(VIDEO) Un film zguduitor – The Soviet Story (Povestea Sovietelor)
28 October 2009 14:09 Articole,
Uniunea Sovietică a ucis peste 20 de milioane de nevinovaţi, bărbaţi, femei, copii. Zeci de milioane de oameni au fost asasinaţi deoarece nu s-au adaptat rigorilor „revoluţiei sociale” şi ale formării „omului nou”. “The Soviet Story”, în regia lui Edvins Snore, este „povestea sovietelor” – povestea masacrelor politice puse la cale în numele unor utopii dictatoriale criminale: comunismul şi nazismul.
Povestea unor experimente sociale diabolice, cu milioane şi milioane de victime nevinovate aruncate în gropi comune, care n-au avut nici măcar dreptul la memorie. Orice rezistenţă era pedepsită. Filmul începe cu genocidul înfometării din Ucraina (din cadrul URSS), ordonat de Stalin: a exterminat 7 milioane de oameni numai în iarna anilor 1932-1933 – şi n-a protestat nimeni din Occident, deşi se cunoştea situaţia.
Zeci de milioane de oameni au fost asasinaţi deoarece nu s-au adaptat rigorilor „revoluţiei sociale” şi ale formării „omului nou”. Marx vorbea de „holocaustul revoluţionar”, el e creatorul genocidului politic, el a scris primul despre necesitatea exterminării rasiale, subliniază filmul. Lenin i-a desăvârşit opera. Hitler a învăţat multe de la marxism, nazismul era naţional-socialist (comunismul era internaţional-socialist). Uciderea în masă era justificată nu numai ca o necesitate ideologică scelerată, ci şi ca o „selecţie naturală” (paraziţii din societate, care nu produceau, trebuiau lichidaţi; până şi dramaturgul George Bernard Shaw, premiat Nobel, a fost un susţinător al acestor epurări). În URSS sunt exterminaţi „duşmanii de clasă”, nu contează rasa (cum conta la nazişti). A fost introdusă în 1935 tehnologia asasinatului şi a execuţiei în închisori, a gropilor comune (Stalin avea plan, care era suplimentat, „să fie împuşcaţi 17.000 de duşmani de clasă azi”). Între 1937 şi 1941 au fost ucişi 11 milioane de oameni. Hitler era un admirator al holocaustului lui Stalin. El a pus la punct Noua Ordine Mondială, făcută să distrugă veche ordine din Europa. “The Soviet Story” ne aminteşte că se semnează Pactul secret dintre dictatorii Hitler şi Stalin în 1939 de împărţire a Europei („Pact pecetluit cu sânge”), el a provocat şi a întreţinut al doilea război mondial şi apoi „războiul rece” postbelic. Despotismul comunist e egal totalitarismului nazist. Sovietele şi SS colaborau, NKVD (poliţia secretă sovietică, viitor KGB) instruia GESTAPO pe seama torturii, naziştii au preluat de la sovietici lagărele de concentrare. Acum apar arhitecţii holocaustului evreilor, cu exterminarea în camerele de gazare (Stalin era un antisemit convins, atrăgea atenţia un om de al lui exilat, Troţki, că Stalin şi Hitler erau la fel). Tovarăşii erau uniţi de crimele politice. La Katin rezerviştii polonezi (ofiţeri, prizonieri de război) au fost împuşcaţi în masă în ceafă în 1940 de NKVD, 20.000 de oameni neînarmaţi: „a fost un asasinat industrial”. Masacrele au Uniunea Sovietică a ucis peste 20 de milioane de nevinovaţi, bărbaţi, femei, copii. continuat, spune filmul. Deportările în cadrul URSS (în Siberia, în principal) s-au asemănat deportărilor în vagoane de vite şi lagărelor de concentrare naziste, KGB a făcut experimente înfricoşătoare pe oameni, transformaţi în cobai. Nimeni nu a pedepsit crimele de război, nici crimele politice postbelice ale URSS, cu zeci de milioanele de victime, Europa civilizată tace şi azi, fiindcă Europa depinde de gazul şi petrolul rusesc. Uniunea Sovietică a ucis peste 20 de milioane de nevinovaţi, bărbaţi, femei, copii. Un film zguduitor.
Interviurile cu foşti ofiţeri de informaţii evidenţiază detalii şocante. “The Soviet Story” s-a filmat în mai mult de doi ani în Rusia, Ucraina, Letonia, Germania, Franţa, Regatul Unit, Belgia, iar materialele pentru documentar au fost adunate de regizor timp de mai bine de zece ani.
Liviu Ioan Stoiciu
Urmariți mai jos filmul complet “The Soviet Story”



























October 28 2009 la 15:47
Stela, unde gasesc filmul, tot cu subtitrare? te rog!
Stela Popa> http://www.jurnaltv.ro/video/The_Soviet_Story_Povestea_sovietelor_incredibil
October 28 2009 la 15:51
Se vorbeste in documentar si despre drama românilor basarabeni si bucovineni? Si despre genocidul cultural indreptat impotriva natiunii si limbii române in aceste regiuni?
October 28 2009 la 16:20
aspra rusoica cum chema la demascarea dusmanilor claselor sociale,filmuol asta ar trebui sa il vada si voronin
October 28 2009 la 16:46
…mesaj moderat… au niste suflete de …mesaj moderat… ca toate popoarele asiatice si in plus, un pregnant simt al terorii . Violenta este “distractia” lor favorita si pentru majoritatea dintre ei, un mod de viata
October 28 2009 la 16:47
Am vizionat acest film şi am rămas profund mişcat de cele întâmplate. Acum am înţeles justificare urii pe care o au ucrainienii faţă de ruşi.
La solicitarea mea adresată companiei care a produs filmul (Perry Street Advisors din New York) am obţinut promisiunea că până la finele lunii noiembrie 2009 va fi lansată ediţia a doua care va include şi traducere în limba română.
Talex, filmul poate fi găsit pe http://www.torrentsmd.com/
October 28 2009 la 16:53
Din păcare în film nu se vorbeşte şi de dramele naţiunii române, ci în special de cele ale Ucrainei (foametea).
Un film care tratează dramele naţiunii române este:
Odessa in flacari (lb. română)
Odessa in fiamme (lb. italiană)
Odessa in flames (lb. engleză)
Filmul este o coproducţie româno-italiană realizată în 1942, interzis ulterior, motivaţia invocată “film fascist”…
October 28 2009 la 16:55
Cine doreşte să descarce aceste filme de pe torrentsmd.com trebuie mai întâi să se înregistreze la acel serviciu.
Pentru a se înregistra au nevoie de o invitaţie de la un membru al comunităţii.
Dacă aveţi nevoie de invitaţie scrieţi-mi la adresa mihai.romanul@yahoo.com şi am să vă trimit invitaţia.
October 28 2009 la 17:22
S-a schimbat Rusia acum? Tot …mesaj moderat… sunt și-n ziua de azi…
October 28 2009 la 19:51
D-ra Stela ,cred ca dovediti prea multa precautie in moderarea comentariilor; expresia “natiune de asasini” nu poate fi socotita drept licentioasa sau jignitoare,nu-i asa? Cel putin germanii s-au cait pentru pacatele bunicilor lor, pe cand slavii din rasarit isi asuma si acum cu mandrie asasinatele in masa comise de bunicii lor….
Soldatul care omoara inamici pe front e un EROU pe cand cel care omoara oameni lipsiti de aparare,fie ei si “fascisti”(desi un copil,o femeie sau un batran nu pot fi numiti astfel), este un ASASIN ! Iar natiunea care glorifica pe Asasini si faptele lor ,va da si pe viitor noi criminali care vor incerca in cel mai adevarat spirit comunist sa depaseasca tristele recorduri ale stramosilor lor.
October 28 2009 la 20:10
Așa e lăpușnene. Pe rusi poți să-i etichetezi liniștit …mesaj moderat… fiindcă ei glorifică și acum mărețe fapte, acțiuni de pe vremea comunismului. Chiar și acum dacă ne uităm la declarațiile de exemplu ale ambasadorului rus de la Chișinău, putem să-i etichetăm pe ruși drept: facoceri împiedicați, ori …mesaj moderat…, etc….
October 28 2009 la 21:03
Speram ca filmul a fost facut de cineva din “occident”. De unde. Ipocritii “intelectuali” de stanga din occident nu sunt capabili sa recunoasca ca au fost si ciar sunt simpatizanti a unui regim criminal. Tot fratii nostri letoni lupta si azi pentru adevar.
Referitor la gazul si petrolul de care depinde Europa. Europa=Ipocrizie.
Si in alta ordine de idei:Gazul si petrolul nici macar nu este a rusilor, toate bogatiile de peste Ural apartin popoarelor si etniilor bastinase care au fost ocupate si exterminate de tarismul rusesc.
Este singura “putere” a acestui stat. Maine daca cade pretul la petrol si gaz, rusii se fac argati la chinezi.
Multa carte nu trebuie sa ai sa scoti gaz si petrol din teritoriile ocupate. Uite sa faci o masina de spalat ca lumea pentru propria mama, or un aspirator aici nu le duce capul. Le ducea capul sa fure toate inventiile si nici atata nu erau capabil sa faca ca lumea, le faceau mai prost ca originalele. Asa popor nu are viitor. Au o sansa: daca vor intelege ce s-a petrecut cu ei si ce se petrece.
October 28 2009 la 21:05
Rusii traiesc doar pentru razboi si bautura…e cea mai periculoasa natiune de pe fata pamantului fiindca niciodata nu se simte bine cu pacea si intotdeauna cauta scandalul,ei niciodata nu au construit nimic in timp de pace si au incercat sa-si acopere aceste frustrari prin cucerirea altor teritorii in urma razboaielor…le place razboiul si asta e cel mai periculos lucru,nu am cum sa respect o natiune care a impus cu forta in Romania comunismul si a distrus tot ceea ce era mai bun in Romania si ma refer la elita politica si la clasa de mijloc…nu mai vorbesc de cati oameni eruditi au murit prin inchisorile comuniste si la Canal…asta a facut comunismul in Romania si nu am cum sa nu-i consider responsabili pe rusi,ei l-au creat pe Lenin,ei l-au creat pe Stalin…daca erau o natiune normala si-ar fi cerut scuze pentru crimele odioase comise dar se pare ca e prea mult pentru ei…nu pot sa-i respect pe rusi!…
October 28 2009 la 22:55
Pt MihaiRomanul
Unde pot gasii filmul “Odessa in Flacari”
Multumesc
October 29 2009 la 01:06
http://www.sovietstory.com/
DA URMEAZA SI NOI SA FACEM CEVA DESPRE SUTELE DE MII DE BASARABENI DEPORTATI IN GULAGURI SI INFOMETATI IN BASARABIA !
COMUNISM = NAZISM ! COMUNISMUL TREBUIE INTREZIS PRIN LEGE !
