Mituri despre unirea Basarabiei cu România
13 November 2009 13:32 Analize, 2,502 afişări
Editorialistul şi comentatorul politic George Scarlat a semnat zilele acestea un articol interesant şi provocator în ziarul Ziua, pe care vi-l propun spre citire şi dezbatere mai jos.
Despre posibilele consecinte negative ale unirii dintre Romania si Republica Moldova asupra economiei s-a mai scris. In general s-a spus ca unirea celor doua state ar fi o grea povara pentru statul roman. Dar analizele cu pricina au fost tendentioase. In locul cautarii adevarului, s-a preferat demonstrarea cu orice pret a faptului ca unirea este imposibila. Propagandistii antiromani au adunat mere cu pere pentru a socoti un cost astronomic al unirii, menit sa compromita orice idee de apropiere a celor doua state romanesti. Circula o multime de prejudecati despre posibilitatea unirii dintre Romania si Basarabia. Multe opinii apartin unor oameni de buna credinta, dar care si-au dat cu parerea fara sa cunoasca acest subiect. Altii sunt de-a dreptul antiromani, iar misiunea lor este sa ne spuna ca nu se poate unirea dintre cele doua state romanesti. Ni se spune ca este imposibil asa ceva, fie pentru ca nu permite dreptul international, fie pentru ca se vor opune ONU, SUA, NATO, etc. fie ca basarabenii nici nu doresc unirea. Si chiar daca unirea ar fi posibila, Romania s-ar confrunta cu probleme privind minoritatile nationale, ori ca ar fi invadata de infractori v eniti de peste Prut. Toate acestea sunt mai degraba niste mituri si le vom discuta pe rand.
Economia Moldovei nu prea conteaza
Mitul costurilor unirii asupra economiei romanesti ar putea fi demolat intr-o singura fraza si cu asta am putea incheia demonstratia. Produsul Intern Brut (PIB), de 6 miliarde dolari al Republicii Moldova reprezinta doar 3% din cel al Romaniei, de 200 miliarde dolari in 2008.
De exemplu, PIB-ul romanesc a scazut cu 9% in 2009 fata de 2008 din cauza crizei. Carevasazica din economia romaneasca a disparut intr-un singur an o bucata cat trei ori Moldove la un loc. Cam asta este raportul dintre cele doua economii.
O crestere economica de 7-8% este considerata un record in Europa. Republica Moldova nici nu mai poate spera la asa ceva in urmatorii ani, aflata intr-o grava recesiune din cauza crizei mondiale si a grelei mosteniri comuniste. Pe de alta parte, transferurile din Romania ar putea asigura aceasta crestere accelerata. Pentru ca 7-8% din PIB-ul Moldovei reprezinta doar 0,2% din PIB-ul Romaniei, adica o piscatura de tantar.
Culisele reunificarii germane
Ni se da tot timpul peste nas cu exemplul reunificarii germane. Pasamite, Romania nu ar fi capabila de efortul economic respectiv, fiind mult mai saraca decat Republica Federala a Germaniei, care a cheltuit 7-800 sute miliarde marci pentru a pune pe picioare landurile rasaritene.
La prima vedere, nu se intelege cum a putut Germania sa faca acest efort si totusi sa aiba crestere economica constanta si sa fie permanent a treia economie a lumii, dupa SUA si Japonia.
Explicatia e simpla. Nemtii nu prea au facut nici un sacrificiu, de fapt doar au mutat banii dintr-un buzunar in altul si au pus mana si pe economia fostei RDG, odinioara vitrina lagarului socialist.
O parte din suma care a intrat in fosta RDG a fost de fapt investitia cu care firmele vestice au cumparat fabricile din Est in cursul procesului de privatizare, facand achizitii avantajoase. Functionarii de la “Treuhand”, fondul de privatizare, erau vest-germani si au favorizat firmele de acasa. Alte sume au fost cheltuite pentru reabilitarea infrastructurii ruinate a fostei RDG. Adica niste comenzi nesperate pentru industria din Vest. Autostrazi, cai ferate, telefonie, investitii de mediu, toate au fost efectuate de firme din Germania de Vest. Practic, Helmuth Kohl a subventionat economia vest-germana sau i-a acordat un”stimulus”, cum ii spune acum Obama Barack. Banii s-au intors inapoi de unde au plecat.
Minciuni despre povara basarabeana
Presupusa nota de plata a unirii este umflata de propagandisti cu tot felul de cheltuieli imaginare. Bunaoara, Romania ar trebui sa suporte schimbarea documentelor de identitate ale moldovenilor, ceea ce ar fi o cheltuiala foarte mare pentru buget. Prostia este vadita, pentru ca in orice tara din lume costul eliberarii documentelor este suportat de cetatean, nu de stat. Basarabenii si-ar plati singuri costul unui act de identitate sau un pasaport ca si pana acum.
Alta prostie care s-a spus este aceea ca Romania ar trebui sa suporte costurile cu energia pentru Republica Moldova, adica curent electric, gaze, pacura etc. Dar basarabenii si le vor plati singuri intr-o Romanie unita asa cum si le platesc si in prezent. Consumatorii casnici si firmele din Basarabia sunt cu platile la zi. Cam 80% din datoria Republicii Moldova catre Gazprom apartine de fapt Transnistriei. Se spune ca basarabenii importa 80-90% din energia electrica din Ucraina si Rusia, de parca i-ar impiedica cineva dupa unire sa cumpere energie din Rusia, Romania sau din orice tara doresc.
Un alt obstacol scornit de propagandisti ar fi costul pentru aducerea caii ferate din Basarabia la ecartamentul, adica latimea, celor din Romania. Calea ferata din Basarabia, din cauza mostenirii sovietice, are ecartamentul mai mare decat cea din Romania. Schimbarea ecartamentului caii ferate nu este o urgenta. Tarile Baltice, care au intrat in UE din 2004 au si acum ecartamentul sovietic, la fel ca Finlanda, care a parasit Rusia inca din 1918. Ba mai mult, in Spania exista fara probleme nu mai putin de trei ecartamente diferite.
Alta cheltuiala imaginara ar fi uniformizarea administratiei locale din cele doua state. Basarabenii, de-a lungul ultimelor doua decenii oricum au trecut de la raioane la judete si iar la raioane si s-au descurcat si singuri. Trecerea din nou la judete, pentru a avea aceeasi organizare ca Romania, ar aduce de fapt economii, prin reducerea aparatului birocratic.
O sperietoare este si cu salariatii bugetarii moldoveni, care ar urma sa fie platiti din bugetul Romaniei. Dar societatea moldoveneasca este mult mai sanatoasa din acest punct de vedere decat cea romaneasca. In Romania raportul dintre salariatii bugetari si cei din sectorul privat este de 1,3 la 1, cei dintai avand si salarii mai mari. Basarabia sta foarte bine, cu un bugetar la patru salariati, adica media din UE. Reiese ca mai degraba Romania ar trage Basarabia in jos din acest punct de vedere.
Schimbarea leilor moldovenesti, cu care suntem de asemenea speriati, nu ar reprezenta o cheltuiala semnificativa, pentru ca masa monetara, cantitatea de bani din Basarabia, este neglijabila fata de cea din Romania. Iar cele doua monede ar putea circula si paralel, cum s-a mai intamplat in Franta, Jugoslavia etc, leul moldovenesc urmand a fi retras treptat de pe piata.
Boom economic dupa unire
Daca s-ar face unirea, Basarabia nu ar fi o piatra de gatul economiei romanesti, ba dimpotriva, ar deveni unul dintre motoarele cresterii economice romanesti. In primul rand Romania in sine va deveni mai atractiva pentru investitori, pentru ca dupa unire ar deveni una dintre pietele europene cele mai mari, cu peste 25 milioane consumatori. Apoi, cota de fonduri europene alocate Romaniei se va majora dupa adaugarea Basarabiei pe nota de plata prezentata la Bruxelles. La fel si in ce priveste subventiile pentru agricultorii basarabeni. O buna parte dintre investitiile ce se vor realiza in Basarabia cu fonduri europene vor fi executate de firme romanesti, ceea ar contribui la cresterea economica din Romania.
Daca se repeta modelul romanesc din anii 2000-2008, in Basarabia ar incepe sa curga investitiile straine dupa ipotetica unire. Acum, nu prea investeste nimeni intr-o tara din zona gri a spatiului ex-sovietic si cu o piata mica, de 3,5 milioane locuitori. Dupa unire, investitorii ar considera ca investitia lor este protejata de umbrela euro-atlantica. De asemenea, viitoarea investitie in Basarabia ar fi facuta in interiorul Pietei Unice Europene, deci nu ar fi obstacole vamale si nevamale pentru circulatia in toata Europa a bunurilor si serviciilor produse de investitori straini intre Prut si Nistru.
In Romania, intre 1990-1999, investitiile straine au fost de un miliard de dolari. Asadar, in Romania, in primul deceniu de tranzitie s-au investit circa 100 milioane dolari pe an, adica mai nimic. Dupa anul 2000, pe fondul deschiderii economiei si apropierii aderarii Romaniei la UE, banii au inceput sa curga. Astfel s-a ajuns ca intre 2004-2008 in Romania sa intre sume fabuloase, de 10 miliarde euro pe an. Adica intr-un singur an s-au investit cat in doua decenii de tranzitie. Aceasta este diferenta intre a fi in NATO si UE sau in afara acestora. Si Romania s-a descurcat singura, spre deosebire de est-germani sau basarabeni nu a avut o patrie mama in spatiul euro-atlantic care s-o ajute.
Basarabia ar avea dupa unire acelasi parcurs social-economic pe care l-a avut Romania dupa aderarea la UE. Nu exista nici o explicatie logica, nici un argument cu care sa se sustina ca Basarabia va ramane saraca dupa unire sau mai rau, ca ar trage si Romania dupa ea. Restul fie sunt balivernele unor nechemati, fie de-a dreptul propaganda antiromaneasca.
