UNIMEDIA | Blogs.UNIMEDIA | Stela Popa       RSS


“Unirea nu e realistă cât România e în UE, NATO şi cât există conflictul transnistrean”

08:40 Articole,

„Unirea RM cu România nu e realistă atâta timp cât România face parte din UE, NATO şi cât există conflictul transnistrean”, aceasta este părerea lui Cristian Pantazi, redactor – şef la Hotnews.ro, invitatului emisiunii “Mai aproape de Europa” de la Vocea Basarabiei.

Cristian Pantazi e de părere că „deteriorarea situaţiei din Ucraina a ajutat, paradoxal, la deschiderea Occidentului faţă de R. Moldova, care, în acest moment, trebuie să rămână în sfera intereselor occidentale”.

Alte idei interesante enunţate de către Cristian Pantazi în cadrul interviului pe care îl puteţi asculta în varianta audio de mai jos sunt:

-         Meritatul uriaş al RM e că singură, fără niciun avertisment, la 7 aprilie a reuşit răsturnarea  absolut spectaculoasă de regim.

-         Instalarea scutului antiracheta in România din punct de vedere al imaginii este pentru Rusia o lovitură.

-         Odată cu instalarea scutului, România e văzută ca un avanpost al intereselor americane din regiune, ceea ce e foarte bine, dar asta o face o ţintă în mod clar pentru diplomaţia de la Moscova.

-         Invitaţia lui H. Clinton ca R. Moldova să intre în familia euro-atlantică a fost mai degrabă simbolică şi nu are încă un corespondent pe plan pragmatic.

-         Importantă este deschiderea uriaşă a RM faţă de SUA, NATO şi Occident.

-         Transnistria e un apendice al fostului imperiu sovietic pe teritoriul unei ţări care nu s-a simţit niciodată parte a acestui impreiu.

-         Nu se poate vorbi de o poziţie clară faţă de Transnistria atunci când nu ai o poziţie foarte clară faţă de Rusia.

-         Nicio ţară din lume nu cedează cu atâta uşurinţă un teritoriu. Este şi cazul RM cu Transnistria.

-         Nu am văzut în ultimii cinci ani atâtea ştiri despre România în presa rusă, câte am văzut în ultimele trei săptămâni.


58 raspunsuri

  1. COSTIN spune:

    FANATISMUL IMPERIALIST DEMENTOID PUTINIST ! RUSIA = UN PERICOL LA ADRESA LUMII LIBERE SI CIVILIZATE ! „Fetele lui Putin”, de la mitraliere la rochii de seară

    Oana Ţepeş Greuruş
    Duminică, 21 Februarie 2010
    N-au voie să se machieze decât o dată pe an, cu ocazia balului de iarnă. Cele mai mari au 16 ani, cele mai mici doar 10. La braţul lor stau băieţi în uniforme sobre cu caschete parca prea mari pentru ei.

    Domnişoarele sunt de la Şcoala de Cadeţi numărul 9 din Moscova, noua academie, prima de acest gen, unde, cum şi-a dorit premierul Vladimir Putin se formează elita feminină militară a patriei, scrie Le Figaro. Petrecerea a avut loc recent, în februarie, ca-n fiecare iarnă, iar fetele s-au întors imediat la lecţii.

    „Amazoanele” promise departamentului FSB (fostul KGB), serviciile secrete ruse, se vor ocupa de crimă organizată, antiterorism ori contraspionaj. Pe lângă bune maniere, desen, dans, muzică şi cum să devină soţii fidele şi mame bune, fetele învaţă să mânuiască un kalaşnikov AK 47 ori grenade, relatează jurnaliştii francezi. N-ai zice că sunt în stare când le priveşti feţele angelice şi părul lung prin în codiţe.