October 29 2009 la 01:23
papadat – Cu “Odesa IN Flacari ” am facut noi o proiectie la cinemateca eforie aici in Bucuresti in cadrul campaniei Basarabia Pamant Romanesc. Scire pe mail la noigolani.ro sau la romanism.net si mai caut si eu sa vad daca am filmul…
October 29 2009 la 02:20
E EXPLICABIL PE DE O PARTE MIZERIA CARE A RAMAS AZI IN RUSIA. RUSII SI-AU EXTERMINAT ABSOLUT TOATE ELITELE, TOT CE ERA UMAN. AU RAMAS ACOLO ROBOTI SPALATI LA CREIER, ZOMBY, OAMENI ANIMALIZATI…UITATI-VA DOAR LA CE PROCENT OBTINE PARTIDUL LUI PUTIN. SLABE SPERANTE CA NATIUNEA RUSA ISI VA REVENI VREODATA. E TRIST CUM S-AU AUTO-DISTRUS.
October 29 2009 la 04:58
m-am uitat la film şi am câteva observaţii:
- prima foamete, mai înainte de cea provocată deliberat în Ucraina, a fost foametea din Rusia de la începutul anilor ’20, comparabilă cu cea din Ucraina. Poporul care a suferit cel mai mult din cauza URSS a fost poporul rus. Îmi e imposibil să îi acuz pe ruşi aşa cum fac unii mai sus, şi asta pentru tragedia care i-a lovit, dar le dispreţuiesc politicienii;
- prietenia dintre sovietici şi germani datează încă din 1917. Lenin a fost finanţat de kaiserul german pentru a demoraliza trupele ţariste aflate pe front (dealtfel, a fost urmărit de guvernul lui Kerensky pentru trădare), şi în acest fel Germania a câştigat râzboiul în Est în 1918. Ulterior, prietenia celor două state s-a aprofundat, pentru că ambele erau izolate diplomatic, Germania avea nevoie de resurse iar URSS avea nevoie de tehnologii. Când, în iunie 1941, Germania nazistă a atacat URSS prin surprindere, Stalin a rămas pur şi simplu fără replică, pentru că sovieticii nu se gândiseră la un asemenea scenariu, în care aliaţii lor – germanii, cu care încheiaseră pactul Ribbentrop-Molotov – să îi atace;
- îmi place foarte mult prima intervenţie din documentar a lui Francoise Thom, practic spune cam tot ce e de spus. A propos, citiţi “Limba de lemn” – carte pe care a scris-o;
- pentru prima dată când idei de exterminare colectivă, a unei întregi clase sociale, au ieşit la suprafaţă în Europa modernă, acest lucru s-a întâmplat în Franţa, în 1789. Înainte de Marx şi Engels, Lenin sau Hitler, au existat Babeuf şi iacobinii;
- ca şi Polonia, România a fost dezmembrată în tandem de Germania şi URSS, doar că, spre deosebire de Polonia, nu a dispărut cu totul în 1940;
- în documentar, Leon Trotski e prezentat într-o lumină pozitivă, pentru că e evreu. În realitate, el (nu Stalin) a fost favoritul lui Lenin şi, dacă nu mă înşeală memoria, tot el a fost şi primul şef al Armatei Roşii, aşa că de numele lui se leagă destule nelegiuiri ..
a, şi încă ceva. dacă vă interesează subiectul mai larg al filmului – adică legăturile subtile dintre comunism şi nazism – vă recomand să citiţi Dmitri Volkogonov (Lenin. O nouă biografie) şi Joshua Muravchik (Raiul pe pământ). din punctul meu de vedere, filmul e incomplet. dar e bine şi aşa.
October 29 2009 la 12:17
Comunismul…un regim criminal!:(
October 29 2009 la 14:10
Bestialitatea la rusi constituie un fenomen mai vechi decat comunismul; astfel ,in secolul xix,in Rusia tarista,inclusiv in Moldova de Est oficial nu exista pedeapsa cu moartea.
Cea mai grava pedeapsa era BATAIA CU VERGI din care scapau cu viata maxim 0,1% dintre condamnati,restul sfarseau in chinuri cumplite.
Dar cum se proceda? Ei bine, condamnatul, gol pana la brau si cu mainile legate, trebuia sa treaca printre doua randuri de soldati. Inaintea lui mergeau doi soldati, ca condamnatul sa mearga incet. Daca nu suporta si lesina, era pus pe o sanie si bataia continua in ropotul tobelor.Practic,era aproape imposibil sa scapi cu viata dupa ce treceai de 12 ori printr-un sir de 1000 soldati…
Dar “nimic nu se pierde ,totul se transforma” vorba unui savant rus: va mai amintiti ? CULOARUL MORTII din subsolurile politiei chisinauene…Ideea e ca se cultiva acest simt al bestialitatii din generatie in generatie
October 29 2009 la 15:36
Sa nu iutam faptul ca al 2-lea razboi mondial s-a dezlantuit din cauza Frantei si Marii Britanii, care au incheiat tratate separate cu Hitler (cu scopul de a infringe Russia). Aceasta ia dat ragaz lui Hitler sa se inarmeze… si mai apoi sa incalce intelegerile cu Franta si Marea Britanie.
Desptre aceasta nu se publica nimic in ziua de azi fiindca arunca o umbra neagra asupra “curatei” imagini a Europei de azi…
October 29 2009 la 17:08
Acum riscam sa facem din rusi victime. Este vorba de regimul de la kremlin care este acuzat de crime contra UMANITATII. Si nu de « politicieni ». In russia bolshevika nu existau politicieni. Nu pot fi politicieni intr-o dictatura. A fost un grup de criminali care a organizat o lovitura se stat(putch), nu fara ajutorul din exterior.
Nu am vazut nici o prezentare « pozitiva » a lui Trotski. Am o noutate: nu doar Trotski era evreu si toti ceilalti din gashca: Zinoviev, Kamenev, Ulianov, Sverdlov etc., chiar si Stalin se trage din vechile colonii evreesti din Caucaz. El se numea David si nu Iosif. Djugashvili inseamna in georgiana fiu de evreu. Sa amintim ca s-a casatorit tot cu o evreuca. A fi evreu inseamna a practica si aplica iudaismul or criminalii mentionati mai sus nu au nimic cu religia.
Marea problema de astazi este ca regimul komunist nu a fost condamnat si scos in afara legii.
October 29 2009 la 17:41
este un film care mio dat mai multa informatie corecta,nu ce spuneau la televizor comunistii!tot timpul am urit conducerea politica din rusia ca ei sia omorit proriul lor popor ne catitind de altii.eas sugera si lui voronin sa vizioneze filmul acesta, pote ia trece de secera si cioca odata pentru todeauna.minciuna are picioare scurte sa stiti,itradevar este un film zguduitor.
October 29 2009 la 18:43
E un film bun, dar incomplet.
-nu se precizeaza toate punctele privind tratatul aditional secret al Pactului din 1939;
-stalin in lupta pentru accederea la putere si-a lichidat toti rivalii, desi lenin in testament a mentionat despre pericolul venirii la putere a lui stalin;
-pana la inceputul anilor’90 s-a ascuns modul in care a fost lichidata familia ultimilor tari si unde a fost ingropata;
-cei care au luptat pe frontul sovietic au fost in marea majoritate detinuti;
-s-ar fi putut de asemenea de mentionat despre disputele de pe site-urile de socializare purtate de neonazistii rusi,
-de asemenea era necesra de mentionat care este atitudinea actuala a popoarelor baltice, ucrainian si polonez. Romania a condamnat comunismul, noi se pare ca suntem profund afectati de sistemul Stockholm
October 29 2009 la 21:54
O confirmare la ceea ce-am scris mai sus. Azi la Chisinau s-a sarbatorit ziua komsomolului. S-a defilat pe strazile orasului cu drapele rosii si cu simbolica criminala. Apogeul a avut loc in parlament unde tanara deputata komunista felicita deputatii din AIE. Este o sfidare, o insulta in adresa tuturor oamenilor de buna credinta de pe acest pamant si o insulta in adresa memoriei celor morti de regimul komunist.
P.S. Reactia deputatilor a lasat mult-mult-mult de dorit
October 30 2009 la 01:36
Cei mai periculosi oameni sunt cei care se lasa dusi de curentul vremii, gandesc printr-o prisma foarte ingusta si au un numar redus de argumente care le repeta permanent cu un fanatism emotionant. Anti-sovietismul si curentul puternic de unificare e unul din ei,si e la moda acum. Sunteti banali si simplisti pana la imposibil cand nu intelegeti ca filmul arata partea cea mai oribila din istoria URSS-ului. Astfel de parti oribile le-a avut si SUA in perioada sclavagista, Marea Britanie in perioada coloniala, Franta care reprima orice rezistenta in coloniile sale din Sud-estul Asiei.
Stalin si alti conducatori ai URSS au fost un tirani. Insa nu se pune semnul egalitatii Stalin=URSS.
Orice stat democratic de acum a avut perioada in care au fost brutal omorati oameni. De ce nu se face un film despre organizatiile rasiale din america. De ce nu se face un film despre exterminarea treptata a palestinienilor de pe pamanturile lor proprii.
Ati gasit un subiect interesant : Uniunea Sovietica e vinovat de tot ce ni se intampla. Total aiurea, neargumentat si banal. Uniunea Sovietica a avut dezavantaje dar si avantaje chiar si fata de tarile democratice de acum.
Uniunea Sovietica a fost acea tara care a eliberat europa de Nazism. SUA si Marea britanie s-au implicat in razboi abia dupa ce s-au convins ca rusii s-au sacrificat suficient pentru ca soldatul american si britanic sa nu se forteze foarte mult. Ce se intampla in Turcia cu populatia kurda. Ce se intampla in Irlanda de Nord unde Marea britanie ocupa un teritoriu irlandez prin definitie si irlandezii lupta in belfast pt demnitatea lor. Insa presa si filmele britanice ii prezinta ca teroristi.
Naivitatea si extazul cu care comentati acest film in defavoarea unei tari fara de care istoria europei putea fi extrem de sumbra si care a dat oameni ilustri ma face sa ma gandesc la o singura explicatie : europa are bani, are libertate de exprimare. Asta inseamna ca oricine poate tranti prostii pe orice blog si isi poate vinde opinia pe niste fonduri UE nerambursabile.
Dar Onoarea dragilor.. e altceva. Si onoarea imi spune ca URSS a fost o tara care si-a meritat existenta si amintirea oamenilor ce si-au dat viata fie si pentru un ideal naiv de a salva o europa care acum o sa ii critice, ma face sa va spun doar una : Ma mira calitatile voastre oratorice, insa ma ingrozeste prostia de care unii dau dovada si care acum si-o pot exprima liber intr-o europa libera. Si e libera fiindca a fost eliberata.
pa
October 30 2009 la 02:00
PS: Poate trebuia BBC-ul sau Discovery sa faca si un film despre crimele americanilor si francezilor din Vietman cand pt prima data au folosit napalmul in tara care apartinea vietnamezilor. Sau eventual despre sustinerea in bani si arme acordata talibanilor din Afganistan in lupta contra URSS, lupta in care au murit si baieti de ai nostri. Ce cautau aceste tari democratice in Coreea, in Vietnam, in Irak si in alte zone in care poporul singur trebuia sa isi decida soarta ?