Inviolabilitatea frontierelor
Dupa ce URSS s-a spart in cincisprezece, Cehoslovacia in doua, Iugoslavia in sapte, iar fosta Republica Democrata Germana a disparut de pe harta Europei, invocarea acestui principiu ar putea starni zambete ironice.
Juridic, Actul Final de la Helsinki din 1975 prevede la capitolul VIII ca “
toate popoarele au in permanenta dreptul, in deplina libertate, de a determina asa cum doresc si atunci cand doresc statutul lor politic intern si extern, fara nici un amestec din afara”.Asadar, se consfinteste dreptul popoarelor la autodeterminare fara nici un amestec din afara, inclusiv dreptul la unire, cum a fost in cazul celor doua Germanii, doua Vietnamuri, doua Yemenuri, sau, pe viitor, a celor doua Corei sau a Romaniei si Republicii Moldova.
Capitolul III, despre “inviolabilitatea frontierelor”, se refera in mod evident la agresiunea unui stat impotriva altuia, nu la dreptul de autodeterminare. De exemplu se spune “ca statele se vor abtine de la orice atentat impotriva frontierelor”. Ar fi absurd sa se sustina ca Republica Moldova, in cazul unirii, ar atenta la frontiera proprie. De asemenea, se face referire la Carta Natiunilor Unite. Dar, in document, dreptul la autodeterminare al popoarelor este un principiu de baza.
Unirea nu ar afecta o tara terta, cum a fostul cazul secesiunii Kosovo, care a violat integritatea Serbiei, recunoscuta prin rezolutia 1244 a ONU.
Precedente “pe usa din dos” in UE
Se spune ca UE s-ar opune ca Republica Moldova sa adere “pe usa din dos”, adica prin unirea cu Romania. Dar asa ceva s-a intamplat deseori in istoria UE. Cel mai cunoscut exemplu este absorbtia fostei Republici Democrate Germane care a fuzionat cu RFG, fara ca cineva din UE sa aiba ceva de spus.
Dar mai sunt si alte cazuri, ale unor teritorii dependente de fostele puteri coloniale, Marea Britanie, Franta, Spania, Italia, Olanda, Portugalia, Danemarca si asa mai departe.
La intrarea in UE, in 1957, Franta intrase la pachet cu Algeria, care, pe atunci, era parte integranta a sa, si care a parasit UE (pe atunci CEE) abia in 1962, odata cu independenta. O situatie incurcata este si cu Noua Caledonie, o insula din Pacific pe care Franta o considera “departament de peste mari, dar Comitetul ONU pentru Decolonizare o considera o colonie.
Toate aceste teritorii dependente sunt si nu sunt in UE, ceea ce creeaza probleme serioase. De exemplu Groenlanda a parasit UE in 1986, dar locuitorii sai sunt cetateni europeni pentru ca sunt cetateni ai Danemarcei. Mai rau e cu posesinile britanice Man, Jersey, Guernsey, ori Antilele Olandeze, care fac parte din UE, dar nu si din zona vamala si TVA a Uniunii, ceea ce le-a transformat in paradisul fraudelor la bugetul comunitar.
Hai la referendum!
Se spune ca basarabenii nu doresc unirea, desi 30% dintre ei sau chiar mai multi vor cetatenie romana. Adica voteaza “cu picioarele”, cum se spunea despre est-germani in 1989. Ei isi pot exprima vointa prin referendum, conform Constitutiei Republicii.
UE, “cea mai consolidata democratie a lumii”, cum o numea Sarkozy, are experienta mare in aceasta privinta. Dupa ce la referendum alegatorii francezi au respins Constitutia Europeana, trebuia sa se renunte la aceasta. Prin incalcarea legislatiei europene s-a organizat acelasi referendum si Olanda. Dupa ce a fost respinsa si aici, Constitutiei Europene i s-a schimbat titlul in Tratat Constitutional sau Tratatul de la Lisabona. Dupa ce si acesta a fost respins prin referendum in Irlanda, referendumul s-a repetat, ca sa iasa cum vrea UE. Acelasi lucru s-a mai intamplat si in Danemarca, unde, dupa ce danezii au respins Tratatul de la Maastricht, referendumul s-a repetat.
In provincia Quebec, francezii de acolo au organizat doua referendunuri pentru independenta fata de Canada, ambele respinse in 1980 si 1985. Nationalistii francezi atrag in prezent emigranti din tari francofone ca Romania, Liban, Haiti, in speranta ca la referendumul urmator acestia vor vota cu ei.
A trecut momentul “favorabil”
Se spune ca s-a ratat sansa unirii in anii ‘90, iar conjunctura de atunci nu se mai poate repeta. Nimic mai fals. Intre 1989 si 1991, Basarabia facea parte din URSS, ceea ce facea unirea imposibila, iar, in 1992, a inceput razboiul de pe Nistru. In 1989, etnicii romani reprezentau 67% din populatie, iar, in prezent, au ajuns la 80%, copiii romani avand o pondere de 86% in populatia scolara. In acelasi timp, ponderea rusilor a scazut la jumatate. De atunci, Romania a devenit in mod evident mult mai atractiva decat in 1989-1990 pentru basarabeni. Acestia, la randul lor, sunt diferiti de parintii lor. In ultimele doua decenii, zeci de mii de tineri basarabeni au studiat in liceele si universitatile din Romania. Un milion de basarabeni lucreaza in strainatate si acestia au vazut cu ochii lor diferenta intre UE si spatiul ex-sovietic. Ei au alte conceptii decat cei de acum 20 de ani. Iar apoi se pune intrebarea: “Daca nu acum, atunci cand, daca nu noi, atunci cine?”
Probleme cu minoritatile
Romania ar putea foarte bine sa gestioneze problema sporirii ponderii minoritatilor nationale dupa o eventuala unire. Intre Prut si Nistru aproape 700.000 persoane apartin minoritatilor nationale. La o populatie de 25.000.000 a unei Romanii unite, ar insemna un procent de 2,8% din totalul populatie. Adica jumatate din procentul emigrantilor stabiliti in Olanda sau Marea Britanie dupa 1990. Iar in Occident e vorba despre musulmani din Africa de Nord sau Pakistan. Minoritatile cu care s-ar imbogati Romania ar fi rusi, ucraineni, bulgari, gagauzi, adica est-europeni de religie crestin-ortodoxa, avand multe asemanari cu romanii, impreuna cu care au trait de generatii in Basarabia.
Romania este un model in Europa din punct de vedere al tratamentului minoritatilor. De exemplu, turcii sunt printre cei mai loiali reprezentanti ai minoritatilor fata de statul roman. Daca turcii musulmani se simt foarte bine in Romania, nu exista nici un motiv sa nu se acomodeze si turcii crestin-ortodocsi, adica gagauzii.
Minoritatea rusilor lipoveni a organizat recent la Palatul Parlamentului din Bucuresti o reuniune a reprezentantilor diasporei mondiale rusesti, cu scopul de a pregati congresul emigratiei ce va avea loc la Moscova. Kremlinul nu ar fi aprobat niciodata o asemenea manifestare la Bucuresti, daca rusii ar fi avut probleme cu majoritatea romaneasca.
Faptul ca noii cetateni tin sarbatorile crestine pe stil vechi nu are nici o importanta. Oricum, in Romania, de la Craciunul pe stil nou, din 25 decembrie, pana pe 7 ianuarie, cand e Craciunul pe stil vechi, nu prea munceste nimeni. In prezent, in Romania, sarbii, ucrainenii, lipovenii, isi tin obiceiurile dupa stilul vechi, fara sa fie tulburati de nimeni.
Romania permite dubla cetatenie, iar rusii, dintre care multi au si cetatenia Federatiei Ruse, s-ar bucura de libertate de miscare de la Lisabona la Moscova.
Infractorii basarabeni
Pentru ca in Romania se stiu putine despre Republica Moldova, exista prejudecata ca aceasta ar fi un paradis al infractorilor, al mafiei. Este fals.
Moldova are o rata a infractiunilor de 8,58 la 1000 locuitori, de doua ori mai mica decat Romania, cu 16,48/1000. E drept ca, in Basarabia, rata omorurilor este de trei ori mai mare ca in Romania, dar asta pentru ca majoritatea omorurilor se petrec in mediul rural, din cauza saraciei, alcoolismului, lipsei de educatiei, iar Basarabia e rurala.
De exemplu, si in Romania doua treimi dintre crime se petrec la tara, jumatate dintre acestea intre rude. In judetul Iasi, din aceleasi cauze, s-au comis de trei ori mai multe crime la numarul de locuitori decat in Bucuresti. Basarabenii nu sunt nici mai rai nici mai buni decat fratii lor de peste Prut. De fapt cei mai rai din lume sunt britanicii, cu 2034 delicte violente la 100.000 locuitori, mai mult ca in SUA, unde sunt 466 fapte violente la 100.000 locuitori, dar nu si-a mai pus nimeni aceasta problema cand ne-am unit cu Marea Britanie, in cadrul Uniunii Europene.
AUTOR: George Scarlat






























November 13 2009 la 14:26
Aceste cifre arata ca unirea este posibila.
Traiasca Romania mare
November 13 2009 la 14:29
Alta cale nu exista pentru Basarabia! Cand oamenii vor realiza asa ceva va fi unire. Si eu cred ca asta va fi mai repede decat ne gandim noi acum.
November 13 2009 la 14:37
Articol de nota 10!
Unirea ar fi cel mai bun lucru care ni s-ar putea intampla, din ultimii 70 de ani.
Consider Unirea chiar mai importanta decat intrarea in UE si NATO, chiar daca acestea din urma ne asigura o viata mai buna.