    Exigenţă totală

    La Şcoala de Cadeţi numărul 9 sunt 300 de eleve, majoritatea vin din familii de militari şi au fost recrutate în urma unor teste de aptitudini. Domnişoarele învaţă 6 zile pe săptămână. N-au voie cu telefoane mobile. Aşa că vorbesc doar câteva minute cu familia în fiecare zi.

    Cursurile încep la 7 punct dimineaţa. La 16 ani, majoritatea fetelor ştiu cinci limbi străine. Urmează cursuri de autoapărare. Iar uniformele lor sobre cu epoleţi roşii sunt impecabile. Sunt călcate în fiecare seară. Fetele trebuie să fie adevărate modele, aşa că în meniul lor include o porţie de caviar zilnic. Exigenţa este totală.

    În clase se vorbeşte mult despre tragedia de la Beslan din 2004, când separatiştii ceceni au luat sute de ostatici, numeroşi copii şi mamele lor, iar intervenţia forţelor speciale ruse s-a soldat cu 344 de morţi, dintre care 186 de copii. „Vrem ca fetele noastre să se apere singure”, spun profesorii.

    Pregătite de război

    În noiembrie, jurnaliştii britanici de la The Sun au reuşit să facă un reportaj printre „fetele lui Putin”. Au descoperit copile de 10 ani gata să lupte pentru patrie. Mărturiile fetelor n-au voie de niciun comentariu.

    “Tocmai am invatat cum sa demontez si refac un AK-47. Este atât de greu. Trebuie să îmi întăresc mâinile şi să fac muşchi să-l pot folosi. Am nevoie de doua degete ca să pun mâna pe trăgaci”, povesteşte Nastya.

    “Visez să ajung în serviciile secrete. Îmi plac mitralierele. Vreau să fac ceva pentru ţara mea. Văd fete de vârsta mea care se machiază şi poartă fuste scurte. Eu nu am nevoie de asta. Nu înţeleg de ce sunt atât de obsedate de băieţi când există atît de multe lucruri interesante. Şi noi vedem băieţi manieraţi. Ei ştiu să respecte o fată”, le-a mărturisit Olya jurnaliştilor britanici.

    “Războiul este oribil, distruge vieţi. Ceea ce ne dorim este să oprim cel de al Treilea Război Mondial. Dumnezeu să ne apere de el”, spune Sasha.

    Şcolile militare ruse au apărut în timpul împărătesei Anna, nepoata lui Petru Cel Mare, şi apoi au dispărut odată cu avântul comunismului. Însă în era Putin, conceptul a fost reabilitat. Întâi pentru băieţi, apoi pentru fete.

  2. COSTIN spune:

    Preşedintele Traian Băsescu l-a felicitat, sâmbătă seară, pe regizorul Florin Şerban, câştigătorul premiului “Ursul de argint” la Festivalul internaţional de film de la Berlin, apreciind că aceasta este o nouă confirmare a valorii tinerilor regizori români.

    “Preşedintele României, Traian Băsescu, adresează felicitările sale călduroase regizorului Florin Şerban, câştigătorul premiului Ursul de argint al Festivalului internaţional de film de la Berlin, considerând totodată acordarea acestui prestigios premiu ca o nouă confirmare în plan internaţional a valorii tinerei generaţii de regizori români”, se arată într-un comunicat al Preşedinţiei.

    La gala Festivalului de Film de la Berlin, desfăşurată sâmbătă seară, lungmetrajul “Eu când vreau să fluier, fluier”, în regia lui Florin Şerban, a primit “Jury Grand Prix – Silver Bear/ Marele Premiu al Juriului – Ursul de Argint” şi distincţia “Alfred Bauer”, oferită pentru noi perspective în arta cinematografică. Ceremonia s-a desfăşurat sâmbătă seara la Berlin.

  3. europa 1 spune:

    Va rog sa va exprimati la acest eveniment ca Reunire. Unirea Mica si cea Mare deja au fost. Dar Reunirea de facto s-a inceput.