Faptu ca ceausescu va tinea morti de foame implica ca trebuie sa il urati pe ceausescu, nu URSS-ul.
eee.. lasa ca acum cand e democratie exista morti prin consum de droguri, femei traficate si mancare plina de E-uri. Dar nu se oboseste nimeni sa calculeze asta statistic. E mai simplu sa comanzi o pizza si sa privesti un film despre monstrii sovietici.
acum chiar BYE
October 30 2009 la 09:04
Acest filmulet trebuie pus pe grila de programe in mod obligatoriu la Moldova 1
October 30 2009 la 10:52
De unde pot descarca filmul “Odessa in flames “?E pe torentsmd cumva daca da cine ma ajuta cu o invitaie si pe mine?
October 30 2009 la 13:17
@ the_independent
nu se contesta ceea ce spui. sunt total de acord ca victoria impotriva nazismului se datoreaza in cea mai mare parte URSS, dat fiind faptul ca anglia a amanat pe cat de mult posibil deschiderea celui de-al doilea front in vest. Doar ca “marele razboi pentru apararea patriei” constituie si acum termenul cel mai vehiculat pentru a demonstra propriului popor si intregii lumi castiguril suprem al comunismului. Am mai spus si o repet, filmul este bun, dar destul de incomplet, s-a folosit minciuna prin omisiune, fiecare spune ce ii convine pentru a-si argumenta supozitiile. filmului ii este necesara o mare doza de obiectivite, mai ales ca se stia ca este realizat pentru a fi prezentat parlamentului european.
October 30 2009 la 14:01
@ the_independent: banal si simplist esti tu, de fapt!
In plus, ma ingrozeste faptul ca poti fi atat de subiectiv! Eu inteleg ca ai nostalgia perioadei sivietice, inteleg ca oarecum iti este “rusine” de ceea ce ai vazut in acest film, desi nu ai recunoaste-o in ruptul capului, sunt convins de asta! Sau, mai rau, nici nu constientizezi faptul ca ar trebui sa ti se faca rusine… Sa stii ca e mare lucru sa ai puterea de a recunoaste si de a-ti cere scuze, daca e cazul! Germanii au facut-o si pentru asta merita respectati, despre rusi ma indoiesc ca vor fi capabili prea curand de asa ceva, din pacate…
Daca tu te agati de orice contraargument ca sa justifici crimele odioase facute de sovietici, imi pare rau pentru tine!
Ai dreptate, crime nu au facut numai sovieticii, insa e trist sa vad ca “uiti” sa spui ca balanta atarna atat de greu si de urat in defavoarea rusilor! Esti si ipocrit sau doar subiectiv? Doar te intreb, crede-ma ca nu vreau sa te jignesc! Se pot compara exemplele date de tine? Eu nu cred! In plus, cine si-a mai exterminat in felul acesta propriul popor, ca sa nu mai vorbim de ale altora? Cine??? Iar ai sa dai vina pe americani si pe francezi? Iar ai sa imi dai exemplu de vreun genocid intamplat cu 3 secole inainte sau pe vremea inchizitiei?
Iar despre aluzia si iluzia cum ca Stalin si sovietele lui ar fi fost niste “eliberatori” ma faci sa rad!!!
October 30 2009 la 17:34
@vlvboy
Filmul ODESSA IN FLACARI (1942) cu Maria Cebotari in rol principal este un film care nu trebuie sa lipseasca din colectia niciunui basarabean ;a fost declarat la bienala de la Venezia cel mai bun film european al acelui an; este in primul rand un film de arta,in cel mai pur stil “noir” de aceea merita vizionat pe indelete cu rabdare.
Iata linkul:
http://www.filebox.ro/download.php?key=yu2qeng3uoasgcod
Vizionare placuta!
October 30 2009 la 17:55
@taka
Maniera ta ironica si satirica de a vorbi nu este un argument. Eu am spus ca Stalin este un tiran. Dar stalin nu este egal URSS. URSS-ul a avut mai multe perioade de existenta. CITESTE CE SCRIU.
Daca e s-o luam matematic, iar matematica e obietiva, europa avea 2 solutii. Ocupatia nazista sau eliberarea asta sovietica de care te temi tu. Eu nu am afirmat ca comunistii au facut bine ce au facut, au facut crime odioase. Daca e sa alegi intre aceste doua ( SI ESTI FORTAT SA ALEGI ) atunci eu as alege ocupatia sovietica. Acum n-o mai da in argumente tiganesti si muieresti. URSS a eliberat europa de nazisti. Iar nazismul era varianta cea mai odioasa. Prin urmare nu mai insira proza literara, caci calculul e simplu : nu tu, si nu puterile democratice au anihilat fascismul. Tu beneficiezi acum direct de existentza URSS-ului ca stat. Viata ta e conditionata de acest lucru. Poti sa critici cat vrei conducerea NKVD-ului si KGB-ului cat si Comitetul central, dar nu iti permit sa jignesti pe toti rusii sau sovieticii, caci nu ai facut tu decizii rele sau bune cand viata era in pericol. Defapt ai privilegiul e a nu lua nici o decizie, nici rea nici buna, caci au luat-o altii mai curajosi pentru tine, si tu doar comentezi.
Atunci te rog limiteaza-te la locul care ti-l asumi, critica pe cine trebuie de criticat dar cand vine vorba de memoria unor oameni datorita carora probabil existi – AICI INCHIZI GURA , caci nu erai in acea situatie si nu stii cum era mai bine. Cat de ruseste si de autoritar nu ar suna dar INCHIZI GURA AIA TIGANEASCA cand merge vorba de memoria bunicului meu si altor milioane care cel putin AU DECIS cand era de decis. Tu probabil faceai pe tine. Deci ai iesit din ecuatie.
October 30 2009 la 18:04
@Taka
Un alt argument al prostiei tale mioritice si balcanice este faptul ca tu admiti ca comunistii au facut crime dar ii acuzi pe rusi si sovietici.
Hai sa ma prefac ca ai o problema si esti intr-un cabinet de consiliere psihiatrica : Comunismul e o doctrina. Deci nu orice sovietic sau rus e comunist. Exista notiunea de ” bezpartiinii” in rusa. Adica neafiliat partidului comunist. Deci nu orice comunist este sovietic, si nu orice sovietic este comunist. Crimele au fost facute de comunisti, mai bine zis de conducerea comunista. Rusii sunt natiune, nu doctrina. O foarte mare parte a sovieticilor nu faceau parte din partidul comunist.
Intelegi ce spun ?
Pa
October 30 2009 la 18:24
http://www.youtube.com/watch?v=stKZKZRfNM0&feature=related
Quote : This was our weakest point. The Romanians.
October 30 2009 la 18:58
http://www.filebox.ro/download.php?key=yu2qeng3uoasgcod
Odessa IN FLACARI!
October 30 2009 la 19:03
@the_independent: As putea sa ma cobor la acelasi nivel cu al tau, sa folosec un limbaj subteran, dar NU am sa o fac!
As putea sa te jignesc, zicandu-ti, in acelasi ton cu cel al spuselor tale, sa ma scutesti de “grohaiturile tale porcesti”, pardon, rusesti, dar NU am sa o fac! Si stii de ce? In cinstea prietenilor mei moscoviti, niste rusi de toata isprava, carora sunt sigur ca le-ar fi rusine de unul care gandeste la fel ca tine. Eu nu am spus niciodata ca rusii, ca popor, sunt vinovati de toate relele de pe pamant, cand am spus “rusi” m-am referit strict la cei care au condus a voastra natie, de multe ori abjecta, de prea multe ori!!! Daca tu esti frustrat si complexat sau poate ai creierii imbibati in vodka, eu nu am nici o vina, baiete! N-ai decat sa crezi in continuare in mitul “poporului eliberaor rus”, eu unul il vad ca fiind unul cotropitor!
Zici sa nu o dau in „argumente tiganesti si muieresti”? Pai nici nu am cum, din doua motive foarte simple: NU sunt nici tigan si nici muiere!
Altceva decat sa jignesti stii, atunci cand duci o totala lipsa de argumente? Atunci cand cineva nu iti impartaseste opinia? Te deranjeaza ca altii vad lucrurile altfel decat vrei tu si nu iti ramane altceva de facut decat sa le spui tigani, desi stii bine ca nu sunt? Pai in cazul asta imi dau seama ca am de-a face cu un om (oare?) cu o mentalitate de-a dreptul imputita si nu are nici un rost sa continui aceasta „discutie”. Dar nu inainte de a-ti da, in comentariile care urmeaza sa le postez, niste replici la postarile tale absolut penibile!
October 30 2009 la 19:48
@the_independent: Iata ca mi-am facut timp si pentru tine, asa cum ti-am promis!
Ai spus exact asa cum am copiat mai jos, eu nu am facut decat altceva sa iti raspund, intre paranteze!
„Maniera ta ironica si satirica de a vorbi nu este un argument. Eu am spus ca Stalin este un tiran. Dar stalin nu este egal URSS. URSS-ul a avut mai multe perioade de existenta. CITESTE CE SCRIU.” (Am citit foarte atent ce ai scris, tocmai de-asta spun inca o data, ca oricum, ai da-o, URSS este creatia lui Stalin, in primul rand! Asa ca, oricat ai incerca sa te dezici de acest aspect, nu tine!)
„Daca e s-o luam matematic, iar matematica e obietiva, europa avea 2 solutii. Ocupatia nazista sau eliberarea asta sovietica de care te temi tu. Eu nu am afirmat ca comunistii au facut bine ce au facut, au facut crime odioase. Daca e sa alegi intre aceste doua SI ESTI FORTAT SA ALEGI atunci eu as alege ocupatia sovietica. (eu nu, cu siguranta!)” (Bre, rusule, cand ESTI FORTAT SA ALEGI, aia nu se mai cheama alegere, baiete!) Acum n-o mai da in argumente tiganesti si muieresti. (aici ai fost porc, se pare ca iti face placere) URSS a eliberat europa de nazisti. (eu zic ca a ocupat-o!) Iar nazismul era varianta cea mai odioasa.(mai odioasa decat stalinismul si comunismul de sorginte rusa nu cred ca a fost, sunt multe dovezi in acest sens, macar nazistii nu si-au exterminat si infometat intentionat propriul popor, cat si pe cele cotropite) Prin urmare nu mai insira proza literara, caci calculul e simplu : nu tu, si nu puterile democratice au anihilat fascismul. (nici nu am pretins asta! dar cine a facut-o, tu? Ma faci sa rad, rusule!) Tu beneficiezi acum direct de existentza URSS-ului ca stat. (cum asa? Adica daca n-ar fi existat URSS-ul eu nu m-as mai fi nascut, sau ce? Poate ca nu, dar asta nu se datoreaza in nici un caz URSS-ului. Din contra, sunt convins ca daca n-ar fi existat URSS-ul si daca tara mea n-ar fi stat jumatate de secol sub oribila influenta comunista impusa de ribbentrop si molotov, tara mea ar fi dus-o mult mai bine!) Viata ta e conditionata de acest lucru. (rad in continuare) Poti sa critici cat vrei conducerea NKVD-ului si KGB-ului cat si Comitetul central, dar nu iti permit sa jignesti pe toti rusii sau sovieticii, (nici nu am facut-o!) caci nu ai facut tu decizii rele sau bune cand viata era in pericol. Defapt ai privilegiul e a nu lua nici o decizie, nici rea nici buna, caci au luat-o altii mai curajosi pentru tine, si tu doar comentezi.(da’ tu ce dracu faci?)