Cand vorbim despre Unire, vorbim despre dragostea de frate, de limba, de românism.
Haideţi să-i presăm pe politicieni şi să facem Unirea!
DOAMNE AJUTĂ!
November 13 2009 la 14:51
http://www.youtube.com/watch?v=V2IgNm8FeKc
November 13 2009 la 15:29
Frumos articol,pacat ca nu este mediatizat pe postul national TVR1 , asa ar fi mai multa lume informata asupra acestei probleme.Dar in Romania oamenii simpli n-am auzit ca se sperie la auzul cuvantului UNIRE !
Dimpotriva,majoritatea romanilor doresc reantregirea Moldovei lui Stefan cel Mare, Moldova care ne-a fost “furata” !! PENTRU CA ROMANIA NU ARE NICI UN ACORD SCRIS CU FOSTA URSS, DIN CARE SA REZULTE CA A RENUNTAT DEFINITIV LA TERITORIILE ANEXATE ABUZIV DUPA RAZBOI.
{URSS,A DAT UN ULTIMATUM DE 3Zile PRIN CARE SE CEREA AUTORITATILOR ROMANE SA PARASEASCA BUCOVINA DE NORD,BUGEACUL,SI MOLDOVA PANA LA RAUL PRUT}
NE RESPECTAND NICI TERMENUL DE 3ZILE MENTIONAT TOT DE EI.
IN 2 ZILE AU OCUPATO
-TOCMAI INEXISTENTA NICI UNUI TRATAT SAU ACORD,PRIN CARE ROMANIA SA FI CEDAT DEFINITIV URSS-ului ACELE TERITORII,FACE CA DIN PUNCT DE VEDERE ISTORIC SI LEGAL ACELE TERITORII ANEXATE DE FOSTA URSS CARE AU APARTINUT ROMANIEI MARI SA SE INTOARCA ACASA,ADICA ALATURI DE PATRIA : ROMANIA !
SI DIN ACESTE CAUZE MAI SUS MENTIONATE,EU IL ADMIR PE PRESEDINTELE TRAIAN BASESCU,CARE A CONDAMNAT PUBLIC TRATATUL RIBENTROP-MOLOTOV.
-ACEST TRATAT BLESTEMAT,IMPUS DE ALTII,NE-A DEZBINAT CA STAT,SI NE-A IMPARTIT TERITORIUL IN FAVOAREA URSS.
-DECI GRANITA DE PE PRUT ESTE ILEGALA,PENTRU CA REP.MOLDOVA ESTE DEFAPT ROMANIA.
SI ROMANIA NU VA SEMNA NICIODATA,TRATAT DE FRONTIERA PE PRUT,PENTRU CA AR FI O PROSTIE.PRIN ASTA AR RECUNOASTE TRATATUL BLESTEMAT CARE NE DESPARTE!
FRATI ROMANI DE PE AMBELE MALURI DE PRUT,SARMA GHIMPATA E RUSINEA ISTORIEI COMUNISTE SOVIETICE EA TREBUIA DARAMATA{EXACT CA ZIDUL BERLINULUI} SI PICHETELE DE VAMA TREBUIE SA DISPARA, ATUNCI SI NUMAI ATUNCI VOM FI UNITI ASA CUM AM FOST ODATA !
TRAIASCA ROMANIA UNITA !
{Ca Romania Mare,e mai greu. De la Ukraina,nu vedem Bucovina si Bugeacul }
TINERETUL VA FACE SI UNIREA TARII,EU CRED CA SE VA INTAMPLA.
November 13 2009 la 15:31
te apreciez pentru ceea ce faci …dar acum la acest articol ai o problema ….nu iti apartine…e un articol copiat de pe un alt blog
November 13 2009 la 15:34
frumoase cuvintele lui Filat,domnul fie cu el si cu toti romanii:)
November 13 2009 la 16:14
FRATI ROMANI DIN STANGA PRUTULUI, UNIREA NOASTRA VA FI POSIBILA DOAR DACA AVEM UN PRESEDINTE CU CAPUL PE UMERI,CARE SA-SI DOREASCA UNIREA TARII.
}
SINGURUL PRESEDINTE A ROMANIEI,IN ULTIMII 20 DE ANI CARE-SI DORESTE ACEASTA UNIRE A ROMANILOR DE PE AMBELE MALURI DE PRUT ESTE TRAIAN BASESCU.SI CRED CA VA FACE TOT CE-I STA IN PUTINTA CA ACEST LUCRU SA SE PETREACA CAT MAI CURAND POSIBIL.{BINENTELES CA VA FI REFERENDUM PENTRU ASTA,PE AMBELE MALURI DE PRUT}
ORICUM CRED CA IN CEL TARZIU 5 LUNI, CEI CARE AU DEPUS ACTELE PENTRU CETATENIA ROMANEASCA O VOR PRIMI,PENTRU CA E DREPTUL LOR,LUCRURILE INTRA IN NORMALITATE,PRIN SIMPLIFICAREA REDOBANDIRII CETATENIEI,DEFAPT RECUNOASTEREA CETATENIEI DE CARE AU FOST DEPOSEDATI ABUZIV DE REGIMUL SOVIETIC.
-DECI CRED CA ODATA CU PLECAREA COMUNISTILOR, MOLDOVENISMUL FABRICAT ARTIFICIAL SA DISPARA PENTRU TOTDEAUNA, CA SI PROPAGANDA ANTI ROMANEASCA CARE TIMP DE 8 ANI NE-A INDEPARTAT:(
-SPER CA MIHAI GHIMPU SA CONDAMNE IN MOD PUBLIC CRIMELE COMUNISMULUI , SI SA APLICE LEGEA CARE ESTE IN VIGOARE SI CARE SCOATE IN AFARA LEGII PARTDUL COMUNIST SI INSEMNELE LUI.{LEGEA E VOTATA DAR NU SE APLICA-N MOLDOVA
UNIRE FRATI ROMANI !
JOS SARMA DE LA PRUT!
…………………………………………………..
November 13 2009 la 16:31
Ce porcarie bineinteles ca unirea cu Romania ar fi o povara pentru noi .Uitati exemplul Germaniei de Est in care sau pompat sute de miliarde.Si in plus PIB acela de 200 de miliarde nu ne ajunge nici macar noua daramite pentru inca 6 milione de oameni Daca in 2008 PIB/capita a fost undeva in jur de 12 000 de dolari odata cu unirea ar ajunge undeva la 5000 .Voi ati vrut independenta acum pastrati-o pentru voi si nu ne transferati noua probleme pe care nu ati fost in stare sa vi le rezolvati avem si noi destule.
November 13 2009 la 16:32
Este foarte convingator, dar cu infractorii… a cam luat-o razna, ori ceea ce fac romanii in Europa poate sunt povesti de la PRO TV.
November 13 2009 la 16:42
Da, un articol destul de bun, dar asi vrea sa fac referire la citeva chestii – mai “minore” poate, decit cele mentionate in articol. Deci, daca Romania si Republica Moldova ar fi o tara, un stat aparte, este evident ca capitala ar fi la Bucuresti. Si atunci, evident ca multe organizatii, atit statale, cit si de peste hotare, ar fi in capitala. Spre exemplu, ambasadele. Unui basarabean ii tre o viza pentru SUA, spre exemplu. Stiti cu totii ce distanta e de la Chisinau la Bucuresti, nu? Apoi, cu alte organe/organizatii de stat, care sunt de cele mai multe ori doar in capitala. Haideti sa fim realisti – si in Romania inca exista practica, ca pentru un document tre sa bati calea la Bucuresti. Ar fi foarte placut sa bati calea de la Chisinau la Bucuresti, doar sa obtii o foaie de hirtie. Iar investitiile? Datorita faptului ca Chisinaul s-ar transforma intr-un simplu oras semi-provincial, multi investitori straini si-ar crea reprezentante/sedii (deci si locuri de munca, oportunitati) in capitala statului – Bucuresti, si nu la Chisinau. Iar cu procentajul de basarabeni ce doresc acum “din rasputeri” cetenia romana – lasati-o mai moale, domnilor. Exista o diferenta – una e cind vreai cetatenia unui stat pentru a locui real in acel stat, a lucra acolo, a te stabili definitiv, a-ti face si creste copii acolo, in fine a contribui la dezvoltarea si prosperitatea acelui stat. Si cu totul alta situatie e cind vreai sa devii cetatean al unui stat pentru ca il vezi ca o “poarta” (cea mai accesibila, rapida, si putin costisitoare poarta), prin care sa ai acces la alte state. Asta e Romania pentru basarabeni, din pacate – “poarta spre UE”, si nimic mai mult. Cu toate datele mentionate – PIB, etc, nivelul de viata in Romania nu este radical mai bun decit in Moldova – da, sunt salarii mai mari, dar si unele preturi mai mari (chirie de ex), si tot ce poti sa cumperi in Ro, poti si in RM. E putin mai bine, dar nu radical mai bine. De aia si e doar o “poarta” pentru basarabeni. Asta e.
November 13 2009 la 16:43
UNIREA VA FI CURAND ! NOI TINERII BASARABENI SI FRATII NOSTRI O VOM REALIZA ! UNIRE UNIRE UNIRE FRATILOR !
November 13 2009 la 16:55
voi chiar nu intelegeti ca romanii nu vor aceasta unire ?????hai sa o luam simplu :atunci cand 2 frime fuzioneaza fiecare dintre ele vine cu cate ceva cu ce vine moldova in aceasta unire si vorbim aici despre lucruri concrete
November 13 2009 la 17:04
da da…visam,visam,visam…unire:))
cam ce state, in ultimele citeva decenii s-au unit?
