“Ne place să ne umflăm ca nişte baloane de săpun”
16 June 2009 00:10 Interviuri,
Ascult cu interes emisiunea Punct şi de la Capăt a lui Vasile Botnaru, jurnalist la Radio Europa Liberă Chişinău. Dintre cele din ultima vreme, una mi-a plăcut în mod special şi v-o recomand cu plăcere. Este vorba de un dialog cu binecunoscutul scriitor Aureliu Busuioc, un interlocutor extraordinar. Mai jos, spicuiesc câteva dintre ideile enunţate în Punct şi de la Capăt, care cred că merită aduse în discuţie.
Voi ce credeţi?
“Fiecare moldovean se consideră un cineva”
Întrebat ce crede despre independenţa RM, “care a venit pe un sol nepregatit”, Aureliu Busuioc a căutat problema mai întâi în oameni şi apoi în motive. El spune că moldovenii sunt oamenii care se consideră unici şi despre care spune că “ne place să ne umflăm ca nişte baloane de sapun… Fiecare moldovean se considera un cineva. Toţi cei 3 milioane de moldoveni (n.n.- se are în vedere cei din RM, în afară de cei plecaţi) se văd viitori prim-miniştri, mari scriitori, oameni de afaceri etc. A te considera unic din naştere, cred că e o chestie de care nu e nevoie. Mai degrabă asta ne-a bagat întro independenţă care numai independenţă nu e”, crede Aureliu Busuioc. Potrivit lui, un alt motiv al nereuşitei procesului de independenţă din R. Moldova ar fi că “nu am avut cadre, precum un Roosvelt, un Mandela, un Hitler sau un Stalin, care să demonstreze că un om poate să facă ceva”. ”Noi nu am avut acel om”, crede scriitorul.
În schimb, avem “faraoni”, care, spune jurnalistul Botnaru, din banii lor, construiesc biserici. “Din banii lor? Din bani furaţi”, replică Aureliu Busuioc. Apoi continuă: “Eu nu văd cum un om, care până mai ieri umbla cu cu curul gol, poate să aibă astăzi milioane. Vorba ceea: de primul milion să nu întrebaţi”.
“Nu vreau cu românii, vreau cu ruşii…”
Când vine vorba de moldoveni, Aureliu Busuioc este chiar dur, pe alocuri. El spune că “ţara noastră e plină de idioţi”. Desigur nu ne califică aşa şi nu ne bagă în aceeaşi oală pe toţi. Spune acest lucru atunci când se referă la populaţia dezinformată din satele R. Moldova. Drept exemplu, el o aduce pe vecina lui Agafiţa, o femeie dintr-un sat de unde scriitorul are o căsuţă.
-Nu vreau cu românii, vreau cu ruşii, i-ar fi spus aceasta scriitorului.
- Da de ce?, a întrebat-o el.
-Apu la români dacă nu plăteai nalogul (trad. rusă-taxa) venea preceptorul şi îţi lua vaca, ori covorul de pe perete.
-Da de unde ştii tu astea, că eşti tânără?
-De la mama.
-Da mama ta unde e?, o întreabă Busuioc pe vecină.
-Apoi o murit de foame când o venit ruşii.
Grotescul situaţiei şi al dialogului vorbeşte de la sine.
Despre Unire
Cum vede însă Aureliu Busuioc viitorul R. Moldova?
Răspunsul este scurt şi fără dubii: “În Romania, dar nu cu un vot autohton”. Explicaţia este simplă. “Au băgat în ei (n.n. – în cetăţenii R. Moldova) cu radio şi televiziune, cu agitaţie şi propagandă atâta ură contra românilor de nu mai ştii de ce!”, se revoltă Aureliu Busuioc.
Şi are perfectă dreptate, spun eu. Mass media este un instrument politic în R. Moldova, iar comuniştii o învârtesc şi o mânuiesc în prezent cum le vine mai bine. Este o ruşine această ”călăreală” a jurnalisticii autohtone, aş completa eu, dacă ar fi să adopt stilul lui Aureliu Busuioc.
“Dar oare are nevoie România de Basarabia? Credeţi că, dacă azi s-ar pune problema unirii, românii ar vota, chiar cu riscul de a plăti nişe bani pentru asta?”, întreabă Vasile Botnaru. “De Basarabia, Romania? Da, are nevoie”, răspunde cu fermitate Aureliu Busuioc. Ar plăti, dar nu toţi. Dacă ar fi PSD-ul nu ar plăti, fara discuţii. Din cauza PSD-ului nu s-a facut unirea în ’89 – ’90. Acolo a fost totul organizat de KGB, mai mult ca sigur. Au fost condiţii de unire”.
