, asta aduce voturi, astfel obtine un “profit” politic.
Europene, eu nu apar partidul comunistilor si nici pe Voronin, eu doar spun lucrurilor pe nume, spre diferenta de voi. Daca vrei sa cistigi o lupta trebuie sa intelegi adversarul, fara a-l intelege iti va fi practic imposibil sa obtii victori, mai ales ca adversarul foloseste multe metode dibace de a te indeparta de aceasta victorie. Mai este un proverb bun: niciodata nu subestima dusmanul. Voi insa, in loc sa judecati la rece ca sa identificati diferite modalitati, va lasati dusi de valul emotional, exact cum vor ei, deci va indepartati singuri de victorie.
Sanda, imi pare rau ca inteligenta de care, sunt sigur, dispui nu ti-a permis totusi sa analizezi mai bine cele scrise de mine. Sper sa intelegi si sa-ti dai seama cit de gresit m-ai catalogat.
Cu acelasi respect,
Patriot
April 28 2009 la 19:45
Disgruntled Japanese turn to resurgent communists.
Faced with an economy in steep decline, rising unemployment and an uncertain future, a growing number of Japanese are shunning the conservative consensus and turning instead to a new brand of cuddly communism.
In the last 16 months membership has soared to more than 410,000 as the revamped party courts younger voters from the working poor. Of the 14,000 people to have joined since the end of 2007, about a quarter are aged under 30, the party says.
“The JCP of today is very different,” said Go Ito, a professor of politics at Meiji University in Tokyo. “The modern party is pragmatic, which is why it has managed to tap into the dissatisfaction being felt right across
Japanese society.”
Justin McCurry, The Guardian
April 28 2009 la 20:40
Si eu am fost comunist.Mai mult un puiut de comunist. Am fost mandru pionier( asa se numea in Romania). Tin si acuma minte cum m-au facut pionier la “momumentul ostasului sovietic eliberator”. Era o zi frumoasa de toamna si m-am bucurat tare mult cand mi-au inmanat cravata.Eram tare mandru de ea. Din pacate nu stiam atunci la 6 ani, in 1989, cat de mult rau a facut comunismul sovieto-roman familiei mele.De la unchiul meu Sandu, mort la Stalingrad, la fratele lui prins in incercuire tot acolo,la fratele lor preot greco-catolic trimis la Canal pt.ca nu a vrut sa pactizeze cu rusii, pana la tatal meu care tanar soldat fiind in ’68 a stat vreo doua luni bune in alarma de lupta, asteptand inevitabila invazie sovietica. Daca as fi stiut toate acestea nu stiu ce si fi facut. Probabil nimic. Am avut insa un coleg de clasa care a avut taria sa”sfideze” sistemul. Acuzat pe nedrept de o chestie i s-a luat cravata. Ca sa o recupereze trebuia sa-si faca autocritica in fata clasei si sa ceara inapoi cravata . Nu a facut-o niciodata. Revolutia in Romania l-a prins fara cravata. Eu si cu alti doi colegi acuzati in acelasi fel am plans in fata invatatorului implorand sa primim cravatele inapoi. Pe mine Revolutia m-a prins vajnic si mandru pionier.
Stela Popa: Eh, Ovi! C’est la vie! Totusi, schimbarea a venit in Romania!
April 28 2009 la 21:00
Pt.,
patriot
Metehnele sunt nostalgice… Voronin e mâna mafiei ruse-n teritoriu… R.M., Transnistria sunt placa turnantă a mafiei ruse care e-n legătură strânsă cu puterea rusă… Voronin e un nostalgic jalnic, cu carnet de PCRM-ist, adică comunist… dacă PCRM se numea PI(îngerilor)RM atunci da; era înger și nu comunis.
April 28 2009 la 22:04
da
April 28 2009 la 22:05
sunt de acord cu tine Stela
April 28 2009 la 22:16
Am doar 18 ani, anul acesta am mers pt prima oara la votare,atunci cind am iesit din casa in sufletul meu dainuia o speranta, care din pacate a fost f curind nimicita.
Atunci ma gindeam: uite, merg sa-mi decid singura viitorul, dar n-a fost sa fie:( Cind am aflat ca au cistigat comunistii, mam gindit pentru prima oara in care tara sa merg, doar ca sa fug de aceasta saracie si mizerie care se pare va mai dura inca multi ani la rind.
Apropo, despre fetele care aveau un zimbet atit de fals la piciorele lui Lenin. Atunci cind ofereau interviu se gindeau: “miine nu merg la facultate, poate nici poimine, acum ca sunt membra de partid pot sa stau tot anul acasa oricum voi lua 10 la examene… Lasca Nenea Volodea, pune el cuvint pentru mine… ce doar mia promis…”
Nu vreu nici eu in comsomol, nu pentru ca am facut parte din el, ci pentru ca ii urasc pe cei ce ne-au pingarit neamul si limba…
Stela Popa: Respect mare din partea mea, Mario! Stii vorba lui Dan Puric – “Tineretul nostru este de aur”. Noi ne putem schimba viitorul! Te mai astept pe blog. Cu respect. Stela.