November 13 2009 la 17:23
sunt cetatean RM
consider ca limba care o vorbesc e RO
istoria e tot RO
dar unirea, cel putin in deceniul acesta mi se pare o utopie
argumentele invocate in articol sunt interesante, au tangenta cu realitatea
dar nu au nimic comun cu vointa a doua entitati de a se uni
November 13 2009 la 18:20
impresionant de bun. merci, Stela, pentru postare.
November 13 2009 la 18:23
Slab articoloul. Unele argumente sunt de-a dreptul aberante. Finantarile din UE nu “curg”, nu vorbim de mana cereasca. Ele se obtin prin implementarea unor proiecte, o parte din costuri fiind suportata de statul/institutiile care le propun. Inainte de a scrie articolul, autorul ar fi trebuit sa se documenteze, sa vada care este proportia de absorbtie a fondurilor structurale europene in Romania (http://www.zf.ro/politica/dezastru-la-absorbtia-fondurilor-europene-proiecte-de-3-mld-euro-plati-de-100-mil-euro-4408488/) pentru a putea estima care sunt sansele reale ale Moldovei de a beneficia de aceste finantari, in situatia in care Moldova nu are nici institutii, nici experienta pentru a sustine acest gen de proiecte.
Nu comparati RDG si Moldova de astazi. Germanii nu au ajuns niciodata la un asemenea grad de saracie.
Este naiv sa crezi ca relatiile Moldovei cu vecinii, in ce priveste alimentarea cu energie nu se va schimba. Romania importa gazul rusesc de vreo 3 ori mai scump si nu va putea indestula toata Moldova cu energie electrica.
Cele 3% procente in plus ale bugetului moldovenesc, in mod firesc nu vor acoperi cheltuiele statului roman cel putin pentru repararea drumurilor (sau cea mai ramas din ele) pentru a le aduce la standarde europene.
Nu s-a tinut cont de datoriile externe ale Moldovei, de problema Transnistriei (Moldova nu poate intra In UE avand in conflict intern, nu se poate uni cu Romania, memebra NATO, avand o armata straina pe teritoriu) Nu s-a tinut de pozitia elitelor (daca le putem spune asa) de orice fel de Moldova, care odata cu Unirea isi vor pierde statutul mic-burgez.
In sfarsit, pozitia romanilor fata de Moldova este neutral spre indiferenta, lucru care se poate schimba simtitor daca la cei un 1.30 cat costa un bilet ratb se vor adauga inca 20 de bani necesare pentru ajutarea fratilor de peste Prut. Orice marire a taxelor oricat de nesemnificativa va starni un val de resentimente. Nu toti romanii din Romania au nazuinte patriotice sau studii superioare. Pentru foarte multi grijile cotidiene sunt prioritare.
Pentru ca idea Unirii sa nu fie de domeniul utopiei acest gen de analiza trebuie sa fie intai de toate DOCUMENTAT!
November 13 2009 la 18:31
Mai Alex la tine e rau de tot cu aritmetica!Cum ai ajuns tu la
PIB/capita 5000 dolari de la 12000? SE zice ca moldovenii sunt mai harnici dar romanii mai destepti-eu vad ca sunt “romani” cu totul “cazuti din zarzar”. In toate timpurile majoritatea popoarelor vroeau sa se mai extinda nitel, unele cotropind (inghitind) tari intregi. Unele si astazi vor nu numai transnistria dar si ceo mai ramas din Basrabia. Dar la noi romani-destepti nu vor nici ce este de fapt a lor.
Pe surt ROMANII CARE NU VOR UNIREA SUNT PROSTI DEABINELEA! La cine greu ajunge sa mai citeasca o data articolul pina va intelege. SUPER ARTICOL!
November 13 2009 la 18:42
Mda ma rog se pare ca voi tot timpu trebuie sa deviati de la subiect.Sincer cred ca prosti sunt aceia (atat romanii cat si moldovenii care cred ca unirea asta va aduce vreun beneficiu-poate doar voua-)Oricum eu ma bucur ca unirea asta nu se va putea realiza niciodata si sper sa scapam odata de scandalagiul de Basescu care alimenteaza astfel de ganduri.
November 13 2009 la 18:52
VA FI UNIRE!!!
TRATATELE CARE VOTR FI SEMNATE INTRE CELE DOUA TARI, NU VOR IMPIEDICA UNIREA.
HAI UNIRE!!
November 13 2009 la 18:58
e o poveste frumoasa. dornic de a o implemneta, as intreba un lucru: cum? ce ar fi bine de facut in primul rind? dar ginditiva bine, ca sa nu se intimple o mega transnistrie in loc de o sarabatoare.
November 13 2009 la 19:31
ce aberatii de 2 lei .
1. romanii nu isi doresc unire cu rm. si nici macar basarabenii . nu trebui dacat sa te uiti ca de 16 ani partidele romanofobe i-au mai mereu 50% din voturi .
2.in rm nu sunt romani . si am un milion de argumente pt. aia care incep a rage ca sunt dezinformat sau ca vreau sa dezinformez.
stela numai aberatii sustii . mai ales la parte economica . hai sa iti aduc niste argumente sa nu zici ca-s rau:
romania e in faliment . cine traeste in ro vede. numai asa in trecere iti spun ca deficitul e de 7 la suta . adica 14 miliarde de euroi.
germania s-a indatorat fff mult ca sa ridice estul . mai intereseazate . si dupa 19 ani estul inca sufera . cine a fost in germania stie ce vorbesc. somajul in est e dublu fata de vest .
in ro pana in 99 au fost investiti 6 miliarde de usd. numai in 2000 au fost investitii straine directe de 1,2 miliarde de usd . asta cu 4 ani inainte sa fim acceptati in nato si cu 7 ani inainte de eu.
November 13 2009 la 19:56
Daca Basescu castiga alegerile din Romania, ar putea candida si in rm.Ca pe vreme lui Cuza.
November 13 2009 la 20:03
Pentru:
“Alex spune:
November 13 2009 la 16:31 ”
Îmi cer scuze pentru limbaj, dar mă întreg dacă nu cumva tu eşti tembelul ală comunist care semnează “alex.ro” toate comentariile în care “porcăie” noua guvernare de la Chişinău şi ridică osanale comuniştilor.
Oricine ai fi, dai dovadă de mare prostie.
1) Populaţia RM nu este de 6 milioane ci de 4 milioane (recensământ 2004).
2) Chiar şi dacă ar fi fost de 6 milioane (cum afirmi tu după ureche), o socoteală simlă arată cu PIB-ul pe cap de locuitor nu poate scădea de la 12,000$ la 5,000$.
Considerând media recensămâmtului din 2001 şi al estimării din 2008, populaţia României este de 22 milioane.
Dacă adunăm populaţiile şi PIB-urile ajungem la 270 miliarde USD la o populaţie de 26 milioane cetăţeni.
Asta înseamnă 10,384$ pe cap de locuitor.
Aşadar, măi cap sec, scăderea este nesimnificativă.
În plus, scăderea este doar în statistică, pentru că nu va scădea nimeni salariile deja existente.
Aş spune chiar dimpotrivă! Se vor crea noi oportunităţi de afaceri pentru reconstrucţia judeţelor din Basarabia.
Dar menirea ta aici este să porcăi, nu să exprimi o părere bazată pe adevăr şi pe o logică elementară.
Îmi e tare greaţă când văd aşa mincinoşi!
November 13 2009 la 20:06
Pentru:
Alex spune:
November 13 2009 la 16:55
De unde ştii tu măi pârlitule ce vor românii?
În timpul evenimentelor din aprilie televiziunile care au transmis ştiri despre ceea ce se întâmpla la Chişinău făceau rating extraordinar!
Rating foarte înalt au făcut şi talk showurile pe tema Basarabiei.
Să-ţi fie ruşine pentru că MINŢI CA UN PORC!
November 13 2009 la 20:09
Pentru:
Alex spune:
November 13 2009 la 18:42
Eu sper să scăpăm de păduchi de genul tău de pe acest site.
Comentariile tale arată că nu eşti decât un frustrat!
Ţi-e frică să nu rămâi cu mai puţin dumicat la rât…
November 13 2009 la 20:26
Alex: voi chiar nu intelegeti ca romanii nu vor aceasta unire ?????
Probabil ai tu date asa de precise despre ce isi doresc romănii , ăi fi vreun institut de studii sociologice. De unde dracu stii tu ce vor românii in general ? Si ca nu vor unirea? Cine dracu iti da dreptul sa vorbesti in numele meu de exemplu ? Sau al altora? Vorbeste in numele tau , daca tu nu vrei unirea asta te priveste dar nu mai vorbi in numele tuturor românilor. Ai fi vreo ebciclopedie ceva sau vreun ghicitor . Altceva nu mai ghicesti? De exemplu cine iese presedinte ? Pina cind se va face vreun referendum ceva care sa arate in mod clar parerea pamenilor despre unire eu zic sa-ti tii parerile pentru tine.
November 13 2009 la 20:35
bad_boy@ : Cu toate datele mentionate – PIB, etc, nivelul de viata in Romania nu este radical mai bun decit in Moldova –
Cind ai fost ultima oara in România ? Si cind ai fost erai legat la ochi?
Bad_boy@ : Datorita faptului ca Chisinaul s-ar transforma intr-un simplu oras semi-provincial, multi investitori straini si-ar crea reprezentante/sedii (deci si locuri de munca, oportunitati) in capitala statului – Bucuresti, si nu la Chisinau.
Ca acuma sint o gramada de oportunitati la Chisinau pentru ca e capitala . A naibii oras cosmopolit o adevarata metropola de nivel european ! Oportunitati la Chisinau sint doar pentru cine n-are ceva mai bun ,pentru ca cine poate oricum pleaca la Bucuresti sau Cluj sau Iasi sau Moscova chiar.
November 13 2009 la 20:39
alex
in primul rand nu reprezinti romania
in al doilea rand o intrebare…nu iti ajung banii tarii???
dar la ce trebuie sa iti ajunga tie personal alex?