Apropo de Transnistria
Aducându-se în discuţie problema transnistreană, şi întrebat ce părere are asupra acestei chestiuni, Aureliu Busuioc spune ceea ce nu prea mulţi au curajul în R. Moldova să zică: “Nu avem nevoie de Transnistria”. Şi argumentează: ”Cât ai să plăteşti pe urmă, nu face măcar a zecea parte nici uzina ceia electrică, nici cea metalurgică, nici toate uzinele de acolo”. Cât despre ce facem cu oamenii din cele câteva sate, care, aşa cum spune V. Botnaru, “se uită cu nădejde la Chişinau”, Busuioc crede că oamenii de acolo “ar trebui strămutaţi”. Aici Aureliu Busuioc îl invocă şi pe Nicolae Iorga, care a spus că: “Hotarul României e la Nistru”.
Ce ar face Aureliu Busuioc în toată această situaţie, dacă ar putea schimba ceva? Simplu: “Eu aş da toată Transnistria asta pentru două judeţe: Cetatea Albă şi Ismail. Ele lipsesc”, răspunde scriitorul.
“Eu nu am fost niciodată altfel decât român”
Acestea sunt cele câteva spicuiri din interviu. Vă recomand să ascultaţi în continuare coloana sonoră a emisiunii şi să vedeţi de ce Aureliu Busuioc consideră că “transnistrizarea ţării e o chestie gravă de tot şi de ce mai crede că vinovată de neacordarea cetăţeniei române pentru basarabeni se face Uniunea Europeană”.
Un lucru este cert, la cei 80 de ani ai săi, cu cetăţenia română în buzunar sau fără, cu acordul UE sau fără, Aureliu Busuioc spune răspicat: “Eu nu am fost niciodată altfel decât român”.
Mulţi ani, Maestre!
Interviurile cu Aureliu Busuioc pot fi ascultate în emisiunea “Legând clipele ce vin de anii care pleacă” şi “Vasile Botnaru reia convorbirea cu scriitorul Aureliu Busuioc”



























June 14 2009 la 17:45
Cît adevăr în cele spuse ?!
June 14 2009 la 18:39
Foarte frumos si un adevar pur!
———————–
“Punct.Si de la capat!” – http://sosbasarabia.wordpress.com/
June 14 2009 la 19:29
Votaţi PL ,PLDM sau AMN !
Forza PLDM ,PL si AMN !
Aruncaţii la groapa de gunoi a istoriei, la alegerile repetate din 26 iulie pe cripto-comunisti ☭ ,pe ciocoii şi slugoii fără pic de coloană vetebrală ai Moscovei, ce vă prostesc pe faţă,promiţându-vă aderarea la UE si NATO cu ajutorul Rusiei !!! Ce cretinătate,ce creiere atrofiate !
Ardeti buletinele batranilor care inca nu s-au trezit la realitate si mai cred in cripto-comunistii acestia fripturisti si machiavelici !
“Basarabia, lacrima neamului românesc”
“România nu uita,Basarabia este a ta.”
Votaţi schimbarea cu gândul la eroii nostri,la martirii nostri,ai intregului neam românesc .
Nu vă vom uita niciodata :Valeriu Boboc de 23 de ani ,Ion Tabuleac de 22 ani,Eugen Ţapu de 26 ani si Maxim Canişev de 20 de ani.
Victimile inocente ale cripto-comunismului.
Pink – Dear Mr President subs in romanian SOS Moldova
http://www.youtube.com/watch?v=biYav5QGZ1A
Basarabia Lui Dumnezeu
http://www.basarabeni.ro/stiri/editoriale/basarabia-lui-dumnezeu-material-video-395/
„Da, de la Roma venim din Dacia traiană, suntem români şi punctum.” – Eminescu
June 14 2009 la 19:51
Intotdeauna am apreciat artistii,scriitorii,creatorii de frumos intr-un cuvant,pentru ca spun cele mai crude adevaruri cu inocenta de copil,ei nu sunt demagogii si perversi ca politicienii care te zapacesc de cap cu teoriile lor abstracte,cu cuvintele lor pompoase,dar parca goale de continut,cu promisiunile lor electorale,dupa care iti zambesc nonsalant spunandu-ti in loc de “zambiti va rog ca la fotograf”-teapa !