Atunci te rog limiteaza-te la locul care ti-l asumi, critica pe cine trebuie de criticat dar cand vine vorba de memoria unor oameni datorita carora probabil existi (sau carora le place sa creada ca datorita lor exist? Rusule, baga-ti mintile in cap, eu exist doar datorita lui Dumnezeu si a parintilor mei, in nici un caz datorita URSS!!!)– AICI INCHIZI GURA , (ti se pare ca toti stau cu gura cascata, ca tine?) caci nu erai in acea situatie si nu stii cum era mai bine. (stii tu?…:))))) Cat de ruseste si de autoritar nu ar suna (mai degraba prosteste decat autoritar), dar INCHIZI GURA AIA TIGANEASCA (nu am asa ceva, iar tu ai fost iarasi porc) cand merge vorba de memoria bunicului meu (Dumnezeu sa il odihneasca!) si altor milioane care cel putin AU DECIS cand era de decis. (Au decis pe dracu’, au decis altii, de-alde Stalin, pentru ei) Tu probabil faceai pe tine. (nu aveam cum, nici nu existam pe vremea aia, dar tu ce faceai?) Deci ai iesit din ecuatie. (dar nici nu am intrat, deci cum sa ies?)
October 30 2009 la 20:37
@the_independent: Mai sus mi-ai dat un link si ai vrut sa fii “interesant” si ai pus accent pe urmatoarea fraza, pe care ai scos-o din context: “This was our weakest point. The Romanians.”
Cat de penibil si de prost sa fii sa imi dai un link despre eroismul acelei divizii romanesti de care s-a ales praful?
Daca ai fi ascultat atent ce zice ofiterul german, daca tin bine minte, ceva de genul “a fost ceva incredibil n-am mai vazut in viata mea asa ceva, mii de obuze si de rachete Katiusa lansate au creat un infern! Noi le puteam vedea, deoarece ei (rusii) nu trageau asupra noastra, rusii se concentrau asupra diviziei romanesti, care se afla in imediata noastra vecinatate, in flancul nostru. Acela era punctul nostru slab, romanii!
Iti multumesc ca mi-ai confirmat inca o data ca romanii au luptat cu adevarat in razboi, nu au fost acolo sa jefuiasca pe principiul “davai ceas, davai palton” si nici sa zaca prin transee rapusi de vodka si nu de inamic…
Si mai citeste comentariile de acolo, inclusiv ale rusilor care lauda armata romana! Inca ceva: daca ai stii un pic de istorie, ai cunoaste si faptul ca frontul de pe Don nu a fost spart in dreptul diviziilor romane, chiar si daca aliatii nu au reusit sa trimita provizii romanilor.
October 30 2009 la 20:54
@Toka
Replicile din paranteze sunt bune de Cronica Cascotasilor sau Acadamia Catavencu, nicidecum de altceva mai util.
Iar Stalin si Stalin. Ti-e rau ? Stalin a fost un tiran. Stalin nu a fondat URSS-ul, el a fost pata neagra a URSS-ului.
Valorile ne sunt diferite : ale tale tin de nationalismul provenit din slabiciunea ta personala si astfel necesitatea de a te identifica cu ceva grandios altfel te simti neimplinit.
Ale mele nu ti le voi zice. Oricum nu ai intelege.
Revizuieste lantul logic : crimele au fost comise de niste structuri ale puterii comuniste, structuri cu care insasi sovieticii au luptat ulterior, aceste structuri nu se identifica cu toti comunistii, si nici macar totalitatea comunistilor nu se identifica cu toti sovieticii. E o submultime, care e submultime a unei alte submultimi, si pana la urma e un grup de imbecili care au terorizat O PERIOADA DE TIMP , sunt o mica parte a fostului popor sovietic existenta carora nu era agreata de nimeni dar era autointretinuta prin teroare, O ANUMITA PERIOADA DE TIMP.
Nu sunt rus. Probabil orice om care nu gandeste in poezii asa cum o faci tu ci o face limpede si impartial e fie rus, fie neamtz in conceptia ta, alta explicatie n-am.
Deja am vazut ca stii sa citesti, e mai greu cu intelesul.
Dar asta e logic : romanul e nascut poet. Tre sa sune bine ce spui nu si neaparat sa aiba sens.
Eu dispar de pe acest blog, deci nu voi folosi dreptul la replica la o eventuala interventie a ta.
Pa
October 30 2009 la 21:34
@the_independent:
Ce surpriza placuta!!! Vad ca poti sa discuti si fara sa incepi sa jignesti in stanga si in dreapta, te felicit!
Ba da, baiete, chiar daca Lenin a fost fondatorul “de jure” al URSS, eu pe Stalin il vad ca fiind arhitectul “de facto”. Nu imi este rau deloc, crede-ma!
Valorile ne sunt diferite, clar! De fapt, ma si gandeam daca ai asa ceva…
)) Try me!
Zici ca nu te-as putea intelege?
Esti rusofil, treaba ta, chiar daca poate ca nu esti rus, poate ca esti doar un biet “maldavan” ratacit, sincer ma doare in cot ce esti, eu nu am nimic cu rusii oricum, te-am facut rus pentru ca incercai sa le justifici toate porcariile pe care le-au facut si nu-s deloc putine! Si, repet, m-am referit indeobste la politicienii rusi, nicidecum la rusul de rand!
Daca iti place sa crezi ca ai fost “limpede si impartial” este iarasi doar problema ta!
OK, chiar sper sa dai bir cu fugitii pentru totdeauna de pe acest blog, desi nu cred ca o vei face, este o eschiva ieftina de a iesi dintr-o situatie penibila, dar reprezentativa pentru tine, din pacate!
October 30 2009 la 22:45
daca se numea marele razboi pentru apararea patriei de ce rusii au ramas peste unele teritorii care nu erau ale ei,putea sa fie cu ucraina si statele slave dar sa nu ocupe tarile baltice sau estul moldovei,pe cine au aparat acolo,unde mai pui ca au exportat comunismul in mai multe tari,printre care si romania
October 31 2009 la 00:02
mda…. tragic e filmul ….dar acesta e adevarul!!!
October 31 2009 la 00:19
Bravo Toka
Ti-am urmarit mesajele, foarte cumpatate si la tema.
Individul cu care ai discutat, desigur este unul mai rasaritel din arsenalul camuneacilor, dar tot sterp in a aduce argumente.
October 31 2009 la 16:35
@ vultoor: merci frumos!
Nu imi face nici o placere sa ma cert cu nimeni, dar individul asta chiar m-a enervat zicand ca am fost eliberati si nu ocupati de rusi, cred ca nici nu a privit atent filmul…
October 31 2009 la 18:10
Bai mahalagiilor, ca asta e tot ce sunteti.
Ia vedeti aici pe youtube video care arata retragerea armatei romane fratesti din Basarabia. A fost prima care a fugit din calea rusilor, lasandu-i pe nemti intr-o situatie disperata.
Eu nu apara rusii, dar romanii nu au nici un drept sa comenteze actiunile lor din moment ce au fost primii care au parasit lupta pentru Basarabia in conditiile in care nemtii inca se luptau pt ea.
Iar astea 2 care tot se autocomplac aici ca niste tigani ce se ling cu miere pe bot unu pe altu. APA SI SAPUN, asta va trebe. Priviti video si nu mai spalati creiere :
http://www.youtube.com/watch?v=99XAP2JRB5w&feature=related
October 31 2009 la 18:15
Pun pariu ca sunteti amandoi niste urati , un amestec genetic heterogen turco-tataro-bulgaresc caruia acum i s-a sculat sentimentul de grandoare.
)
Ati vrea voi o rusoaica inalta si frumoasa, dar nu se uita alea la voi
October 31 2009 la 18:42
Iarasi esti penibil? Cum de reusesti tu, de fiecare data, sa te faci de rahat? Iar imi trimiti un link cu un video in care se vad ostasi germani alaturi de romani?
Iarasi devenim “tigani” si “fashisti” cand nu mai ai deloc argumente? Papagalule!!!
=))))
“Frumosule”, parca ziceai ca dispari de pe blogul asta, nu ai onoare deloc!!!
Lasa, ca asa “urat” cum sunt eu, ma suna tot felul de rusoaice din-alea “inalte si frumoase” asa cum ai zis tu si imi fac tot felul de propuneri indecente! Numai ca trebuie sa le refuz, pentru ca am deja una!
He, heee…habar nu ai tu, mankurtule!
Frustratule, maldavane, rusofonule sau orice ai fi, nu conteaza, dar oricat nu ti-ar conveni, rusoaicele de care zici prefera intotdeauna un barbat adevarat decat unul imbibat in propria prostie si, mai ales, in vodka…
October 31 2009 la 19:12
@ the_indepandent: Ia spune-ne tu noua, draga mankurtule, in 1968, cand sovieticii au invadat Praga si toata Cehoslovacia, atunci de cine i-au mai “eliberat” sovieticii pe cehi???
De “ei insisi”, asa-i? Ti-am mai zis, mai invata niste istorie, dar din-aia adevarata, nu din cea predata la Komintern, ca altfel nu reusesti decat sa ma faci sa rad!
=))))))
October 31 2009 la 20:12
@ the_independent: Ia de aici, mankurtule, si priveste cum soldatii romani erau intampinati de basarabeni cu flori cand au eliberat teritoriile ocupate de sovietici! Pentru asa ceva, sovieticii i-au “exportat” in Siberia si i-au infometat! Si ai tupeul sa imi vorbesti mie, un roman liber si mandru, despre “eliberatorii rusi”? Rusine!
Cate imagini exista cu soldati sovietici intampinati cu flori? Putine rau, asa-i? Nu se inghesuia nimeni sa ii astepte cu flori pe cei care nu stiau altceva decat “davai ceas, davai palton”, asa-i? Recunoaste, mankurtule, ai curaj si onoare? Dar demnitate ai?
Si inceteaza sa imi dai linkuri cu videouri in rusa, daca vrei sa inteleg ceva, iti sugerez sa fie intr-o limba de mare circulatie, nu in rusa!
October 31 2009 la 20:27
http://www.youtube.com/watch?v=u9TG533xwDM&NR=1&feature=fvwp
October 31 2009 la 21:08
…mesaj moderat….poti sa dormi linistit ca nu sunt nici tigan si nu am nici un amestec de care zici. mai bine ai cauta la tine, precis ca esti un homos soveticus imbecilizat
October 31 2009 la 21:21
@ the_independent: Mankurt „drag”, daca ai curajul sa privesti filmuletul asta pana la capat, te felicit! Iar daca recunosti ce oras frumos si linistit era Cernautiul romanesc pana sa fie ocupat de nazisti si “eliberat” de sovietici dar neretrocedat noua, romanilor, te felicit! Sovieticii ne-au furat teritorii, le-au rusificat si tu vrei sa ii respect ca “eliberatori”?
Черновцы: окно в прошлое
http://www.youtube.com/watch?v=Osp_34xhEMk&NR=1
November 1 2009 la 00:50
” The only way to win a dispute is to avoid it ”
Faptele si vremea vor arata cine e mai vrednic dintre noi
November 1 2009 la 01:42
@ the_independent: corect, destul de bine, spus, sa zicem…
Daca e sa vorbesc la general, as zice ca s-a tot evitat disputa pana acum, noi am facut-o, nu voi, ramane asadar sa recunosti si sa spui ca esti nevrednic, impreuna cu ai tai!