November 13 2009 la 20:51
solovastru , frate degeaba te iei de bad_boy ca omu se referea l anivelul de trai care nu la cati euroi ai salariu .
o treime din romani au putin peste salariul minim adica 6 , 7 milioane si alta treime dau cu sapa si cresc o vaca .
daca te gandesti cat e chiria , transportul, utilitatile etc. ….
ps:bad_boy cetatenii din rm numai pentru a putea circula liber in shengen au nevoie de hartii romanesti . pana in 2007 era liniste .10-15 mii de cereri pe an . dupa 2007 peste 400.000 cereri in 2 ani . tre sa fi idiot sa nu-ti dai seama c-am cat de romani sunt cetatenii rm ( c-am 2 la suta cat au declarat la referendum )
November 13 2009 la 21:03
“voi chiar nu intelegeti ca romanii nu vor aceasta unire ?????hai sa o luam simplu :atunci cand 2 frime fuzioneaza fiecare dintre ele vine cu cate ceva cu ce vine moldova in aceasta unire si vorbim aici despre lucruri concrete” Bai pustiule cine te crezi tu de vb. in numele tuturor romanilor?”atunci cand 2 frime fuzioneaza fiecare dintre ele vine cu cate ceva cu ce vine moldova in aceasta unire si vorbim aici despre lucruri concrete” ” Se cunoaste ca esti pusti dupa cum vorbesti……………dar romania cu ce vine?cu o coruptie infloritoare……………cu cele mai slab strategii de management statal din europa…………..cu tipica mentalitate a romanului care crede ca poate sa faca ce vrea oricand doresc muschii lui?……………………..masoarati cuvintele inainte sa mai postezi ceva………….si masoarati si mucii care iti curg din nas…………….
November 13 2009 la 21:31
Unirea este o datorie morala…in primul rand fata de inaintasi si fata de restabilirea adevarului istoric,nu mai conteaza nimic,nici economia,nici politica,in fata acestui ideal maret…din pacate in R.Moldova situatia e confuza,daca in R.Moldova s-ar realiza un referendum si s-ar vota unirea cu Romania nu cred ca vor fi probleme in ceea ce priveste acceptul romanilor…
November 13 2009 la 22:09
Buna dna Stela Popa,
Ma bucur de un asa asemenea articol, nu va suparati dar am preluat si eu articolul al lui George Scarlat si l-am expus si comentat si eu un pic, am respectat drepturile de autor
, va multumesc pt aceste date.
p.s.: De mult timp nu am mai scris , asa ca am revenit
November 13 2009 la 22:12
Cu astfel de articole ai cititori , deci rating, Stela…
November 13 2009 la 22:12
Si e bine
November 13 2009 la 22:15
[...] de unde preiau este blogul dnei Stela [...]
November 13 2009 la 22:33
Sa vedem ce va fi dupa discutia lui filat cu basescu si putin la yalta.Se poate negocia unirea.
November 13 2009 la 22:55
Pentru a realiza Romania una si indivizibila,ar trebui ca presedintele sau premierul Romaniei sa fie de origine basarabeana cum a fost maresalul Averescu la 1918…
De aceea ,va propun un ideal: FILAT- PREMIER AL ROMANIEI!
November 13 2009 la 22:59
Basescu presedinte,Filat premier si alianta PDL-AIE in viitoarea Romanie mare
November 13 2009 la 23:04
Salutare tuturor!, ca fapt divers, maine la emisiunea 3×3 a lui Tanase de la Realitatea TV e invitat Vlad Filat. de la 16.15
se poate viziona si online pe site-ul RTV
Stela Popa: URMARITI SI LA ANTENA 3 ASTAZI DE LA 17.15-18.00 LIVE VLAD FILAT INVITAT!
November 13 2009 la 23:17
Economiile naţionale ale României şi R.Moldova sunt perfect complementare. România nu (mai) are agricultură, iar R.Moldova nu are industrie. În România se importă 70-80% din produsele alimentare, pe care R.Moldova le-ar putea asigura la preţuri mult mai convenabile pentru ambele părţi.
Singura problemă cu-adevărat dificilă este viitorul statut al Transnistriei. Dar despre reunificare se poate discuta doar după alegerile prezidenţiale din Ro.şi doar dacă rămâne Băsescu preşedinte. Geoană e al Moscovei, la fel ca Iliescu.
November 13 2009 la 23:33
As vrea foarte mult sa se intample urmatoarele actiuni :
- sa fie construita calea ferata cu ecartament european intre Chisinau si Iasi, sa fie modernizate cel putin un drum intre Chisinau si Romania;
- sa fie introduse mai multe curse de avion intre R. Moldova si Romania mai ales low-cost care sunt mai ieftine;
- sa existe cooperare economica, sociala, politica, culturala mai mare intre cele doua tari;
- sa vina mai multi locuitori ai celor doua tari in cealalta tara pentru a ne cunoaste mai bine;
- sa fie marite contactele intre investitori romani si moldoveni dar si intre agentii economici;
FARA ACCEPTUL UE SI AL RUSIEI NU NE VOM PUTEA UNI.
November 14 2009 la 00:42
to stan
ia-te, mai, inca un priceput la romanisme! dai cu sapa si cresti o vaca? ai fost prin RM, de stii cum a fost facut recensamintul recent?
te ingrop in cunostinte, porcusorule, dupa ce mai stau trei zile sa-mi iau viza la consulatul asta de-a p**a si vin in tara ta europeana sa vizitez muntii lasati de Stefan si mie, nu doar tie… si sa-mi zici multumesc, “idiotule” (te citez), ca-mi cheltui in tara ta banii munciti de un an pentru a-i arata fiicei mele locul unde doarme acel Stefan despre care ea invata la istoria integrata…
PS: RM se scrie cu majuscule, ca si Romania…
November 14 2009 la 07:46
Imi poate spune cineva ce populatie si ce suprafata mai are Basarabia controlata de guvernul de la Chisinau? Eu banui ca doar vreo 20.000 de km patrati si vreo 2 milioane de locuitori.
November 14 2009 la 10:00
burtamar nu te mai caca pe tine ca miroase
la recensamant aveati obtiunea clara sa va declarati romani . tu ai auzit de cecenia boule . c-am la ce presiuni au fost supusi cecenii?
sholdovene am cunoscut prea multi din rm ca sa mai pun botu ca sunt romani .
vino rahatel sa vezi si tu ce cred romanii de cetatenii rm
November 14 2009 la 10:40
de ce votati voi basarabenii partidele romanofobe la greu ?
de ce cand va intreaba un strain ce sunteti spuneti ca sunteti moldovean ?
de ii numiti pe romani tigani ?
de ce dupa 2007 ati venit sa cersiti hartii de roman ?
inainte vreme
cand se putea circula cu buletinu in ro dar ro nu era in m.ue nu rageati atata de ,, dreptul vostru ”
de ce cand vine cineva cu alte argumente va cacati in sus atata si rageti mai rau ca comunistii ?
de ce tot arunca-ti vina pe rusi . lituianienii , estonii , letonii etc. si ei au fost supusi la acelasi tratament de urss dar e mare diferenta.
November 14 2009 la 11:31
Mai Stane nu rage aici ca avem prostii nostri si fara tine. Bine ca destepti de alde tine si alex sunt putini in RO si incaz de referendum va veti aduna vreo citeva sute in orice caz nu mai mult de 2% si nu de tine depinde va fi ori nu UNIREA. Cu parere de rau nu depinde prea mult nici de noi rominii-moldoveni care vor reintregirea RO cu toata Basarabia inclusiv transnistria, Bucovina si Izmailul.
Si poti sa crapi de ciuda- da eu ma socot moldovean, vorbesc romana si cetatenia romana am redobindit-o nu pentru a fugi peste hotare cum multi au fugit kiar din RO sa cistige o bucata de piine- avind cetatenie ma socot OM LIBER.
November 14 2009 la 11:42
Stane romanii sunt numiti de europeni tigani dar pe ei nu te superi – crezi ca ei teau scos din rahat. Ma mira pur si simplu nivelul prostiei tale si a altora care ghindesc ca tine.
November 14 2009 la 12:15
Cred k ambele atitudini aflate la extreme sunt stupide… ideea k unirea cu RO este imposibila pe veci este la fel d naiva ca si ideea k unirea este posibila kt de curand… nu confundati ceea ce va doriti voi cu realitatea actuala… parerea mea este k pe termen lung 30-40 d ani, unirea este mai plauzibila dkt pastrarea actualului statut.