Pacat ca nu ne-a facut si noua romanilor de dincoace de Prut o caracterizare in stilul domniei sale,sunt sigur ca ar avea cam aceiasi parere ca despre romanii basarabeni,ca nu degeaba suntem noi frati. LOL !
June 14 2009 la 23:43
Sunt de acord cu maestrul Busuioc, eu stiu si o alta vorba despre moldovenii din Basarabia – prosti, dar fuduli!
Azi am privit un reportaj (interview) cu Natalia Morari despre situatia din Republica Moldova, la Euronews:
http://www.euronews.net/2009/06/12/moldovan-activist-natalia-morari/
Apropos, da de ce Natalia Morari nu este invinuita, ca si Chirtoaca, de dezordini in masa si lovitura de stat? Nu a fost ea unul din organizatorii manifestarilor din 6 si 7 aprilie? Straniu…
June 15 2009 la 00:04
Asa pot vorbii numai scriitorii shi de cultura, care numai sa dea din buze pot!
Este o idiotenie sa spui ca nu ne trebuie transnistria shi sa mai adaogi o alta prostia precum ca ar trebui de schimbat transnistria pe Cetatea Alba shi Izmail.
Cine o sa-ti dea tie aceste judete domnule? trebuie de gandit rational shi nu de dragul romanismului…
June 15 2009 la 00:29
am citit si n-am stiut ce sa fac. sa plang, sau sa ma bucur, ce de ras nici poate fi vorba. sa plang pentru tristetea realitatii descrisa de aureliu busuioc, sau sa ma bucur ca in putinul timp trait peste prut am ajuns la aceleasi concluzii (singur singurel, fara sa mi le bage cineva in cap). am ales sa plang, din cauza ca imi amintesc ca mi s-a spus, intr-un sat de pe langa causeni, acum trei ani, ca daca esti om chibzuit 100 de dolari pot sa-ti ajunga si 2 luni, cu ce ai pe langa casa. iar casa in care avea loc discutia avea doar vreo 20 de gaini, un porc, si vreo cinci iepuri. am ales sa plang, din cauza ca mi-am amintit de carciumile mereu pline din chisinau, si de prietenii si cunoscutii mei, dintre care multi incepeau pedisiatul la munca, il inodau la carciuma dupa si il intreiau seara acasa. barbati, deopotriva femei. acest deopotriva ma doar cel mai rau. desigur, scriind aceste randuri imi amintesc de o cunostinta careia i-am cerut o carte imprumut, facand in acelasi timp o gluma (proasta) – i-am zis ca as vrea o carte in romana, caci rusa nu stiu citi. mi-a raspuns pe un ton care m-a fulgerat – la noi in casa nu tinem carti in rusa. am fost in casa aceea. acolo nu se consuma alcool. si daca betia ar fi doar a trupului, de la alcool, ar fi bine, dar idiotii se lasa imbatati si altfel. nu spun cum, ca stiti si voi, a zis-o si busuioc. Ca efect, M 1 este cea mai mare carciuma din rm.
June 15 2009 la 10:01
“În Romania…” “Nu avem nevoie de Transnistria”… Cine n-are nevoie? Dl Busuioc? “Nu AM nevoie” – asa ar fi mai cinstit.
Dl Busuioc glumeste cind spune ca vecina are “opinia proasta”. Femeia acela a vazut in viata sa mai multe lucruri decit acest “scriitor”. Noi avem o cladirea la str. 31 August, plina de “scriitori”.
Nici un om cu aroganţă dar fara iubirea nu poate fi scriitor. “Aristocratul” cu niste carti… Mare brinza.
June 15 2009 la 10:51
Toata stima pentru domnul Busuioc!
Multi ani inainte cu sanatate.
Sa-i dea Dumnezeu sanatate sa-si vada visul cu ochii.
Ziua Unirii este tot mai aproape!
Cat priveste discutia legata de TransNistria, lucrurile sunt foarte clare. Adevarul istoric este unul singur! TransNistria nu a fost pamant moldovenesc. Ma refer aici la zona dintre Prut si Nistru.
URSS-ul a rupt o bucata din Ucraina pe care a alipit-o RSSM sub denumirea de TransNistria!
Asadar, nu apartine dintotdeauna Republicii Moldova. Miscarea a fost facuta arbitrar asa cum erau toate deciziile in perioada URSS. Nu ii interesa parerea partilor implicate. Betivul sef dadea ordinul si slugoii executau, altminteri erau executati ei insisi…
Notiunea TransNistria este un element care perturba dezvoltarea Republicii Moldova. Subiectul este intretinut special pentru a va tine la mila rusului…
TREZITI-VA!