  4. Jovanny spune:

    Interesant acest dialog si e foarte bine ca se discuta, se analizeaza, se identifica si se inainteaza cate o propunere care se poate transforma intr-o solutie. Cel mai important este ca prin asemenea discutii si se tine flacara aprinsa si nu ramanem uitati.

  5. marian spune:

    in Romania la congresul PSD ,schimbare de lider …Victor Ponta [ 38 de ani ]l-a invins pe Mircea Geoana .

  6. marian spune:

    …o veste care ne aduce in atentie ca e timpul unei schimbari de generatii si la nivelul liderilor de partide din Moldova !

  7. Valenta spune:

    Pace tuturor,
    Sa nu exageram, desi nu trebuie nici sa subestimam eventualele pericole a miscarilor pe tabla de shah a Europei.
    Panica, in deosebi in presa, nu este buna la nimic.
    Rusia are de confruntat o situatie destul de complicata la ea acasa, treptat se va retrage.
    Situatia din Ucraina este complicata, in deosebi acum. Rusia, pentru a o prinde definitiv pe Ucraina in “brate” va folosi Transnistria. Asa ca rusul nu-si va retrage usor armata din Transnistria si Basescu spunea asta vreun an in urma.
    Republica Moldova nu poate lua o decizie de cedare a Transnistriei, pentru ca aceasta varianta nu este in viziunea SUA si a NATO.
    Ce depinde, de facto, de RM sau chiar si de Romania, cind JUCATORII principali pe tabla de shah este SUA si Rusia?
    Roamnia si RM pot face CONFERINTE la nivel international ;a care sa CEARA anularea consecintelor pactului Molotov-Ribentrop. Unde? Cum? Ginditi-va!
    Daca Transnistria va fi cedata UCRAINEI, fie si gratuit Ucrainei, ca un PAS spre anularea definitiva a consecintelor acelui pact – ar fi o varianta buna! Pentru ca, pe de o parte am demonstra deschiderea pentru anularea pactului, iar pe de alta SCAPAM de aceasta buba in coasta.
    Mai departe,lasa Ucraina sa ceara de la Rusia retragerea armatei a 14-ea, caci are alt potential in dialogul cu Rusia si, astfel, scapam de pericolul de transformare a Transnistriei intr-un al doilea Kaliningrad.
    Cred ca aceasta viziune o avea si Basescu, dar nu poate actiona astfel ignorind pozitia SUA.

    Recunoasterea independentei TRANSNISTRIEI ar fi o mai mare greseala, caci am avea aici un al doilea Kaliningrad.
    Dar daca o tinem in componenta RM vom continua “sa distrugem” poporul autohton din Basarabia, caci oamenii vor emigra masiv.
    O miscare INTELEAPTA pe tabla de shah, iata unde poate fi solutia.
    Diplomatii Romaniei trebuie sa LUCREZE intelept. Si asta este posibil!

  8. ion spune:

    Ma bucur ca in Romania,inafara de Traian Basescu mai sint oameni cu mintea treaza.Sunt total de acord cu Cristian Pantazi,ca unirea acum este imposibila.Unica solutie-sa ne intilnim in UE,acolo o sa ne clarificam in toate problemele trecutuluiбвфк si viitorului.

  9. Giordino spune:

    E bine că pentru noi gândesc alţii. Dar mai bine ar fi să mai gândească şi acei care au venit la putere. Clar că suveranitate pentru ţările mici nu exită şi respect fără interese între ţări nu există. De acea ar trebui să ne unim, ca să devenim o ţară care să poată impune respectul pentru cei din împrejurul ei. Reunirea ar plasa problema transnistreană în curtea NATO şi UE. Rusul cu noi se joacă ca mâţa cu şoarecele, dar cu NATO… Suntem un neam şi ar trebui să ne rezolvăm problemele împreună ca neam, din interesul nostru naţional, dar nu să aplecăm urechea la fiecare străin , fie el şi ziarist. Fiecare mişcă pentru ţara lui, că va mişca pentru noi un vecin? Poate doar un luptător în lumină.