PS: Io sunt pt. unire
November 14 2009 la 12:16
to solovastru mihai – am fost in Romania de nenumarate ori, mai ales la Bucuresti si Iasi, cunosc multi oameni de acolo, atit la nivel de cunostinte personale, cit si la nivel de parteneri de afaceri. Deci stiu perfect cum stau treburile pe acolo. Exact cum a zis stan: este necesar de apreciat nivelul de viata, si nu citi euro ai tu salariu, in comparatie cu salariul unui moldovean, convertit in euro. Ia un indicator de salariu – in RM si Ro, si raporteaza-l la preturi – la fel in RM si Ro, si vei vedea ca mare diferenta nu este. Cum am zis -e putin mai bine, nu radical mai bine. Tu de cite ori ai fost la Chisinau, de stii oportunitatile de aici, nene? Sau iti bazezi opinia doar pe speriatii de la tv, care afirma ca Moldova e plina de mafioti si banditi ? Locuitorii Basarabiei, se pot clasifica in 2 categorii – aia care pot si vor sa plece, si aia care nu pot sau nu vor (sau vor dar nu pot, sau pot dar nu vor). Cu categoria 2 e clar – aia vor sta in RM, fie de voie, fie de nevoie. Dar categoria 1 – mai ales daca merge vorba de oameni tineri, cu studii, cu cunoastere de limbi, cu profesii de perspectiva (de ex, din domeniul IT), tu crezi ca lor le tre Iasi sau Cluj?:))) E o prostie sa crezi asta. Omul care vrea sa plece, el vrea sa plece ca sa-si schimbe viata, sa si-o schimbe radical, si nu doar “putin”. Pentru acel “putin” mai bine, nu se merita sa parasesti Moldova pentru Romania, cu parinti, rude, prieteni, relatii. De aia oamenii fac aceasta jertfa constienta – doar ca sa simta o schimbare radicala. La fel si cu plecarea la Moscova, care este in mare parte destinatia moldovenilor lati in umeri, care lucr in constructii, si nu a celor care fac design si programare. In plus, nu uita o alta chestie – salariul nu e totul, atunci cind decizi sa pleci. E important, dar nu e totul – merge vorba de ansamblul institutiilor statale ale unui stat, de un mecanism care se formeaza cu anii si care e bine pus la punct – ma refer aici si la politie, si la organele de stat, si la sistemul medical, combaterea coruptiei, la tot. Pai iata la aceste capitole, Romania – la fel ca si Rusia sau Ucraina, e in aceeasi mocirla, la fel ca si Moldova de altfel. Deci, pentru ce sa lasi o mocirla, unde glodul e pina la git – ca sa ajungi in alta, unde e “doar” pina la piept? Deci, cum ai zis – cine n-are ceva mai bun, sta la Chisinau. Dar cine are – fii sigur ca nu pleaca la Iasi sau Moscova, ci tinteste mai “sus” decit pseudo-Europa “romaneasca”. Moldovenilor le tre intrarea pe “poarta” – dar nu pentru a se retine linga poarta si a o face mai prospera, si pentru a pleca mai departe.
November 14 2009 la 12:43
ardelasul@ : Imi poate spune cineva ce populatie si ce suprafata mai are Basarabia controlata de guvernul de la Chisinau? Eu banui ca doar vreo 20.000 de km patrati si vreo 2 milioane de locuitori.
Esti departe de adevar , mai deschide si tu o wikipedia ceva si te informeaza , totusi vorbim de o regiune istorica a României in care traieste o ramura a natiunii române. Autoritatile de la Chisinau controleaza in general cam tot teritoriul intre Prut si Nistru cu exceptia Tighinei si a cătorva sate din preajma ei. Asa zisele “autoritati” transnistrene controleaza Tighina si restul teritoriului republicii , de peste Nistru. Populatia Transnistriei este estimata la cam 5-600 000 de persoane .Scazind din totalul de cam 3 800 000 cat are intreaga republica , dupa o estimare de acum cativa ani , rezulta ca autoritatile legitime de la Chisinau au sub conducere cam 3,2-3,3 milioane de cetateni.
November 14 2009 la 13:21
‘Ntr-un sărut Moldova cu România se va contopi
Clipa nu e-n depărtare, e mult mai aproape decât ne pare!
November 14 2009 la 13:31
Un articol de 1 banut.
Ce brasoave propagati in mase, oficialii romani niciodata nu au vrut unire si nici in prezent nu o doresc. Timp de 20 de ani i-si bat joc de poporul moldovean. Redobindirea cetateniei este un business pentru romani, in prezent ca sa faci un pasaport roman costa de la 1000- 2500 de euro, mai inainte era si mai scump. Ucrainenii, rusii, turcii mai repede si mai usor obtin cetatenia romana decit basarabenii. Guvernarea actuala manipuleaza cu sentimentele cetatenilor pe cind ei nici nu s-au gindit la aceasta pseudo unire. Oare nu se vede ca ei sunt gata sa roada giturile unul la altul ca sa obtie un fotoliu cit mai caldut? Un alt argument- noi demult fara sa fi vrut eram uniti, daca oficialitatile romane doreau asta. Era necesar ca marea majoritate a moldovenilor sa aiba cetatenia si pasaportul roman. Volens Nolens, vrei ori nu vrei daca 4 mil de moldoveni aveau pasaportul, nici o putere din lume nu mai spunea nimic impotriva.
November 14 2009 la 13:45
Молдо-румынская граница пройдёт по реке Днестр…….
Eu sint convins ka unirea voastra se va face atunci cind veti fi pregatiti si veti fi lasati sa va uniti.
Minciuna asta de stat (RM)prekum o stina de mare nu mai poate rezista mult……si asta din cauza celor kare au okupat acesst teritoriu….Nici rushi nu mai kred in vitorul RM si kred ca voua va lipseste diplomatie ca sa negociati cu rushi intoarcerea Moldovei la Romania.
Nu uitati ca aveti minoritati si sokotiti bine cu capul inainte sa faceti ceva……
Eu sint pentru adevar si dreptate……Daka acesxt teritoriu a fost furat si okupat este timpul sa se intoarka inapoi la Romania……iar noi cei ce nu sintem romani trebuie sa va resspektam si sa negociem cu voi vitorul nostru.
Daka Transnistria se va pierde cu Gagauz yeri as vrea sa continue esistenta ,sa fie autonoma si sa aibe bune relati cu voi toti……
Daka voi nu va intelegeti si nu va respektati intre voi nu asteptati sa va respekte ceilalti….
SA va dea Dzeu minte si sa fie PACE!!!!
November 14 2009 la 13:50
Și e foarte aproape Unirea! Se cunoaște și când se va petrece…
November 14 2009 la 13:53
Haida măi Băse’
Moldova să prinzi cu harponu’
Trage vânos la vâsle
Și românizării dă-i tonu’
November 14 2009 la 14:40
Să trăiești Ghimpule cu ale tale clujene legături!
Cristina Ghimpu-Vahnovan, soțul ei Sergiu, împreună cu nepoțeii Ruxanda și Alex sunt-n Cetatea Clujului…
Lupoaica cocoțată-n locul statuii lui Pușkin! Vandalii pedepsiți! Lupoaca stă vandalizată-ntr-una din-ncăperile beciului Muzeului de IStorie din Chișinău!
Dragi frați? Scoate-ți Lupaoica! Trâzniți-i pe vandali! Faceți ca autoritatea locală a Chișinăului să aibă posibilitatea de a repune statuia ce la 1921 a fost dăruită de câtre municipalitatea Romei ÎN ACEEAȘI ZI primarilor de atunci ai Chișinăului și Clujului!
November 14 2009 la 14:43
Napocel spune:
November 14 2009 la 14:40
Despre Lupoaică scris-am-n 21 august a.c. și-n umilul meu blogoglobuleț NAPOBLOGHIA:
http://napobloghia.wordpress.com/2009/08/21/simboluri-ale-latinita%c8%9bii-refuzate-la-chi%c8%99inau/
November 14 2009 la 14:45
Rupeți Monumentul Eternitate și crăpați statuia Pușkin! ‘N locul lu’ Pușkin postați Lupoaica!!!
November 14 2009 la 14:47
Chișnău prefectură românească! Chișinău reședință de județ românească!
November 14 2009 la 14:48
Nu s-a ales președintele; nu-i bai! Alegeți românitatea!
November 14 2009 la 14:50
Klaunseburg (Cluj-Napoca) și Chișinău orașe românești!
November 14 2009 la 14:52
Klaunsenburg (Cluj-Napoca) și Chișinău orașe românești! Așa cum zicem noi că avem capitala la Berlin așa și chișinăunenii să zică!!!! Hai Unire!
November 14 2009 la 14:57
ION spune:
November 13 2009 la 23:33
Nu e nevoie de acceptul Rusiei și nici a UE! Citește mai atent-nțelegerile!
November 14 2009 la 15:00
Hai Unire!
Rupe-ene-n iubire!
November 14 2009 la 15:01
Hai Unire!
Rupene-n iubire!
November 14 2009 la 15:03
Nu mai știu care-nlebedele mele, zicea să mă exprin-ntr-un singur comentariu… Nu pot! Simt feromonii UNIRII! E aproape dragilor!
November 14 2009 la 15:04
E betoană treaba! Se simte! E cool de coală chestia!
November 14 2009 la 15:07
gasha boule europa nu vrea sa se uneasca cu ro . nu vrea hartiii de ro . nu se caca pe ei pe net ca sunt romani si daca le zice cineva ceva ce nu le convine incep sa manance caca
November 14 2009 la 15:12
Stelucă scuză-mi euforia dar să știi că sărutul unirii e mai aproape edecât ne-am imogina… Uhhh; e cool sentimentul… Se semnează; sau semnat; s-a vorbit; s-au-nțeles dragă Steluca mai marii mahări! E bééétón! Serios scriu!
November 14 2009 la 15:14
gasha , modlovean prost eu ma consider roman vorbesc romana si ma eu nu vreau in tara mea sholdoveni .
nu conteaza ce zic io . e doar pararea mea boule .
ps: mi-e ciuda ca romanii sunt orbi . nu ca ai tu harti de ro.
November 14 2009 la 15:15
stan spune:
November 14 2009 la 15:07
Tot respectul; ești trendy și fair play! ‘Mi place! Ține-o tot așe! Ești bééétón! Mai ai ceva completări? Cu drag le aștept pufosule.
November 14 2009 la 15:22
da napocel . spune frate ce nu-ti place din parerile mele despre basarabeni .
November 14 2009 la 15:27
stan spune:
November 14 2009 la 15:22
Măi frate luatum-ai repede; îți spun sincer că probabil nu-ți cunosc părerile. Prea multe site-uri accesez, creieru-mi se poate a fi de-a pasta. Oricum am pune problema frate; Molodvoa e a românilor!
November 14 2009 la 15:31
Haida măi Băse’
Moldova să prinzi cu harponu’
Trage vânos la vâsle
Și românizării dă-i tonu’
Românie arată-te
Moldovei pupăi botu’
November 14 2009 la 15:33
November 14 2009 la 15:33
mda . ok . da unde sunt romanii ?