April 28 2009 la 23:25
Comunismul in sine ca si doctrina filozofica este o utopie. Utopia aceasta aplicata in practica s-a dovedit a fi cea mai scelerata si despotica oranduire sociala din istoria omenirii. Comunistii au depasit de la distanta pe fascisti la numarul de locuitori ucisi in propria tara, iar crimele lor si torturile lor revin si in Basarabia anului 2009. Am citit ce au scris mai sus JHKJHLK si patriot(presupun ca sunt basarabeni, mi-e greu a crede ca cineva din Romania ar putea gandi asa), si dezaprob opiniile lor. Dezaprob si maniera in care discuta cu Stela Popa. Ea este o Lady si trebuie respectata ca publicist, ca femeie si ca inteligenta! Voronin este comunist trup si suflet, altfel nu s-ar impauna ca adept al celei mai criminale ideologii din istorie si o pune in practica cu osardie! Ce altceva decat comunism inseamna fetele violate de militienii lui Voronin, sutele de adolescenti si tineri batuti si torturati de aceasi militieni precum si cei trei eroi martiri omorati in bataie de aceasi kaghebisti vajnici! Asta este comunismul draga patriot si JHKJHLK! Curaj Steluta, ai o inima mare cat a unui batalion de romani adevarati!
April 29 2009 la 08:16
Stimata Stela Popa,
Sunt roman din Iasi, deci nu vreau sa provoc nici un comentariu in ceea ce priveste apartenenta mea etnica. Si ca majoritatea covarsitoare a romanilor, sunt un anticomunist inversunat. Daca nu ai atinge niste probleme care ii dor pe mafiotii voronisti …mesaj moderat…, vajnicii comunisti JHKJHLK si Patriot nu s-ar lega de tine. Dar tu, ca o fata inteligenta si curajoasa ce esti, demasca-i pe …mesaj moderat… comunisti fara mila! Continua sa dai in vileag toate marsaviile …mesaj moderat… voronisto-comuniste! Continua sa le deschizi oamenilor ochii asupra …mesaj moderat… odioase ale celui mai odios si …mesaj moderat…regim politic care a fost vreodata in istoria omenirii! Mult succes, draga Stela!
April 29 2009 la 11:42
bravo stela tot timpul au existat “destepti” ca acesti JHKJHLK care stiu sa scrie numai ceva de rau sint sigura ca primeste placere sa puie sare pe rana alta ocupatie nu are,mie mia placut articolul si daca or fii mai multi oameni ca tine credca demult uitam de comunizm
scrie mai departe ca lumea normala sa citeasca si sa cunoasca adevarul si sensul celor scrise nu sa se lege de cuvinte respect steluto
Stela Popa: Draga mea, iti mutumesc din suflet! Succes mare si tie.
April 29 2009 la 12:47
Pentru Patriot si alti avocati ai comunistilor de azi, a spune ca exista o diferenta intre derbedeii de ieri si cei de azi e o gresala fatala fiindca si cei de ieri si cei de azi au expropriat, unii au transferat-o in proprietatea statului altii acum in proprietatea lor privata, adica din acest punct de vedere nu e nici o diferenta practic.
April 29 2009 la 13:23
Ioane, ai inceput corect, comunismul ca ideologie este o utopie, la fel ca si capitalismul. Ceea ce avem noi acum in toata lumea este un melanj din capitalism si socialism, in diferite proportii de la tara la tara. Mai departe insa ai gresit, nu ideologia este criminala, ci regimul instaurat in URSS a fost unul criminal. Comunism nu a existat niciodata nici intr-o tara, nici chiar in URSS nu era comunism, ci un socialism nefinisat, brut. Mai insist inca odata, nu ideologia ci regimul a fost criminal. Acum sa ne intoarcem la iubitul vostru Voronin, el este probabil mai capitalist ca toti voi laolalta, ca de era comunist, nu incerca sa acapere atitia bani in miinile proprii, ci ii impartea la toti cetatenii.
Mai gresiti voi cind ma numiti pe mine comunist, nu sunt si niciodata n-am fost. V-am mai spus, incercati sa analizati cu mintea rece toate ce s-au intimplat si veti intelege multe lucruri, acuma insa emotiile si sentimentele va astupa ratiunea si nu faceti o analiza logica.
April 29 2009 la 14:31
Ma patriot,
poate te consideri tu un geniu, dar uite ma ce prostii postezi tu. Mai ridica in mana cartile de istorie si apoi fa concluzii.
Oameni buni nici nu pierdeti timpul cu cometariile acestui comunist ce incearca sa se infiltreze pe acest blog
April 30 2009 la 01:53
“veti cunoaste adevarul.si adevarul va fa face liberi”
April 30 2009 la 14:14
Cu riscul de a fi huiduita trebuie sa spun ca sunt perfect de acord cu Patriot-ul. PCRM a pastrat doar numele (care se pare ca mai are priza la public). Partidul Comusnist este un brand, in care populatia (dezinformata in mare parte) are incredere. E ca si cum ai pretinde calitate de lux si te-ai lauda cu ARMANI cumparat in “Calea Basarabiei”. Poate nu ar mai trebui sa fim nici superficiali si nici ipocriti, noi mereu stim ce ARMANI purtam pe noi si cati bani a costat..
Regimul Voronin, in afara de tentativele de mancurtizare a populatiei republicii si represalii nu are nimic in comun cu comunismul. Dar cum n-a tinut (pentru ca nici nu a avut cu ce sa ne pacaleasca: industrie = 0, comert = O; invatamant = 0; rata somajului extrem de ridicata, saracia lucie din tara si multe altele ) aplica un regim de mana forte si hotie.
October 25 2009 la 07:18
Mde, iata ca in Google serch descoper ca am dialogat cu Stela Popa. Tot respectul, dar nu am scris nici macar o urma de conmentariu la acest articol. Probabil de asta si a s-a amuzat tipul care a ramas anonim.
Straniu…