June 15 2009 la 10:54
Maestrul Aurel Busuioc e un martor viu al României Mari.
Cei care se dau drept”experti” in istorie , ma refer la tipi gen Vladimir Socor sau Mircea Geoana(Cel cu loteria pentru cetatenia româna basarabenilor ) ar fi bine sa asculte ce spun adevaratii intelectuali basarabeni despre neamul românesc si viitorul Basarabiei.
Mi-a placut mult fraza: “Eu nu am fost niciodata altfel decit Român!” M-a miscat mult .
E bine ca intelectuali ca D.Busuioc reamintesc poporului ratacit adevaratele noastre paminturi pierdute:judetele Cetatea Alba,Chilia si Hotin. Sa nu uitam ca Basarabia dispunea de patru porturi la Reni,Ismail,Chilia si Cetatea Alba care transportau cereale si marfuri in intrega lume.
Cetatile strabunilor sint marturii ale fruntariilor noastre:Hotin ,Chilia,Cetatea Alba,Tighina…Cu aceste cetati reamintim intregii Europe cine au fost strabunii.
Sa nu uitam ca strabunii din morminte asteapta sa-i readucem acasa, sa le ridicam troite ,sa aprindem o candela in memoria lor.Iar revenirea hotarului la Nistru e revenirea la hotarul Principatului Moldovei lui Alexandru cel Bun si Stefan cel Mare.
June 15 2009 la 12:24
Nu vreau cu românii, vreau cu ruşii, i-ar fi spus aceasta scriitorului.
- Da de ce?, a întrebat-o el.
-Apu la români dacă nu plăteai nalogul (trad. rusă-taxa) venea preceptorul şi îţi lua vaca, ori covorul de pe perete.
-Da de unde ştii tu astea, că eşti tânără?
-De la mama.
-Da mama ta unde e?, o întreabă Busuioc pe vecină.
-Apoi o murit de foame când o venit ruşii.
Am ris 5 minunte incontinuu………..!!!!!!!!! ::)))))))
Tare faza!! si foarte emblematica pentru societatea noastra!
Chiar ca-s multi idioti in tara asta..!
June 15 2009 la 13:11
Aveti dreptate Will, sunt destul de multi idioti in tara noastra care au ras cind oricine face glume proaste.
Micul remix:
“Nu vreau cu ruşii, vreau cu românii, i-ar fi spus aceasta scriitorului.
- Da de ce?.
- Apu la ruşii dacă nu plăteai taxe venea preceptorul şi a.m.d.
- Da de unde ştii tu astea, că eşti tânără?
- De la mama.
- Da mama ta unde e?
- Apoi a fost ucis când o venit românii.
June 15 2009 la 13:12
Will, acest lucru este amuzant?
June 15 2009 la 13:35
Александр Исаев
Chiar proaste nu-s glumele, mai degrabă sunt glume negre… Remixul tău… rușii au omorât nu numai la ei în teritoriu ci în mai multe teritorii care nu le aparțineau…
June 15 2009 la 14:04
Cei bătrâni trecuți de 80 de ani,în general mai cunosc adevărul istoric ei fiind născuți pe teritoriul Romaniei Mari. Un exemplu este domnul Vasile Butnaru.
Dar mai sunt puțini cei care au ajuns la această vârstă și mai trăiesc.
Ei sunt cei care mai țin flacăra românismului în sus.
Cei care afirmă că:
BASARABIA ESTE PĂMÂNT ROMÂNESC.
Acesta este purul adevăr și orice propagandă comunistă nu îl poate schimba.
June 15 2009 la 14:29
Cum poti sa vrei cu rusii cand tu esti moldovean nascut in Siberia?
Cum poti sa fii comunist cand bunicul tau a fost trimis in lagar de concentrare de rusi?
Cum poti sa dormi noaptea fiind comunist?
Cum poti sa calci in picioare amintirea celor care si-au pierdut vietile in Siberii de gheata si nici macar sa nu ai bunul simt sa le cinstesti memoria?
Cum poti sa ai 68 de ani si sa te tii de putere ca alcoolicul de sticla cu vodka?
June 15 2009 la 14:40
Omul are foarte mare dreptate. Lasati naibii Transnistria aia ca rusii nu se mai retrag de acolo in vecii vecilor. Pentru cativa km stati pe loc. Cu Transnistria asta nu se mai face nici o aderare la Uniunea Europeana. Nici Voronin nu are interesul sa se rezolve problema, si nici rusii, care va vor in afara Uniunii. Treziti-va la realitate..