November 14 2009 la 15:35
Aș mai scrie, da-apoi Steluca m-ar sfârși-n moderări..,
November 14 2009 la 15:35
stan spune:
November 14 2009 la 15:33
Nu te-m-nțelesă frate drag. Expandează-ți ideile.
November 14 2009 la 15:38
unde sunt romanii din rm ???
November 14 2009 la 15:40
ATATURK spune:
November 14 2009 la 13:45
Toate cele cosniderente pentru ideea ta transpusă-n acest cool blog.
Cu stimă,
Napoocel
November 14 2009 la 15:42
stan spune:
November 14 2009 la 15:38
Măi? Nu mă blura!
Te rog răspude-mi tu la-ntrebarea pusă de tine.
November 14 2009 la 15:42
o sa avem 2 zone autonome . gagauzia si tinutul secuiesc . fain .
November 14 2009 la 15:43
da oare ce va fi cu transnistria ?!!!!!!!!!!!
o invadam ?
November 14 2009 la 15:43
pai nu vezi ca ei zic ca sunt modloveni .
unde dracu sunt romanii ?!!!!!!!
November 14 2009 la 15:45
stan spune:
November 14 2009 la 15:43
Rogu-te nu te masturba!
Ce nu-nțelegi tu de fapt? Toate cele bune-ți doresc ție și apropiaților tăi pe linie de sânge.
November 14 2009 la 15:46
stan spune:
November 14 2009 la 15:43
Greșești!
November 14 2009 la 15:47
stan spune:
November 14 2009 la 15:42
Prăfuiești… Nu e așa!
November 14 2009 la 15:49
napocel vad ca tu ai fantezii ( te masturbezi ) .
ai un exemplu mai sus pe gasha .
November 14 2009 la 15:49
Maicăl??
Te rog frumos ați arăta acum prezența-atitudinea ta! Cu drag și nerăbdare aștept! >:D<
November 14 2009 la 15:50
ba baiatule daca o sa ai gagauzia autonoma ce dracu crezi ca o sa fac ungurii din harghita si covasna ?
November 14 2009 la 15:51
gasha zice ca e molodvean au esti orb
November 14 2009 la 15:53
stan spune:
November 14 2009 la 15:49
Fiecare avem fantezii… dar-n cazul blogului de față nu e cazul!!! Vrei să-ți adrese de bloguri cu miros de pește???
November 14 2009 la 15:54
aha sa intelg ca le frecventezi ?!!!!!!
November 14 2009 la 15:55
stan spune:
November 14 2009 la 15:49
Fiecare avem fantezii… dar-n cazul blogului de față nu e cazul!!! Vrei să-ți adresze adrese de bloguri cu miros de pește???
November 14 2009 la 15:56
aha sa intelg ca le frecventezi ?!!!!
November 14 2009 la 15:57
stan spune:
November 14 2009 la 15:54
Stai și nu mișca! Acțiunile mele private te-nteresează??
November 14 2009 la 15:59
nu baiatule e treaba ta daca vizitezi site-ri cu miros de peste
November 14 2009 la 16:04
Stimate domn, “stan”, consider că pe baza tematicii deschise de superba Stela Popa, n-ar trebui să crâșconim ca la piața din down-ul blocului… Consider o esperiență tare benefică conect-ul cu dvs. dar consider c-ar fi cazul să revenim la subiectul propus-n prezenta. Nu? Ce părere aveți?
November 14 2009 la 16:05
ok
November 14 2009 la 16:08
RECTIFICARE
Pt.,
fatele stan
Stimate domn, “stan”, consider că pe baza tematicii deschise de superba Stela Popa, n-ar trebui să crâșconim ca la piața din down-ul blocului… Consider o experiență tare benefică conect-ul cu dvs. dar sunt de părere c-ar fi cazul să revenim la subiectul propus-n prezenta. Nu? Ce părere aveți?
November 14 2009 la 16:11
Pt.,
stan
Amprentează rogu-te comnet-ul:
“Napocel spune:
November 14 2009 la 16:08″
November 14 2009 la 16:11
bad_boy@ : este necesar de apreciat nivelul de viata, si nu citi euro ai tu salariu, in comparatie cu salariul unui moldovean, convertit in euro. Ia un indicator de salariu – in RM si Ro, si raporteaza-l la preturi – la fel in RM si Ro, si vei vedea ca mare diferenta nu este.
Am fost in republica de cateva ori la chisinau si balti , am multi prieteni plus colegi din facultate. Daca tu comparind raportul salarii /preturi din România si Moldova gasesti ca e doar o diferenta “mica” eu nu mai stiu ce sa spun. Atunci de ce dracu au mai iesit oamenii aia in strada? Tin minte niste tineri atunci la 5 aprilie care adusesera in mod simbolic un borcan cu mazare la cladirea parlamentului. OAre la ce se referea apropoul lor? Probabil la puterea de cumparare mare a moldovenilor .Cind am fost in republica senzatia pe care am avut-o a fost ca sint multi oameni disperati si fara speranta tocmai pentru ca nivelul de trai si puterea de cumparare sint foarte scazute. Da e adevarat in România chiar daca salariile sint mult mai mari ( sau ma rog erau inainte de criza) si preturile sint pe masura mai ales dupa intrarea in UE. DAr cu toate astea la salariile si pensiile care sint in Moldova puterea de cumparare este sensibil mai mica. Bine eu nu ma pun in pielea tuturor românilor sint sigur ca pentru oamenii cu venituri mai mici preturile de la noi sint foarte mari si greu de suportat dar asta nu inseamna ca in moldova se traieste cam la fel de bine doar pentru ca preturile sint mai mici . Preturile de acolo sint cel mult mai accesibile pentru un român cind ajunge acolo nu pentru voi . Ma rog eu nu stiu poate ai tu un nivel de trai si un venit exceptional. Ca am mai intrebat si eu lumea pe acolo ce salarii si ce pensii sint in general , cind am fost acolo. Sau poate imi spuneau ei salarii mai mici decat au in realitate dar eu parerea asta mi-am format-o .Bine eu n-am trait acolo ca pensionar , ca elev sau student , ca muncitor sa vad cum e viata de zi cu zi insa eu daca as castiga atit cat castiga ei la preturile de acolo as fi cel putin ingrijorat. Am un prieten Oleg care lucreaza in Chisinau la Moldtell . Cind venea el in România eu ii eram gazda si reciproc cind ma duceam eu acolo asa ca mi-am putut face o idee . El are un job foarte bun acolo daca nu excelent , eu in România nu am un job asa de bun ca el insa daca vorbim de salarizare si de puterea de cumparare a fiecaruia….Asa ca nu-mi spune mie de indici economici , bunastarea se vede in nivelul mediu intr-o societate. Tu te-ai uitat in ultimii ani ce vinzari erau in imobiliare ( case , apartamente , terenuri) si in domeniul auto in România? Si reciproc in moldova? Ia fa o comparatie. Sau cate credite imobiliare sau pentru masini si-au luat oamenii? Românii au acum probleme pentru ca a venit criza si au dificultati in a-si achita creditele si leasing-urile nu pentru ca n-au putere de cumparare.Eu lucrez la o companie din domeniul alimentar care vinde foarte mult prin intermediul retelelor de super market-uri. Prin natura profesiei sint zi de zi prin supermarket-uri mai ales prin Metro si Kaufland pentru ca ma ocup de comenzile pentru aceste retele in Iasi. Ei bine iti pot spune ca de exemplu in decembrie 2008 cind se vorbea ca a inceput criza ca nu stiu ce o sa se intimple aceste magazine erau pline. Produse alimentare , cadouri , lumea cumpara in draci. Vinzarile au fost mai mari decat in decembrie 2007 cind nu era criza ci dimpotriva boom economic. Acus vine iar luna decembrie , ia mergi de curiozitate intr-un magazin din România sa vezi cum si cat vind si fa acelasi lucru intr-un supermarket din Moldova si vezi care vinde mai mult. Pentru ca in asta se vede nivelul de trai , in puterea de cumparare , in creditele la care are acces ( sau nu) populatia. Voi stii cum sinteti ? Ca românii care ii injura pe italieni sau pe spanioli , ca sint asa ca sint pe dincolo dar tot acolo se duc ca sa castige o paine ( mai alba). Tin minte bunică- miu ce spunea: domne cum pot românii , mai ales tinerii sa plece din tara lor , sa lucreze pentru italieni pentru cativa euro in plus? El datorita propagandei comuniste in care a trait mare parte a vietii nu realiza care e diferenta si de fiecare data cind mai trimiteau italienii in tara cate un român in cosciug vedea in asta o confirmare la ce credea el : doamne uite ce rau e afara printre straini , tot mai n=bine e in tara fie painea cat de rea , n-are rost sa plece atitia pentru ceva in plus. Dar el nu realiza ca cei mai multi dintre români nu stau acolo doar pentru ceva putin in plus si oricum acel ceva in plus conteaza. Realitatea este ca diferenta dintre moldova si România ca nivel de trai este destul de mare , nu atit de mare ca intre România si Italia sau Spania insa oricum destul de mare. Tocmai ca daca diferenta ar fi nesemnificativa România si Moldova ar fi mult mai apropiate , cum dealtfel ar fi si normal, poate chiar si unirea de care se discuta sici ar fi mult mai usor realizabila. La fel si aderarea la UE ,care practic ar rezolva multe din probleme si practic ar sterge granita politica de pe Prut , ar fi mai usor realizabila daca in Moldova ar fi u nivel de tari mai ridicat .Dar nu este din pacate. Tot esafodajul politic rusesc in moldova pe asta se bazeaza : pe existenta unui stat instabil politic si a unui nivel redus de trai al oamenilor , lucruri ce fac spatiul ex sovietic in continuare atractiv.La fel TRansnistria , nu cred ca e vreo dezvoltare exceptionala acolo dar e un pic mai bine ca in Moldova , e un fel de Vale a Jiului cum era in vremea lui Cozma cind plateau te miri ce pentru apa si energie electrica. Asa si in Transnistria : utilitatile sint mai ieftine ca in moldova , mai baga rusii niste suluri de ruble in cur lui Smirnov sa mai subventioneze putin economia si sa mai dea tot felul de ajutoare si asa de e Transnistria asa atractiva.Daca Moldova ar fi acum macar aproape de nivelul României, Transnistria nu ar mai fi preferata in detrimentul republicii.