November 1 2009 la 02:46
@ Toka
Afirmi niste lucruri picate din cer : ai tai, nevrednic. Calmeaza-ti te rog genele otomane. Timpul va arata cine e drept si stramb. Daca observi m-am oprit in a critica ce spui. Nu are sens. Hai sa iesim din discutie onorabil. Altfel voi fi nevoit sa raspund la acuzatiile tale iarasi.
November 1 2009 la 05:57
@ the_independent:
Nu, nu afirm niste lucruri picate din cer! In plus, am precizat ca “daca ar fi sa vorbesc la modul general”…dar se pare ca atentia ta este foarte “selectiva”. Altfel spus, asa cum am zis si la inceputul “polemicii” noastre, dai dovada de subiectivism, dar este dreptul tau si ti-l respect!
Zici sa imi calmez genele otomane? Dar nu am asa ceva, de cate ori sa iti explic? Mi-ai facut tu vreun test ADN si eu nu stiu? Eventual, prin…osmoza sau cum ai “reusit”? Ce sa mai zic despre tentativa (jalnica) de a ma jigni iar prin aceste cuvinte ale tale? Nu mi-ar fi deloc rusine daca as avea “gene otomane”, dar nu am, regret sa te dezamagesc! Apropo, esti si sovin? Pacat…
“Timpul va arata cine e drept si stramb” Corect, numai ca eu cred ca a trecut mult timp, prea mult timp, si ne-a aratat deja adevarata fata a unora! Care, apropo, e monstruoasa, din pacate!
Daca ai fi vrut sa “iesim din discutie onorabil”, mult mai simplu ar fi fost sa nu incepi sa ma jignesti, ca sa nu mai zic sa-ti ceri scuze! Asta ar fi fost cu adevarat onorabil! Deja ma plictisisem la un moment dat de cate ori m-ai facut tigan…dar asta doar spune multe despre tine si atat…
Dar sunt de acord, hai sa terminam aici aceasta polemica, intr-adevar nu are sens. Iar despre ipoteza “amenintatoare” cum ca ai putea raspunde la “acuzatiile” mele, nu numai ca NU ma sperie, dar intotdeauna mi-a placut sa am adversari cat mai puternici. Ca la sah: cu cat oponentul e mai tare, cu atat mai interesant e jocul!
Din pacate, nu ai fost chiar ce mi-as fi dorit, dar nu as putea spune ca dezamagitor!
OK, hai ca trebuie sa mai dorm si eu, iti doresc si tie o noapte buna! Pa.
November 1 2009 la 13:59
Am urmarit cu profund interes “discutia” dintre Toka si The Independent… In afara atacurilor directe la persoana, neavenite si lipsite de orice noima, am intrezarit si cateva argumente sanatoase, din partea fiecaruia. Intr-adevar, comunismul a fost cel mai mare proiect al umanitatii (nerealizat, din fericire), dar in acelasi timp si cea mai mare minciuna, o incomensurabila IMPOSTURA! Sa nu facem confuzia dintre liderii care s-au perindat pe la Kremlin de-a lungul secolului si intreg poporul rus, nu toate ororile comise de URSS pot fi puse pe seama acestei natiuni. Si apoi mai e un alt fel de a-ti asuma valurile istoriei, au existat generatii fericite in Urss, anii 60′, 70′, pentru ca dincolo de inregimentarea politica (obligatorie sau nu), viata si-a urmat cursul ei firesc, viata unui om nu incape trasnpusa in nici o doctrina sau regim… Exista si un alt fel de a intelege comunismul. Imi este foarte greu sa identific Vinovatul pentru cele ce s-au intamplat in interbelic, al doilea razboi mondial si ce a urmat dupa. In acest film (bun, zic eu, cu obligatoria doza de subiectivism
) se afirma: Nazismul contesta natura biologica a omului, iar comunismul pe cea sociala, cred ca sunt explicatii simple si accesibile unei largi categorii sociale. Incerc sa ma feresc de interpretari simpliste, deseori constat ca se pune semnul egalitatii intre Nazism si Comunism, eu unul nu sunt de acord, din punctul meu de vedere Comunismul a fost mult mai pervers, daca Nazismul avea niste princiipii clare, stabilite programatic, deci mai usor de combatut/anihilat (superioritatea rasei, antisemitism), comunismul, in tentativa disperata de a-i face pe toti indivizii egali, a reusit performanta sa-i faca….dar in moarte! Pentru cine a citit Arhipelagul Gulag, stie care a fost adevarata fata a acestui regim! Ambele sisteme sunt de condamnat, insa comunismul a fost (este) o ciuma mult mai periculoasa, antidotul impotriva careia inca nu a fost descoperit. Daca ar fi sa identific un prim vinovat al declansarii celui de-al doilea razaboi
, ar fi cele 19 puncte ale presedintelui Wilson, Germania a fost prea crunt pedepsita, revansismul a capatat cote neimaginabile si mai cred ca a existat si multa ipocrizie din partea fiecarei natiuni. Daca urmarim actiunile intreprinse de Germania si de Urss pana in 41, constatam ca sunt asemanatoare, Germania anexeaza Austria 37′ apoi Cehoslovacia, Urss incepe acel izbavitor razboi in Finlanda (izbavitor, pentru ca i-a pus inconfortabil in fata unui fapt implinit, armata avea imperiosa nevoie de modernizare. Sunt de acord ca suntem urmasii directi ai Urss-ului, as putea striga si eu Priviti si minunati-va! Sunt cetatean al Uniunii Sovietice! sau Jos manile murdare de pe visul copilariei mele! dar nu o s-o fac, nu am nici un motiv de a ma inchina Uniunii Sovitice, de ma emotiona trepidant si a-i pune la picioare recunostinta mea! Unii au exclus din aceasta discutie Arbitrarul, un element vital al oricarei existente…Poate ca ma mai incearca cateodata o usoara nostalgie fata de URSS, nu sunt in stare sa-mi canalizez intreaga ura, dezaprobare, intoleranta, pentru ca, in comunism sau nu, aceasta a fost unica mea viata, cum poti sa-ti O detesti? Comunismul (si oricare alt regim totalitar) a demonstrat un fapt simplu: INFERNUL NU ESTE POSIBIL…
November 1 2009 la 14:56
Da, am revazut filmul, am citit ce am putut gasi pe internet, si in ce carti am de pe acasa.
Concluzia mea personala : Este un film propagandistic. Propaganda anti-sovietica. S-ar parea ca nu mai e nevoie de ea, caci URSS nu exista. Insa sa stergi ceva din mintea oamenilor dureaza ceva mai mult.
Sunt niste cifre total neargumentate. 20 de milioane de oameni ucisi de URSS plus 20 de milioane morti in razboi inseamna 40 de milioane. Asta e intreaga populatie a Ucrainei de atunci, sau jumatate din populatia Rusiei.
Un film bazat pe imagini socante, iar astfel de imagini poti sa fabrici si referitor la SUA sau Israel.
Un film bazat pe sentimental, total subiectiv.
Bunicii mei au trait pe vremea deportarilor si foametei, era greu dar nu era asa cum zice aici. E o propaganda odioasa frumos ambalata cu muzica atent aleasa. As putea spune ca e mana de evreu aici. Bine lucrat.
Nu pot sa cred ca chiar credeti in asa ceva. Sunt niste cifre total picate din cer.
November 1 2009 la 15:03
Domnisoara Stela Popa admir curajul tau jurnalistic ( daca ma pot exprima asa) si dorinta ta de a face lumina in unele privinte. Insa ma mira lipsa spiritului analitic si prevalenta sentimentului in tot ce scrii aici pe blog.
Sensul articolelor tale are o singura directie : anti-ruseasca si pro-romaneasca. Nu esti multivalenta, nu privesti obiectiv lucrurile. Stii sa prezinti si accentuezi partile ce te ajuta sa argumentezi o opinie dar uiti complet de restu. Asta inseamna neprofesionalism.
Este un club de anti-sovietici si rusofobi sentimentali in care se declama mult. Ar fi bine daca ai scris si despre ocupatia legionara a Basarabiei si cum s-au purtat cu locuitorii ei. Ar fi bine sa te intrebi ce cautau trupele romane pana in Stalingrad daca aveau misiunea nobila de elibera Basarabia. Si de ce oare trupele romane fratesti au fost primele care au parasit lupta pentru Basarabia , nemtii au plecat ultimii din ea.
Mult succes in a raspunde la aceste intrebari.
November 1 2009 la 17:28
Stela ,NU TE MAI OSTENI sa-i raspunzi lui the_independent.. cred ca este din neamul “voronilor’ .. este inutil…
November 1 2009 la 17:44
the_independent, nu fi porc ca orice rusnac care nu intelege decat daca-i dai cu parul peste rît, adica peste bot. Normal ca armata romana, impreuna cu cea germana, trebuia sa zdrobeasca porcul de rus pana la nimicire totala. Sarcina care, din nefericire, nu a putut fi dusa la indeplinire si pe care, cu siguranta, mai devreme sau mai tirziu, o va savarsi China si armata chineza ajutata de voluntari din toate tarile si popoarele asuprite, tîlharite sau decimate de rusi.
November 1 2009 la 20:01
@Volodea
” sa il zdrobeasca pe porcul de rus pana la nimicire totala”
Cea ce trebuia de demonstrat. O adunatura de rusofobi prosti.
suka prodajnaia
November 1 2009 la 20:09
http://www.youtube.com/watch?v=Mfi-HGmvZWY
Dzeu sa ii odihneasca pe cei ce si-au dat viata pentru ca sa nu traiti in lagare naziste si in camere de gazare.
Atat
November 1 2009 la 22:02
Dar de cand porcii de rusi au Dumnezeu, the_independent? Voi sinteti anticristii!! Ati distrus bisericile, ati omorat preotii si tot raul pe pamant asa si de la voi a pornit! Batinii nostri spun ca nemtii, asa fascisti cum erau, nu au violat femei, nu au omorat copii si oameni nevinovati in RM. Da rusii au venit ca hunii, ca salbaticii cu crime, violuri, deportari si executii in masa a moldovenilor. Ati fost, sinteti si asa si veti fi cancerul care face rau intregului pamint, la toate popoarele si la toata lumea!! De aceea asa si va uraste toata lumea!!! De aceea si trebuie sa dispareti de pe fata pamantului, tatari salbatici!!!! Eu asa si trebuie de luptat ca voluntar impotriva voastra, a salbaticilor barbari rusi!
November 1 2009 la 22:33
Puskin, Mendeleev, Lermontov, Cehov, Dostoievski, Tolstoi, Jukov, Gagarin, Lomonosov…
” Umom Rossiu ne poneati, v nee mojno toliko veriti”
Napoleon a incercat sa cucereasca toata Europa si s-a impiedicat de Rusia. Hitler si Antonescu au incercat. Imperiul Otoman a incercat. Toti au fost opriti.
Nu ai tu curajul, sufletul si puterea sa infrunti adevarul, rahatule.