June 15 2009 la 16:04
Out of Topic…
Felicitari pentru fotografii Stela! M-a bucurat sa vad fotografiile tale din Lisabona. Imi aduc aminte cu placere de vara anului 2005 cand mi-am petrecut vacanta de vara in Atlantic, in insula Terceira din arhipelagul Azore.
Am zabovit doua zile in Lisabona. Una la sosire in Portugalia, cealalta la plecare.
In prima zi am vizitat singur Oceanario. O luna mai tarziu, in ultima zi, am vizitat iarasi Oceanario impreuna cu familia patronului meu (italian).
Le-am povestit ce am vazut acolo si au fost foarte curiosi
Nu iti spun ca era sa pierdem avionul Lisabona – Roma. Nu ne-am dat seama cum a trecut timpul. Cand am iesit ne-am dat seama ca mai avem foarte putin timp sa ajungem la aeroport… Imi aduc aminte peripetia, alergatul printre masini pana cand in final am gasit un taxi liber…
O adevarata minune Oceanario de Lisjoa! In 3 saptamani vizitez acvariul din Barcelona… Am inteles ca e splendid!
June 15 2009 la 16:29
de le place omului nostru cand cineva isi bate joc de el? Busuioc ii face pe toti idioti si noi il aplaudam? ce e cu masohismul asta intelectual?
E trist să auzi astfel de atitudine faţă de propriul popor… O fi în ţara asta şi idioţi şi proşti dar intelectualul nu trebuie să ii dispreţuiască pe cei care n-au avut şansa să devină şi ei mari scriitori şi nici nu are dreptul moral să le contesteze dreptul la a crede că sunt „cineva”…
June 15 2009 la 16:50
[...] INTELECTUALILOR ŞI PROBLEMELE POST-SOVIETICE ALE MOLDOVENILOR By Petru Culeac Citind un articol de pe blogul Stelei Popa, despre emisiunea lui Vasile Botnaru „Punct şi de la capăt” din data de 16.11.2008, care a [...]
June 15 2009 la 17:02
Curind vom fi mai indobitociti ca americanii, doar la ei cele mai “funny” emisiuni sunt acelea unde unul de pe scena isi bate joc de spectatori. Cine se crede acest Aureliu Busuioc, n-as spune ca el este intr-atit de vestit si stimat ca sa-si permita asa ceva.
Stela Popa: Patriot, Patriot, cel fel de patriot esti tu daca spui asemenea enormitati? Cum sa nu fie vestit acest om? Ia trage cu ochiul mai jos.
Aureliu Busuioc (n. 26 octombrie 1928, Codreanca, raionul Străşeni) este scriitor, dramaturg şi ziarist. Este redactor-şef la ziarul “Tinerimea Moldovei” şi redactor-şef adjunct al revistei “Chipăruş”. În 1977 a fost secretar al Consiliului de conducere al Uniunii Scriitorilor din Republica Moldova. Debutează cu placheta de versuri pentru copii “La pădure” (1955). În acelaşi an îi apare culegerea de poezii satirice “Prafuri amare”. Este autorul romanelor “Singur în faţa dragostei” (1966), ecranizat la Moldova-film , “Unchiul din Paris”, “Pactul cu diavolul”,, Spune-mi Gioni, al pieselor “Radu Ştefan – Intâiul şi Ultimul”, “Şi sub cerul acela”. Este de asemenea autor a numeroase scenarii de film.
June 15 2009 la 18:12
Dar tu cine esti, patriotule?
June 15 2009 la 19:59
Sunt sigur ca povestea cliché cu ‘romanii-taxele-perceptorii’ pe care femeia o debita aproape inconstient, sau varianta ‘romanii-jandarmii-bataie’ e ceva “cunoscut” de orice basarabean, lucruri repetate la nesat de propaganda sovietica/bolsevica. Asta dupa principiul propagandei bolsevice ca o minciuna repetata la nesfarsit e insusita de multi pana la urma ca adevar(in lipsa…adevarului, desigur).
Culmea e ca unii, chiar pusi in fata adevarului de netagaduit (ca de ex. limba romana vs. moldoveneasca) inloc sa si-l insuseasca, prefera sa se agate de minciuna/neadevarurile cu care au fost intoxicati ani la rand. Iti vor debita pe nerasuflate toate “argumentele” luate de bune pe nerumegate si care li s-au servit cu nemiluita pe timpul cand doar faptul de a le pune in discutie era considerat un delict grav.