November 14 2009 la 16:12
ce sa fac ?!!!!
nu inteleg
November 14 2009 la 16:13
Pt. mai multe detalii, ori bla-bla-uri te aștept frate stan în Yaho!Mssenger cu mare drag:
napocel@yahoo.com
November 14 2009 la 16:13
ok
pa
November 14 2009 la 16:14
solovastru mihai spune:
November 14 2009 la 16:11
Tare de tot frate solovastru
November 14 2009 la 16:15
stan spune:
November 14 2009 la 16:13
Te aștep-n YN. Pa! Intră fără inhibiții.
November 14 2009 la 17:40
da, exista indoieli si temeri din ambele parti, dar puterea unui neam e de a depasi problemele si a merge inainte. Da, s-a putea sa ne fie greu o vreme, dupa Unire, dar trebuie sa ne gandim nu atat la generatia asta de acum, cat la generatiile viitoare.
Nemtilor le-a fost greu (si le mai este), dar pe an ce trece doferentele dintre Est si Vest se sterg, vine o noua generatie…..asa ca la un moment dat nimeni n-o sa-si aduca aminte de fostele greutati.
Un neam trebuie sa fie impreuna. Korea se va uni si ea, chiar daca unii koreeni de Sud nu si-ar dori pentru moment o reunificare cu cei din Nord, din interese meschine. Se va intoarce si Taiwanul la China, bineinteles cand vor disparea comunistii.
Cred ca , pentru inceput, ar trebui sa avem o buna doza de autonomie in sanul Romaniei, sa existe o autoadministratie cat mai mare, sefii sa fie o vreme preponderent basarabeni, sa existe politici destepte de anihilare a romanofobiei (fobie inseamna neliniste + frica)etc……
Cat priveste argumentul lui Alex privind distanta mare pana la Bucuresti, pentru a lua o hartie…… ce mai argument o mai gasit si Alex acesta! E ca si cum ai zice ca cetateanul din California are probleme fiindca trebuie sa plece pentru o hartie tocmai la Washington, in celalalt capat al SUA, de asta california ar trebui sa fie tara aparte. Ha-ha-ha!
November 14 2009 la 18:19
Consider ca nu e corect a utiliza termenul “Unire”.Unirea a fost realizata de înaintasii neamului la 1918.De altfel,noi basarabenii am fost exemplu pentru bucovineni si ardeleni.Mai corect ar fi de utilizat sintagma “restabilirea suveranitătii statului roman asupra teritoriilor din stinga Prutului”,sau mai scurt “Restabilirea suveranitatii”M-am saturat sa-i sun pe ce-i de la “Vocea Basarabiei” sa o termine cu “stat vecin”,sa zica simplu “peste Prut”.Vad ca a ajutat acum mai putin zic asa.Au inteles acei bravi coloboratori ca mama si fratele pot sa aiba gospodarii aparte de a ta,adica juridic s-ti fie vecini,dar nu le zici cum e juridic,ci simplu – “mama”,”frate”.La acei de la ProTV n-am ajuns,tot cu stat vecin o ţin de parca fratii romani ar fi ucraineni.Notiunea de “restabilire” contine in sine o actiune de a se face o dreptate unde sa facut o nedreptate,pe cind “Unire” e doar o doleanta.Trebuie sa realizam la inceput unirea din cuget si simtiri, adică simtul statului ce l-au avut bunicii dupa 1918,mai întîi aflîndu-ne ca cetateni ai statelor România si Creatura Stalinista Republica Moldova,apoi vom realiza si în realitate contopirea teritoriilor românesti într-un stat.E de datoria oricărui om cinstit indiferent de etnie,cetătenie ce constientizeaza că românilor le-a fost pricinuită o nedtâreptate,să contribue prin toate mijloacele disponibile spre a sterge ce-a mai mare ruşine a neamului românesc – frontiera pe Prut.
November 14 2009 la 19:18
de acord cu patriciu-marin
ma duc la fratele meu, nu la vecinu’
vecin ne va fi doar ucraineanul (sau ucraineanul si transnistreanul)
November 14 2009 la 19:49
Ne-ar fi greu un timp daca am face unirea, dar merita. Toate prejudecatile astea ne-ar crea multe probleme. Deobicei cei care le sustin urla cel mai tare, iar cei care iubesc tac si isi traiesc viata. Evident cei dintii bat la ochi mai tare. Iar Chisinaul ar fi al doile oras din Ro dupa marime, nu cred ca ar deveni o simpla localitate la mare distana de capitala
November 14 2009 la 19:55
articol de nota 10
astfel de articole nu prea circulă în românia
dar după părerea mea nu ar fi o problemă de a se accepta această idee
părerea mea
eu am să trimit acest link la multe reviste și la televiziuni spre înștiințare că sunt curios dacă aș citi despre așa ceva în ceva ziar măcar
November 14 2009 la 21:04
“Vreau sa fac din Basarabia Tinutul-model al tarii de unde sa aduc cele mai bune exemplare pentru a ridica nivelul intregii tari.Vreau sa arat ca tinutul acesta care a fost atat de incercat si criticat in trecut, poate da contributia cea mai de seama in reconstructia noului stat romanesc…”
(Maresal ANTONESCU-Catre Romani…, 23 iulie 1942)
November 16 2009 la 00:42
un articol de bun simt – multumim
unirea este foarte posibila, necesara si realizabila. mai trebuie sa vrea si moldovenii. in Romania se va vota “DA”.
November 16 2009 la 09:20
de unde sti tu kostantinu ? pe ce te bazezi ?
uite io zic ca va vota nu . iar in rm la fel ….parerea mea
November 16 2009 la 23:02
Frumos articol,totusi mai recomand un blog care merita vazut http://lsbgl.wordpress.com/
November 18 2009 la 16:01
@stan
corect, de data asta doar pe bunul simt.
November 25 2009 la 12:39
Democratia din Romania este condusa bine de tot prin multi vectori de influenta ai intereselor ruse si de aceea gasiti peste tot ca romanii nu vor unirea . Nu i-a intrebat nimeni pentru ca partidele din romania, cu exceptia PDL lui Basescu ( dar nici acolo nu garantam integral) joaca dupa cum canta Moscova. Au o teama ancestrala si le e frica si de umbra lor daramite de a fi date in vileag toate cate le fac ei. Eliberarea celor doua milioane de dosare de la securitate a micsorat stransoarea dar inca nu e liber romanul sa aleaga ce face la el acasa.
Votul din diaspora si mai ales cel din Moldova il va obliga pe Basescu sa actioneze in consecinta. Intai trebuie castigata libertatea pe plan intern si puse la respect partidele reactionare si revansarde de tip PRM, PDSR, PC, UDMR care s-au coalizat pentru izolarea si eliminarea lui Basescu.
Numa’ putin mai asteptati, vine curatenia de Craciun si mos Nicolae are daruri bune pentru drept credinciosul popor roman si grele de dus pentru cozile de topor !
December 5 2009 la 20:26
Privesc de mult la rece, cum focul nu se stinge, privesc cum totu’n jur e fum, si parca, limpezeste…oare durerea e mai mare, sau fructu’i prea gustos; asta’i hotararea sortii noi nu schimbam folos.
December 5 2009 la 21:02
Sunt deacord cu tot ce a fost scris mai sus, iar ideia unui referendum nu e rea numai ca nu exista o vointa politica in acest sens… Totusi problema majora ramine a fi Transnistria problema care autorul se pare ca intentionat sau nu a omis-o, deci ce facem cu ea – O CADONAM RUSILOR???
December 8 2009 la 19:35
[...] Stela Popa » Blog Archive » Mituri despre unirea Basarabiei cu România December 8th, 2009 Si chiar daca unirea ar fi posibila, Romania s-ar confrunta cu probleme privind minoritatile nationale, ori ca ar fi invadata de infractori v eniti de peste Prut. Toate acestea sunt mai degraba niste mituri si le vom discuta pe rand. … [...] [...]
December 27 2009 la 02:50
Imi doresc din din tot sufletul sa ne unim cu Basarabia !
Vad ca antiromanii de pe aici care nu vor unire spun ca o sa tragem Basarabia dupa noi si o sa traim mai rau . Rusine !
Chiar daca o sa traim putin mai rau(eu cred insa ca o sa fie opusul)ce conteaza ? Oare partea materiala e tot ce va intereseaza pe voi in viata ? Nu aveti pic de patriotism ?
E pamantul nostru furat de rusi…acum ce facem…renuntam la el si la fratii nostrii doar pt ca s-ar putea sa avem cu 10 lei mai putin in buzunar ?
Si sa stiu ca mor de foame si dorm in cort de acu` incolo…si tot as vrea sa ne unim cu fratii de peste Prut !
Acelasi sange , aceasi tara…romani am fost cu toti odinioara !
TRAIASCA ROMANIA MARE !
February 20 2010 la 16:09
Pentru cei care cred ca gandesc rational
Ar trebui sa va rusinati pentru acele calcule josnice ale costului reintregirii Romaniei. Nu sunteti demni de a va numi romani. Voi sunteti cu mult mai jalnici decat adeptii moldovenismului din RM.