Bunicii mei isi amintesc cu groaza de ocupatia legionara.
Iar orice batran din sate iti va spune: mai salbatici ca jandarmii romani nu au existat.
Orice batran din sate, care tine minte atat ocupatia ruseasca cat si cea legionara va spune ca Moldova era doar un lan de porumb pentru Romania, si a inceput sa vada industrie si civilizatie pe vremea sovietica.
Da, s-a rusificat. Dar oare tu cand mananci la McDonalds si privesti filme din Hollywood, spui “ok” si “weekend” nu esti americanizat ?
repet special pt Volodea : CACATULE.
November 1 2009 la 22:57
Rusnac imputit! Iti vine rindul la razbunare, porc de rus! Amu ti-ai pregatit unde sa te bagi in cotet, rusnacule? In Sibiri ai loc da si acolo putem de gasit un porc da rus ca tine. La troaca in Sibiri, rusilor! Vine razbunarea si cemodan – vokzal – sibiri! Da de la vokzal pe gios, porcilor! Poezdu ii pentru oameni, nu pentru rusi!
November 1 2009 la 23:03
Asta si am vrut.
Sa arat esenta nationalismului acestor oameni.
Iata-o. Cineva m-a acuzat ca l-am numit tigan mai sus .
Intr-adevar, m-am grabit. Trebuia sa las sa iasa asta in evidenta intr-un mod natural, ca acum.
Nu sunt nici rus, si nici porc.
Sa te fac pe tine porc nu are sens, caci unele valve de porc se utilizeaza in inlocuirea celor defecte in operatiile pe cordul uman. Deci ei sunt utili.
Esti un nevertebrat cu reflexe primare.
November 2 2009 la 01:21
Si acum despre mitul sovietic al jandarmului roman!
Deseori, ni s-a reprosat noua, romanilor din Romania ca “pentru o mica infractiune, jandarmii romani ne luau la palme” Dar stau eu si va intreb, daca era infractiune, mare sau mica, ce ati fi vrut sa faca, sa ii felicite si sa le dea o vodka?
Ar fi fost mai bine sa ii trimita la ocna, nu-i asa? Hai sa fim seriosi! In plus, nu uitati ca era razboi si functiona legea martiala!
V-ati gandit vreodata cum actionau jandarmii romani in restul satelor din Romania? Eu sunt convins ca la fel! Nu am crezut si nu am sa cred niciodata ca jandarmii romani ii bateau pe romanii basarabeni, pe moldoveni, ziceti-le cum vreti pentru ca erau moldoveni, ci pentru ca erau, in anumite cazuri, infractori!
Cei care cred ca daca, sa presupunem ca MD ar face parte din Romania de azi, ar fi batuti de jandarmi pentru simplul motiv ca sunt moldoveni, cei care gandesc asa sunt prosti!
Jandarmii doar aplicau legea, uneori poate mai dur, dar n-au deportat pe nimeni in Siberia si, mai ales, nu au impuscat niciodata femei gravide, copii, oameni nevinovati!
November 2 2009 la 01:38
Ce eseu frumos cu tema : ” Vreau sa zic ceva, dar nu stiu singur ce”
Ce am scris si ce a inteles asta. Eu vorbesc despre ce spun TOTI batranii despre ocupatia legionara COMPARATIV cu ocupatia sovietica. Nu ce spui tu, ci batranii din Moldova.
In comparatie, RETARDULE, in comparatie.
Si daca in comparatie sovieticii li s-au parut mai buni, atunci eseul tau e aer si nimic altceva.
Incep sa cred ca logica nu face parte din arsenalul de gandire al nationalistului roman.
November 2 2009 la 01:40
Din lipsa de argumente incepeti sa faceti compuneri ca in clasa 3-a. Alegeti un argumentzel si il insirati pe pagini intregi ca sa para cat mai convingator. Si uitati de ditamai argumentele ce raman, dar nu le abordati, caci important e sa impresionati prin dramatism.
” Monstrul sovietic ocupant” e light-motivul si esenta la tot ce spuneti. Sunteti nu numai redundanti si repetitivi, ci prosti.
November 2 2009 la 01:52
Daca sovieticii erau monstri atunci dupa toata legea martiala puteau sa anexeze Romania, ca stat ale carui forte militare regulare si constitutionale au ajuns pana in Stalingrad si au omorat soldati sovietici. Da, dupa razboi Romania a devenit stat socialist. Dar nu anexat Uniunii Sovietice. Pentru ei era important aderarea la ideologia comuna, nu teritoriul propriu zis. Romania a ramas stat national.
Da, URSS a atacat Finlanda. Da URSS a semnat pactul Ribentrop-Molotov, de colaborare cu o o Germanie dezonorabila si mincinoasa, care a atacat apoi fara vreo declaratie de razboi. Germania si Romania au atacat direct Uniunea Sovietica si au ajuns pana in inima rusiei. Cand rusii au intrat in bucuresti nu cred ca l-au facut una cu pamantul asa cum a fost facut Stalingradul. Au luptat pe teritoriu propriu atacati de nazisti si legionari romani, aveau tot dreptul sa se razbune. Poate ca au facut-o prin unele actiuni minore, dar in nici un caz nu in aceeasi masura in care au suferit. Iar daca Romania a ales sa fie aliata unui stat fascist ca sa recastige Basarabia, atunci ma intreb cat de uman e sa ajungi pana in inima Rusiei omorand impreuna cu nazistii milioane de oameni si evrei daca tot vroiau sa fie priviti ca eliberatori.
Si cronologic atacul Germano-Roman a venit primul.
Dar nu cred ca ajunge asta la mintea cuiva, caci unicul argument care il aveti e “porcul rus” care nici nu e definit macar cumva clar ca sa inteleg si eu ce este.
Pentru o tara a carei armate regulate au ajuns pana la Stalingrad ca nazisti si apoi pana in Berlin ca comunisti, eu as sugera ca inchida gura si sa taca. Caci pentru astfel de oameni exista cuvinte care incep cu litera C si au 5 litere.
November 2 2009 la 02:02
Bai frustratule, parca ramasese sa incetam acest “dialog”!
Mai mult, tu ai fost cel care a cerut “armistitiul” pentru ca stii bine ca argumentele tale nu sunt decat niste rahaturi pe care si un copil le-ar putea demonta.
Te-a bagat cineva in seama? Retard e copilul lu’ ma-ta, asa ca, te rog, fa pasi! Dispari, mankurtule!
Nu esti decat un sovin spalat pe creieri, or eu cu circari ca tine nu am ce discuta! Vad ca, imediat ce se intampla ca cineva sa nu iti impartaseasca minciunile, este neaparat tigan, nationalist, fascist! Mars, muscalule! Vrei sa fii respectat, respecta, infectule!
November 2 2009 la 10:29
Interviu cu generalul Hans Speidel,comandant-sef al trupelor NATO dupa al doilea razboi mondial, fost general in armata germana:
Reporter: Care au fost cele mai bune trupe straine impreuna cu care ati luptat in razboiul contra Rusiei… italienii? ungurii? finlandezii?
Speidel : Niciunii dintre acestia ,ci Romanii…Dati-le sefi buni si nu veti gasi alte trupe mai bune…
November 2 2009 la 16:43
Toka, tigane, observa ca am vorbit frumos in interventia mea precedenta.
Nu mai fa spume la gura, reprezentant de elita al etniei ROM(an)E
November 2 2009 la 16:48
Lapusneanu :
Tocmai de aia in Wochenchau-ul german care erau reportaje regulate de pe front se spune ca romanii au lasat basarabia fugind de mancau pamantul lasand nemtii intr-o situatie disperata. Sectorul de sud aparat de romani a fost cel mai usor spart de sovietici. In partea centrala si de nord linia frontului s-a mentinut stabila multe luni de zile.
Ma faci sa rad.
November 2 2009 la 16:51
Bunicul meu a ajuns cu armata sovietica pana in Berlin, n-a violat si nu a pradat pe nimeni. Si nimeni din unitatea lui nu o faceau. Imi amintesc doar cum imi spunea ca cand au intrat in Romania toti sefii armatei romane initial aflate in alianta cu nemtii stateau si ungeau urechile sovieticilor cu miere ca nu cumva sa pateasca ceva, stiind ce ii poate astepta.
November 2 2009 la 16:52
Si daca zicea rusu sa joace o unitate intreaga de romani – Kazaciok, pai jucau. Nu din mare respect pentru rusi, ci stiind ca daca scoteau o vorba imediat li se amintea cine sunt si pe cine au sustinut.
November 2 2009 la 17:23
Toti antiromanii mancurtizati crescuti la scoala moldovenismului repeta ca morile stricate aceeasi invectiva:anume romanii sunt “curve” deoarece au luptat aliati cu nemtii pana la Stalingrad si aliati cu rusii pana la Viena impotriva fostilor aliati.
Insa nu trebuie de uitat ca noi,ca noi suntem un popor mic,capabil dar condus indeobste de imbecili care l-au dezbinat in loc sa-l uneasca;de aceea a trebuit mereu sa ne dam cu cel mai tare dintre puterile Europei.
Pentru care toti romanii trebuie sa strangem randurile, sa invatam a ne respecta fiecare cu fiecare si munca fiecaruia ; iar atunci cand minoritatile nationale vor afirma dorinta de a se integra si afirma ca romani in afara tarii, atunci abia vom putea spune ca suntem pe drumul cel bun.
November 2 2009 la 17:30
Ce poti sa ceri unui mankurt, unui provocator de duzina?
Unui individ atat de scelerat incat te minte in fata ca ti-a vorbit frumos, dar el tocmai te-a numit “retard”… Dupa care, sub acelasi pretext, repeta ca un papagal placa cu “tiganii”.
Ce pretentii sa ai de la un redus mintal care isi justifica afirmatiile nu cu documentare, ci cu fime artistice, jucate de actori, preluate de pe youtube? Cat de imbecil si spalat pe creier poti sa fii? Definitie mai buna a termenului de mankurt al lui Chinghiz Aitmatov nici nu poate exista!
Jalnic, penibil, patetic! Specific retarzilor, pardon, zugravilor care, nu demult, ni-l ridicau in slavi pe Iuda Rosca! Nu m-ar mira absolut deloc sa fie vorba de vreun studentzash pripasit pe la studii prin Romania, care bineinteles ca musca mana care l-a hranit, in bunul spirit al “credintei sovietice”.
November 2 2009 la 17:40
@independent
Mai citeste odata raspunsul lui Speidel:”dati-le (romanilor) sefi buni si nu veti gasi alte trupe mai bune”
De aici, vei intelege ca romanii au fost soldati bravi dar condusi de sefi incapabili si lipsiti de viziune; sincer eu cred ca nu rusii ne-au invins in razboi, ci noi l-am pierdut pe mana noastra ,pe mana lui Antonescu care a trimis armata in fundul Rusiei pierzand acolo o intreaga generatie
November 2 2009 la 17:46
Lapusenene, romanii nu au fost niciodata curve, ca popor, dar niciodata! Cate popoare se pot lauda, in istoria lor, ca nu asuprit si cotropit pe nimeni? Alea sunt, de fapt, adevaratele curve ale istoriei!
November 2 2009 la 18:06
Este usor sa ii numesti pe altii “curve” sau “tigani”.