Important e sa vedem/intelegem cum de s-a ajuns la situatia asta mai degraba tragica decat ridicula. Stiu ca e foarte dureros ca roman sa auzi pe un alt roman(cel putin asa il consideri) vorbind si mai ales “gandind” asa ca femeia din interviu, dar poate ca si tu ai fii putut ajunge la fel in aceleasi circumstante. Ma intreb de unde ar fii putut sa afle femeia copila fiind, macar vreun lucru bun despre tara ei si neamul ei romanesc daca parintii ei romani au murit in foametea pusa la cale de ocupantul rus(cel putin mama,…dar tata poate ca nici nu l-a vazut vreodata – mort pe front sau deportat). Cine, in afara de parinti i-ar fi spus adevarul? Unde ar fii putut sa auda spus macar ceva bun despre Romania in anii aceia: la scoala, la servici ??…)
PS: Tin minte si acum intr-o discutie purtata in anii studentiei cu unul dintre colegii de facultate – basarabean din Chisinau si fiu de intelectuali: mi-a spus printre altele ca fiind copil/elev la scoala (inainte de 89’) nu intelegea daca Eminescu era moldovean SAU roman!?! Ma gandeam in sinea mea atunci – bai frate, mare e prostia omeneasca!
June 15 2009 la 21:15
pentru petru: 1. tata, busuioc nu i-a facut idioti pe toti, numai pe aia care sunt. 2. cred ca nici unui om normal la cap nu-i place ca jumate din co-nationalii lui sunt idioti, dar daca asta-i realitatea? sa o bagam sub faras, cum face M 1?
June 15 2009 la 22:28
Salutare,
Ce program trebuie sa folosesc ca sa pot asculta interviurile ?
Isaieve, tu chiar vorbesti aievea ? Au tu nu vrei sa stii, ca atunci cand percetorul lua covorul, tovarasii tai dragi din URSS construiau Gulaguri peste Gualaguri, milioane mureau de foame in Ucraina samd samd samd ? Tu chiar nu vrei sa vezi o realiuatate ? Ca rusii nici nu stiau cee a aia hartie igienica, ca rusoaicele cand au venit in Basarabia cu Armata rosie umblau ziua in amiaza mare imbracate in camasi de noapte, pentru ca pt ele era ceva super elegant ? Tu chiar nu poti sa mai citesti si altceva decat propaganda sovietica? Chiar nu vezi ca RM a ajuns CEA MAI SARACA tara din europa DECAND DE BUNA VOIE SE TINE CU RUSII ? Ca Romania dupa ce a scapat de ceausescu, a depasit deja Ucraina , Bulgaria, si chiar Rusia (daca lasam la o paret veniturile din petrol si gaze, de care oricum nu se bucura mai niciun rus, ca o parte le-au ingropat cu submarinul; Kusr de ex…). Un economistdin Londra scria anul trecut in Nhe Economist, ca daca lucrurile merg asa, in 20 de ani Romania ajunge Italia… Mai citeste, mai citeste nsi altceva, decat tezele Internationale a III a…
June 15 2009 la 23:05
Releu
Ai nevoie de codec pt realmedia.
Da cel mai usor pt tine este sa folosest “VLC media player” ca ala citeste cam tot!Si nici nu ocupa mult spatiu!
June 16 2009 la 10:36
vai…deci, un astfel de comentariu am lasat si la o stire de pe unimedia, unde am afirmat ca suntem un popor lenes, ipocrit, idiot imbecil si incult. Ieri am avut o deplasare in tara, si am vorbit cu o “doamna” care imi zice :”las’ ca i-am vazut pe ei, (politicieni din opozitie) ca au scos copii in strada, niste hoti nu alta…ca au aratat la televizor, si cu romanii astia, las’ ca si pe ei i-am vazut..”.
June 16 2009 la 10:40
recomand lui Isaev, sa-si retraga mixarea lui patetica…stil comunist, nu alta. lasati-ne odata in pace lepre. (sa fie luat in considerarea atacul la persoana ca atare.)
June 16 2009 la 10:53
pentru Doru – de acord ca i-a facut idioti pe cei ce sunt asa. totusi, simpla constatare a existentei idiotilor nu serveste la altceva decat sa ii dea un surplus de aroganta celui ce face aceasta constatare precum si celor ce le place sa stea si sa asculte cum `luceferi` ai intelectualitatii noastre ii `freaca` pe acesti idioti care sunt o prada usoara.. Desigur e mult mai usor sa ataci ‘idiotii’ care-s vai de capul lor decat sa faci ceva ca acesti idioti sa iasa din starea in care se afla..
pentru Max – asa, asa sa-i zici si mai departe… ca asa o sa-i schimbi pe oamenii astea… as vrea sa vad cat de “ne-idiot” si “ne-imbecil” ai fi daca ai sta toata ziua cu fatza in soare si ti s-ar scurge sudoarea impreuna cu creerii prin lanurile de porumb iar mai apoi ai sta si asculta M1 toata seara..
June 16 2009 la 11:11
pentru Max – in plus sa stii ca fraza ta “suntem un popor lenes, ipocrit, idiot imbecil si incult” este foarte subreda din punct de vedere al argumentarii – argumentul tau “am avut o deplasare la tara si am vorbit cu o doamna” nu inseamna decat ca TU ai avut nenorocul sa dai peste un (doi, sau patru) reprezentat al “idiotilor” ceea ce nu este nici pe aproape de “reprezentativ” asa ca ar fi mai corect din partea ta sa nu faci generalizari pripite in baza persoanelor care le intalnesti tu prin sate.
Am fost si eu prin sate si da, am intalnit si eu “idioti” dar am intalnit de asemenea si oameni extraordinari cu o experienta si intelepciune de viata ce-i situa cu 10 capete mai sus decat multi reprezentanti ai elitei noastre.
Hai mai bine sa facem un sondaj in care sa masuram nivelul de dezvoltare intelectuala a moldovenilor dupa mai multi parametri (IQ, EQ, abilitati practice, experienta de viata, capacitate de supravietuire in conditii de criza/extremale, etc…) Doar atunci vom putea sa facem generalizari asupra intregii populatii. in caz contrar comentariile peiorative la adresa “idiotilor” sunt absolut fara nici o valoare.
June 16 2009 la 13:42
@ Max nu este “stil comunist” dar stil lui Busuioc care desconsidera poporul Moldovei si tara lui.
June 16 2009 la 13:53
Stela Popa:
E amuzant ca toate ce Busuioc a scris a fost realizat in URSS, cu banii si cu resurse sovietice. Ca si majoritatea din acesti oameni dl Busuioc mai devreme iubeste Patria Sovietica si acum iubeste Patria-mama. Cine va iubi mâine?.. Cred ca in calitate redactor-şef la ziarul “Tinerimea Moldovei” şi redactor-şef adjunct al revistei “Chipăruş” el a fost si membru PCUS, nu?
N-am vazut nici ecranizare nici tiraj mare cartiilor lui peste 1991. Editura mare cu litere “URSS” s-a disparut, ce mai facem…
Cer scuze pt greseli
June 16 2009 la 14:09
@ releu
Si rusii au fost la GULAG si mai multe decit moldoveni. Nimeni din popoare regimului stalinist n-au scutit de soarta aceasta.
Dar nu numai stalin si amd au fost la URSS. Nu aveti ochii? Iesiti afara, si spune, cine si cind a construit orasul in care traiti.
Cite si care cladire au fost construit
în cadrul “regimului totalitar” si 70-80 si spuneti, ce construi cei care aг început război in Transnistria, cei care nu au facut si nu face nimic, cu exceptia fugii cu steaguri si strigatii “traiasca si-nfloreasca”.
Trecutul nicioadata n-a fost cu singură culoare. De fapt au fost mai multe culori
http://www.youtube.com/watch?v=5ezl2RGAzUU
June 16 2009 la 14:10
cer scuze pt greseli
June 16 2009 la 15:13
Frumos Domnule Isaev,
doar ca cei care au fost in Siberia au muncit mult mai mult si in conditii mult mai mizere decat rusii care au venit la caldut in Moldova. Au mancat coji de cartofi alaturi de porci…, au murit fara sa fie inmormantati crestineste. Nu o faceti pe lupul moralist aici pe blog… . Distinctia e ca nu noi i-am chemat, au venit ei nepoftiti si nu incercati sa puneti pe seama noastra si moartea celorlalte etnii exilate acolo. Avem destui morti de-ai nostri pe care sa ii deplangem… . Macar atata decenta sa aiba: sa ne lase sa ne deplangem mortii… .
Si nu uitati: nu moldovenii si celellalte natiuni care au fost exilate in Siberia au inventat gulagurile, dar niste munti bolnave pe care autoritatile noastre le cinstesc acuma si le aduc elogii….
De ce va cramponati in trecut? Chiar si cei care au inventat comunismul l-au renegat deja… Nu vi se pare ciudat? De ce nu recunoasteti ca aceasta ideologie e destinata a aburi mintile celor care au avut burtile pline pe timpul sovietelor?