Dar nu ai dreptul sa faci asemena afirmatii mincinoase si rauvoitoare cand istoria ta se bazeaza pe crime, infometare, gulaguri, deznationalizare sau ateism, asa cum este cea a gunoaielor aduse de istorie la granitele tarisoarei noastre!
November 2 2009 la 18:52
Lapusneanu si Toka, cea mai mare parte a studentilor pruto-nistreni sunt antiromani congenitali. Numai niste nebuni ca Basescu et comp. puteau sa le acorde atatea drepturi unor dusmani ai poporului roman cum au acesti pruto-nistreni in Romania. Cum poate cineva in Romania sa acorde atatea avantaje strainilor pruto-nistreni asa cum o face Basescu et comp? Si asta in detrimentul si spre paguba romanilor! Sa ne mobilizam si sa oprim aceasta batjocura la adresa romanilor! Eu i-as scoate pe strainii pruto-nistreni afara din Romania! Sau macar sa plateasca studiile ca orice strain venit de aiurea. Sa se anuleze si avantajele de care se bucura pruto-nistrenii oplositi prin Romania si deveniti cetateni romani! Ei sunt spionii rusilor si ai altor dusmani ai poporului nostru.
November 2 2009 la 19:06
Da, istoria mea.
Bine, bine. Am vazut asta noapte un vis in care imi vedeam bunicii violand si omorand oameni nevinovati. Mancurtul de mine, nu am dreptul sa traiesc, trebuiesc nimicit si anihilat, asa cum s-a spus mai sus.
Are u happy now ? Caci deja mi-e greatza de grandomania si sfintenia asta romaneasca. Da mai, sunteti un popor pur si inocent. Defapt sunteti poporul ales de Dzeu mereu asuprit de altii. Sunteti epicentru spiritualitatii Pamantului, locul din care se trag toate pe acest pamant. Un popor ce munceste cinstit, nu fura, nu injura si are reputatia unei moralitati de exceptie in randul popoarelor Europei.
Gata. Ar trebui sa fiti multumiti. M-ati invins.
Bye
November 2 2009 la 20:45
Doamne ce nebuni. Cine e dusmanul romanilor, omule ?
Rusii au fost facuti si porci, eu desi nu-s rus am fost facut mancurt. Nu a zis nimeni nimic grav despre romani, ci doar despre acei “tigani” care propuneau nimicire si anihilare.
Sa prospere Romania si sa infloreasca. Dar de ce atata minciuna si atata ura la adresa URSS si a rusilor ?
Despre asta e vorba. Nu au cetatenii Republicii Moldova absolut nimic contra romanilor, sper ca e valabil si inversul.
Subiectu discutiei a fost propaganda agresiva antisovietica si antiruseasca la care s-au adaugat indemnuri de a nimici o natiune “vinovata” de toate relele de pe lume.
Nu ma pot opri in a va raspunde. Dar trebuie sa o fac, altfel intru intr-un cerc vicios din care nu mai ies.
Un cetatean al republicii Moldova
November 2 2009 la 20:53
Mde, unii nu suporta adevarul, asta este, iar ca reactie arunca invective si injurii in stanga si in dreapta… Din pacate, cel mai mare orb este cel care nu vrea sa vada.
Nu, baiete, eu n-am zis niciodata ca trebuie sa fii nimicit si anihilat. Oricat ai incercat sa subliniezi contrariul, eu nu sunt rusofob si ti-am explicat si de ce. Pe cand la tine romanofobia este evidenta, este chiar declarata! Degeaba ai tot incercat sa te ascunzi dupa deget, ba chiar ai avut tupeul ca tu, un romanofob, sa ne spui ca noi toti! am fi “un club de rusofobi”.
Dublu-standard, asadar, trasatura a caracterului tau sovin.
Evident, proasta educatie de tip sovietic, dar cred ca esti prea tanar sa fi obtinut-o in mod direct, cred ca ti se trage de la unul din parinti! Care din parintii tai e rus si care moldovean?
Ma lasi cu imaginea ta cosmetizata si spalata a bravului soldat rus? Iti dau eu marturii impotriva lor cate n-ai sa poti tu duce! E un adevar istoric, recunoscut de toti, ca nemtii erau niste gentlemani cu popoarele ocupate, in comparatie cu rusii! Mai putin cu etnicii evrei, din pacate!
Vad ca n-ai pomenit nici un cuvintel cand am mentionat faptul ca eu cred ca esti un biet student aflat la studii in Romania, iar lucrul asta ma face sa fiu aproape convins de asta! Ai ajuns aici prin disimularea multor fobii evidente si in doar in cautarea unor avantaje! Cum am mai spui, esti un individ care musca mana care l-a hranit! Deci, cine este curva, curvo?
p.s.: ne-ai spus de atatea ori „pa!” incat nu te mai crede nimeni! Asa ca fa-ti un pustiu de bine si ori dispari pentru totdeauna, ori renunti la acest cuvant si ramai sa discuti barbateste, altfel te faci de rahat! De fapt, continui sa te faci de rahat, ca deja ai facut-o!
November 2 2009 la 21:00
Last one :
Studiez in Franta.
Magarule, nici acum nu te opresti din jignit oameni.
November 2 2009 la 21:03
Nu vazusem ultima postare, abia dupa ce am dat refresh am vazut ca ai mai scris ceva intre timp.
Ce sa zic…ai dat-o cotita. Ai intors-o “ca la Ploiesti”, cum le place unor romani sa spuna.
Stii ce? Chiar speram sa nu imi mai raspunzi, crede-ma pe cuvant, ma plictisesti…
Daca tu studiezi in Franta, eu sunt popa la Seminarul Teologic din Tiraspol…
Ma lasi?
November 2 2009 la 21:15
Totusi, ma bucur!
Unde, pe la inceputul discutiei, trebuia sa le multumesc sovieticilor, ca datorita lor exist (sac!) acum citesc urari de prosperitate la adresa Romaniei! Dar oare cat de sincere sunt?
Hai, ca poate e bine, daca o tinem tot asa, cine stie?, pana la sfarsitul lui noiembrie o sa fii gata sa mergi cu mine la Ziua Romaniei, pe 1 decembrie!
)))))))))))))
Ce zici?
November 2 2009 la 23:45
Toka, duci o munca de Sisif..
intr-un fel (si nu doar in acesta), ne asemanam
November 2 2009 la 23:53
“Imi amintesc doar cum imi spunea ca cand au intrat in Romania toti sefii armatei romane initial aflate in alianta cu nemtii stateau si ungeau urechile sovieticilor cu miere ca nu cumva sa pateasca ceva, stiind ce ii poate astepta.”
Eu imi amintesc ce spunea un veteran de razboi, cand au venit rusii. Se minunau cand vedeau un ceas (la ei nu exista asa ceva) si beau apa din toaleta, ca nu stiau la ce folosesc..
November 2 2009 la 23:53
corectie: “foloseste”
November 3 2009 la 00:18
Jay, multumesc! Iti marturisesc sincer ca as prefera sa nu fie nevoie de asemenea munca…
November 3 2009 la 01:26
cred ca nimeni nu prefera..dar de atatia ani de cand merg in Moldova, marturisesc cu satisfactie ca am schimbat mentalitatea la multi oameni de acolo..roadele se vad cu timpul.
November 4 2009 la 01:09
” Eu imi amintesc ce spunea un veteran de razboi, cand au venit rusii. Se minunau cand vedeau un ceas (la ei nu exista asa ceva) si beau apa din toaleta, ca nu stiau la ce folosesc.. ”
Cum poti fi atat de imbecil ca sa faci o paralele intre argumentul meu si al tau ? Eu vorbesc despre tendinte generale, fie si subiective. El imi zice niste imbecilitati complet irelevante. Romanu chiar e nascut poet. De altceva chiar nu e bun
O spun cu regret, dar linia logica a gandirii tale e profund afectata.
Nu aveau ceasuri ? Beau apa din toaleta ?
Bai tu esti retardat ?
Asta e contraargument la ce am zis eu ?
November 4 2009 la 14:19
@independent
Bunicul tau veteran sovietic nu a inteles nimic din ce a vazut la militarii romani: ei “nu ungeau cu miere urechile rusilor eliberatori” pentru ca nu aveau de castigat nimic pentru ei,ci utilizau un procedeu numit DIPLOMATIE incercand astfel sa salveze Romania ca stat si poporul roman de razbunarea alor tai: ca nu au reusit asta e alta poveste…
November 4 2009 la 15:28
d-l “independent” (pentru mine este clar cat de “independent” esti), imbecil sau retardat sa te faci pe tine si pe neamul tau. Eu nu am facut nici o paralela, am spus numai ceea ce am auzit de la un veteran de razboi, la fel cum si tu ai spus ceea ce ai auzit de la bunica-to. Cu ce e mai intreaga logica ta, decat a mea? Si eu am spus tot o tendinta, la fel de “generala”, “fie ea si subiectiva”, ca si a ta.
Nu te mai impacienta atata si obisnuieste-te cu faptul ca nu tot ceea ce spui tu e litera de lege. Si mai usor cu jignirile, ca nu am facut nici gradinita si nici armata impreuna..
November 4 2009 la 17:57
Nea Caisa, pardon, dependentule, te supara adevarul pe care ti l-a spus Jay? Ti-a spulberat complexul imperialist sovietic si mitul eliberatorului aferent? Ti-e jena sa accepti ca vajnica armata rosie din care facea parte bunicul tau era, in mare masura, doar o adunatura de nevertebrate? Si pe care nu ii puteau opri nkvd-istii si “comisarii poporului” de la dezertare decat prin teroare si cu foarte multa vodka?
Ce-i mai, maldavene rusificat, ai ranza? Iti plezneste?
Tu, student in Franta???
)) Ce minciuna ieftina, scoasa dintr-un creier spalat!
Dependentule, deja incepi sa ma claci pe nervi! Rau de tot! Ai inceput sa jignesti pe toata lumea care nu e de acord cu tine si cu mizeriile tale! Te apreciam cand te limitai doar la mine, dar agresivitatea si romanofobia ta ta este viscerala si maladiva! Bine a zis mai sus “un roman adevarat”! La modul cel mai serios iti spun, citeste atent aici si nu uita vreodata, habar nu ai in ce rahat vei fi!
November 4 2009 la 18:36
Si moldovenii rusificati nu-s oameni, Nazistule ?
ma tot numesti asa. sa presupunem ca asa si sunt.
Ei nu au dreptul la opinie, la existenta ?
Tu ai vorbit de anihilare, nimicire fizica, nu eu.
Eu am jignit, caci am fost jignit, dar in nici o clipa nu mi-am permis sa vorbesc de nimicirea vreounui popor asa cum ai spus tu. Esti mai rau decat un rasist, tu ai fi de acord cu genocid. Asta reiese din vorbele tale.
Iar faptu ca eu te enervez ma doare exact in cot. Asta nu face parte din subiectul de fata, face doar parte din profilul tau neuro-psihic. Daca esti nervos, trateaza-te.
Eu nu ma enervez pe nimeni, jignesc cand vad aberatii, fiindca am fost jignit la randul meu de nenumarate ori.
Si asa spalat la creier cum zici tu ca sunt, rusificat sau cum oi fi, am dreptul la existenta.
Tu ai pus la indoiala acest drept, deci m-ai tratat ca pe un om inferior tie. E o idee nazista, fascista si totalitara. Deci nu intelegi cum de iti mai permiti sa vorbesti de crimele comuniste din moment ce tu spui asemenea lucruri.
Esti un retardat, asta e opinia mea personala
Imi pare rau.
November 4 2009 la 18:37
Dar retardat cum esti, ai dreptul la viata si la opinie.
Niciodata nu voi spune ca trebuiesti nimicit sau distrus.
November 4 2009 la 20:57
d-l independent, arata-mi si mie unde te-am jignit eu pe tine, ca sa iti dea dreptul sa mi te adresezi in felul in care mi te-ai adresat. De asemeni, te-as ruga sa ne precizezi unde anume Toka a vorbit ca trebuie ca tu sa fi anihilat fizic (imi exprim nedumerirea intrucat il cunosc bine pe Toka, si e un om foarte pasnic si nu ar face rau nici unei muste). Da-ne si noua un citat din Toka de unde rezulta ca vrea sa te anihileze fizic..
Multi ca tine sar sa foloseasca cuvantul “nazist” sau “fascist” fara sa aiba nici cea mai mica idee ce inseamna si la ce se refera. Il folositi mecanic, asa cum ati fost indoctrinati. Nazismul nu are nimic de-a face cu exterminarea sovieticilor, sau a tuturor raselor in afara de cea ariana. Nazismul s-a manifestat in primul rand contra evreilor. Esti evreu? Si daca ai fi, bafta tie, si sa ne traiesti.
Doctrina sovietica a exterminat in schimb pe motive de ideologie, ceea ce este la fel de grav, daca nu si mai grav. Adica oamenii erau marginalizati si ucisi pentru cultura, etnia, modul lor de a gandi. Si a lua apararea unor oameni care au dus la deznationalizare fortata, mi se pare la fel de grav. Nu iau apararea nemtilor, au comis crime odioase imporiva evreilor, dar macar astia nu te suprimau pentru limba pe care o vorbeai, si nu-ti falsificau istoria, cum au facut rusii.
November 4 2009 la 22:14
Comentariile probabil au fost moderate si unele eliminate.
Nu gasesc in lista de mai sus, dar garantez 100% ce urmeaza :
” Rusii porci, un popor care a facut rau tuturor, trebuiti nimiciti si anihilati, pacat ca nu am reusit noi si cu germanii, o sa o faca chinezii”
Erau mai multe de genu, pacat ca nu le gasesc. Poate nu caut eu bine, sau au fost sterse
November 4 2009 la 23:13
O scalzi, te ascunzi dupa deget, ca de obicei. Jay te-a intrebat ceva concret, eventual sa faci un copy/paste, iar tu stai pitit dupa cires.
Esti penibil, dependentule, nu a fost sters nici un comentariu! Iar la cele care incalca politica blogului se vede clar ca au fost moderate.
Da mai, mankurt penibil, au fost astfel de comentarii dar acelea nu au fost scrise de mine!
Parca volodea ii era nick-ul.
Esti mincinos, pervers, duplicitar, you name it!
Dar asa e cand esti orbit de ura si de subiectivismul miturilor prin prisma carora iti traiesti existenta efemera.
Si asa te manifesti cand ai un caracter de centurista.
Eu am sa inchei aici acest circ. Asa ca poti sa ma jignesti cat vrei, nu am sa iti mai raspund. Iar eu, spre deosebire de tine, cand spun un lucru, il si fac! Nu inainte de a-ti reaminti ce ti-am scris in comentariul de mai devreme, esti intr-un mare rahat!
Romanofobia asta a ta te va costa scump, sunt sigur de asta!
Nu iti zic adio, ci doar pa, mankurtule! Pentru ca stiu bine ca ne vom mai intalni.
November 4 2009 la 23:51
in mod sigur nu a fost Toka, te asigur. Il cunosc foarte bine, si nu ar fi spus asa ceva. Ori interpretezi niste vorbe de-ale sale, radicalizandu-le, ori ai vazut scris la altcineva..
November 5 2009 la 22:27
Volodea sau cine o fi zis, comentariile alea au fost sterse deci nu poti sti daca nu l-a zis Toka.
Toka vrei sa ne intalnim ?
Cand ajung in MD ? Poate cu ocazia asta imi spui si mie “mancurt” direct in fata, curajosule
November 5 2009 la 22:28
Erata : ajung=ajungi
November 6 2009 la 01:27
Ai grija ce iti doresti, pentru ca s-ar putea sa ti se indeplineasca!
De ce sa asteptam 2 saptamani pana ajung eu in MD? Sau, si mai mult, pana la Sarbatori?
Iar eu, cand imi doresc un lucru, intotdeauna se intampla! Dreams come true!
Nu, pasarica, maine sau poimaine, spune-mi un loc si o ora! Fii sigur ca am sa vin, pussy!
Nu numai ca am sa iti zic din nou mankurt, dar n-ai sa ma mai poti face tigan, pentru ca o sa ai ceva adanc infipt in gat!
Ti-am zis ca nu iti mai raspund la comentarii, eu nu am caracter de centurista, asa ca profita de ocazie si injura-ma cat ai chef. Dar asa propunere nu numai ca n-am sa-ti refuz niciodata, nici n-ai idee cat mi-o doresc!
November 6 2009 la 01:32
Chiar sunt curios, ai sa mai poti vorbi cu gura plina, mankurtule? Abia astept!!!
November 6 2009 la 03:41
Jay, parca spuneai ca il cunosti pe Toka si ca el nu injura ca un tigan ?

se pare ca gresesti. El chiar este un tigan, dupa felul in care a vorbit. Tiganii nu se cunosc dupa culoarea pielii ( desi nu e exclus nici asta) ci dupa comportament.
Eu nu sunt in Moldova acum. Lasa-mi un e-mail si o sa stabilim cum ne intalnim. Si acolo in Moldova, la mine acasa, si unde au trait si parintii si bunicii mei care mereu si-au zis “moldoveni” sa ma faci pe mine mancurt si pussy.
November 6 2009 la 10:38
@toka,jay
Mai baieti,va raciti gura de pomana cu rasii astia de Mankurti: pai astia isi trimit surorile si nevestele la produs ca sa aiba ei ce manca si ce bea,sa faca matzul gros si apoi sa zdohneasca in varsaturile lor de porci…
,Mai bine hai sa ne ingrijim de moldovence caci pentru mankurti exista deja azile specializate: puscarii,clinici de dezalcoolizare etc…
November 6 2009 la 12:52
@ independent: eu am spus ca il cunosc pe Toka, si ca nu a afirmat ceea ce ai spus tu, anume ca rusii trebuie exterminati. Nu pune in gura mea ceea ce nu am spus. In al doilea rand: uita-te la limbajul tau, cum inainte de asta, l-ai facut tigan, nu numai pe el, ci pe toti care traiesc in Romania, si apoi sa ai pretentia ca oamenii sa te respecte si sa iti vorbeasca normal. Ceea ce faci tu acum se numeste ipocrizie.
Cred ca nu gresesc cand spun ca Toka se va intalni cu tine, oriunde vei dori. ORIUNDE. Faza e ca tu amani intalnirea, ca un fricos. Toka se poate vedea cu tine chiar azi, daca vrei. Numai sa ai curaj. Ai curaj?
November 6 2009 la 13:00
si inca ceva: Toka te-a numit mankurt, pe baza indoctrinarii tale cu teorii sovietice. Pentru ca asta inseamna mankurt = indoctrinat. Pe cand tu il numesti pe criterii rasiale. Spune-mi tu, cine e mai condamnabil, un rasist, sau un om care ofenseaza pe baza de indoctrinare?
November 6 2009 la 13:02
“Si acolo in Moldova, la mine acasa, si unde au trait si parintii si bunicii mei care mereu si-au zis “moldoveni” sa ma faci pe mine mancurt si pussy”
Adica, in alta parte nu ai curaj?
Ti-am zis eu ca amani intalnirea..ti-e frica.
November 6 2009 la 15:11
@ Jay: nu, nu gresesti, asa este! M-as fi intalnit cu el oriunde! Insa eu nu mai vreau sa ii mai raspund mankurtului, asa am spus, asa voi face. E un zmeu din spatele tastaturii, in rest…pussy! Se ascunde dupa fusta maica-sii, in Moldova! In plus, Lapusneanu are dreptate, mai sus. Prea mult timp irosit de pomana. Dar am eu grija de lepadaturi din-astea, fii linistit!
December 11 2009 la 15:51
Radacinile acestor masacre trebuie cautate mai adinc in istorie. Cautati si vedeti ce au scris asa zisii “parinti ai bisericii” despre evrei si veti vedea ca ura aceasta a fost transmisa prin biserica romana pina in zilele noastre.
December 25 2009 la 23:35
Abia in 2008 acest film excelent regizat de Edvins Snore dezvolta tema ” a plati pentru oalele sparte” Atat Romania cat si Polonia trebuiesc despagubite. Si mostenitorii Uniunii Sovietice trebuie sa plateasca cu varf si indesat…altfel tinerii vor inghiti gogoasa ca “comunismul este flacara…si gargara,gargara…!
April 15 2010 la 00:35
Puteti gasi filmul aici http://thepiratebay.org/torrent/4217790/The.Soviet.Story%5BDivX.2008.Eng%5D,subtitrarea o gasiti pe http://subtitrari.regielive.ro/
July 14 2011 la 18:38
Bai copii nu va mai chinuiti! Nimeni nu va condamna Rusia. Pina cind va disparea dependenta de petrol si gaze, nimeni! Nimeni ,intelegeti!La ora actuala Rusia este omare putere militara pe cale de a renaste. Istoria o scriu invingatorii. Ginditi-va ca Antonescu este criminal de razboi pentru ca si-a eliberat teritoriile ocupate de rusi in timp ce Truman nu este cu toate ca a ordonat bombardarea atomica a Japoniei! Ginditi-va la ce au facut aliatii Dresdei atunci cind practic razboiul se sfirsise. S-auzim de bine!
September 5 2011 la 23:23
Adevarata drama e ca nu prea invatam nimic din istorie si c prin sisteme sociale violent-concurentiale continuam provocarea. Stanga extrema conduce la raspunsul dreptei extreme, la fel de criminala. Extremismul e o scoala, studentii sunt cei folositi in aplicarea tehnicilor…iar ei, precum Stalin, Hitler ori alt frate de-al lor raman “curati” neucigand nimic! Mare manipulare!!!
January 2 2012 la 11:06
pt cei doi care se tot cearta, cred ca sinteti amindoi de acelasi neam, dar daca tot nu va impacati crezind ca unul care este moldovean, e mai slab cu duhul… poate ar fi mai bn pt toti ca ROMANIA, cea pe care o cunoastem toti azi sa redevina cele trei provincii, poate asa nu privesc cei din transilvania cu ochi critic moldovenii si viceversa iar cei din sud, BUCURESTI,TARA ROMANESCA, sa stea linistiti ca au si ei destule probleme, ce ziceti, e doar o idee, ca tot aratam la toti cit de dezbinati sintem cit de mult ne iubim si ne respectam.