June 16 2009 la 18:39
@Angy
Si eu am trait in Siberia )) Poate nu mi-credeti dar pot sa jur – acolo sunt multi rusii! De fapt (Incredibil, dar adevărat!), Siberia e plina de rusi. Si (poate nu-mi credeti) Siberia e plina de oameni rusi a căror strămoşi au fost represate si deportate de regimul lui Stalin. La drept vorbind, ei (strămoşi) au fost obligati nu plecati din Siberia. Asta numeste “10 лет по ногам, 5 – по рогам и минус 20″ (10 лет лагеря, 5 – поражения в правах и запрет жить в 20 городах европейской части СССР).
Si totusi: ce a fost construit in Moldova inainte de 1991 si ce a fost construit in anii 1991-2000? Cine a fost deportat peste moartea lui Stalin?
CSPG (cer scuze pt greseli)
June 16 2009 la 19:20
Alekasandr Isaev e un tip de la SIS!!!Pazea!
June 16 2009 la 21:52
Domnule Isaev,
Mi se pare normal sa fie rusi in Siberia, doar e teritoriu rus, ce naiba…
June 16 2009 la 23:22
@Adrian
lol sunt tip de la ziarul Comunistul. Bine ati venit
June 16 2009 la 23:22
Legat de cei care s-au lasat amagiti de Lupu cel de treaba, aveti la mine pe blog un articol la tema:
freemd.wordpress.com
June 17 2009 la 19:42
Petru,
Iti aduc la cunostinta ca nu e singura deplasare, delegare, detasare, pe care am efectuat-o. Cel mai ciudat, si cel mai interesant, e ca nu trebuie sa mergi undeva sa dai peste specimenele poporului nostru, e destul sa deschizi usa in strada Chisinaului, care vorba aia, au acces la informatie, si la diversitatea de opinii si pareri. Da, intr-adevar, este o abordare agresiva la adresa cetatenilor R.Moldova, si totusi, omul care este indiferent, care e la camp, plin de sudoare muncii si vietii, asa cum este…are ratiune, lucru care ne face diferiti de dobitoace.
Nu vreau sa fac anologii cu alte state, ca suna urat, avem tara noastra, si tot ce se intampla aici ne priveste pe noi. Devine de-a dreptul iritant sa vezi un intuneric in minte. Fratilor, cati ani mai trebuie sa treaca sa ne luminam si noi?
Aurel Busuioc, are mare dreptate, ca ne place sa ne umflam ca niste baloane de sapun.. Tind sa cred,odata cu calificarea poporul nostru ca unul ipocrit, lenos si incult, indivizii de vor exclude si se vor “cultiva” pentru a ma contraria.As vrea sa nu am dreptate…
Isaev, recomand sa cititi: “Memoriile lui Leanca” si “Suferintele mamei Blondina, o martira a Siberiei”.
Ceea ce tine de constructia oraselor, cine si cand a construit, patetic…tot moldovenii au fost pe santierul de lucru, sau veneau rusii si carau caramizile? Haideti sa ne intrebam atunci cine a construit Iasul, Bucurestiul, Varsovia, Berlinul… cat de ridicol…
June 18 2009 la 15:15
Александр Исаев spune:
June 16 2009 la 23:22
@Adrian
lol sunt tip de la ziarul Comunistul. Bine ati venit
Pt.,
Isaev
Și ești mândru? Voi trageți prafuri înainte de a scrie articolele? Ori sunteți cobaii FSB care experimentează hipnoza de la distanță?
June 18 2009 la 20:44
Bai Isaev daca ai venit din Siberia cum moashta pe gheata ne spui noua “bine ati venit” ?
June 20 2009 la 14:33
Radu spune:
June 18 2009 la 20:44
=))))))))))))))))))))))))))))))
July 20 2009 la 09:11
Александр Исаев spune:
June 16 2009 la 13:53
Pt.,
Isaev
De ce greșești așa mult? N-ai avut timp să-nveți limba de stat? Ai crezut că așa zisa R.M. va-ntra-n componența Federației Ruse? Ăi doare-n popou pe ruși de voi. Ei doar scot bani de la voi prin metode mafiote/ Altceva n-au făcut și nici nu vor face pentru așa zisa R.M. au cosntruit cumva autostrăzi, v-au implemetat reguli de comerț, reguli de protecția consumatorului, etc.?
September 15 2011 la 17:53
Cand vom Reveni in Casa Parinteasca-Romania? Putina rabdare… Dumnezeu Lucreaza!!!