  10. releu spune:

    Stela, schimba te rog titlul, induce in eroare, pt ca nu este citata si continuarea spusa de intervievat: … atat timp cat RM ramane in afara UE si NATO.

  11. Jay spune:

    nu cred ca apartenenta la NATO si UE e o problema. Daca nu ma insel, una din cele doua Germanii era deja atat in NATO cat si in UE, la momentul reunificarii. Sa fie vointa din partea poporului, ca nimic si nimeni nu va putea impiedica Unirea. Important e sa avem si liderii politici care sa o puna in practica. Presedintele Basescu are aceasta disponibilitate, nu mai vorbim de Ghimpu. Never say never, vorba chinezului :)

  12. Alecu spune:

    Dar daca Republica Moldova se uneste cu Romania, intra si in NATO si UE si… rezolva si conflictul transnitrean!

  13. Stalinus spune:

    oorect ar fi fost:Atit timp cit in RM mentalitatea mankurta va fi predominanta unirea nu va fi posibila.ASTA E ADEVARUL!
    Eu nu cred ca cineva cu un dram de creier se asteapta ca Romania sa se COBOARE la nivelul alienat de gindire al populatiei din Basarabia.

  14. Ionut spune:

    A fost foarte interesant ce a spus dl Pantazi la finalul interviului.

  15. Jay spune:

    Stalinus..poate mai corect ar fi, “al unei parti din populatia din Basarabia”? :) Nu stim cu exactitate procentele, dar totusi..sa nu-i punem pe toti oamenii in aceeasi oala.

  16. adi spune:

    SUNT FOARTE MULTE DE SPUS PE ACES5T SUBIECT :

    DAR MAI INTAI DE UNIRE TREBYUIE FACUTE PROIECTE ECONOMICE SI SOCIALE CA DE EXEMPLU :

    - mai multe poduri pe Prut
    - mai multe linii de tren
    - mai multe sosele intre cele doua tari
    - mai multe societati si firme cu capital mixt

    DAR INAINTE TREBUIE FACUTA UE SI NATO SA DESCHIDA OCHII SI SA OBLIGE PE RUSIA (chiar si cu

  17. adi spune:

    CHIAR SI CU TRUPE ALE ONU IN REPUBLICA MOLDOVA (doar cu aceste trupe Rusia nu va ataca tara prin Transnistria)

    DECI SA REZOLVE PLOBLEMA CU TRANSNISTRIA CA SI ASA SE TARAGANEAZA DE MULTI ANI FARA MOTIV (cand situatia din Iugoslavia si Cehoslovacia s-a rezolvat in catva ani).

  18. Stalinus spune:

    Jay : nu ! am spus corect A POPULATIEI din Basarabia pentru ca unirea nu se face CU O PARTE de populatie!

  19. Stalinus spune:

    si Jay , vrem nu vrem ei SUNT in aceiasi oala si e la latitudinea lor sa schimbe ”gustul” zemei ….

  20. Valenta spune:

    Mancurtii nu mai sunt o problema pentru UNIREA cu Romania. ei sunt foarte putini si deja isi schimba mentalitatea. – Toti vor cetatenie romana si in Europa.
    ACUM sa facem ceea ce PUTEM. Dar putem MULTE. Si anume:
    1. DEZVOLTAREA ECONOMICA vertijinoasa, ca sa stopam migratia, ba chiar sa ii atragem pe cei plecati sa se intoarca;
    2. Conferinte stiintifice cu personalitati internationale in domeniul istoriei si jurisprudentei etc… la care sa fie abordata tema ANULAREA consecintelor pactului Molotov-Ribentrop s.a. momente cruciale din Istoria Basarabiei si Romaniei.
    3. Cetatenia romana sa fie acordata masiv.
    4. Serbari culturale in toate localitatile cu participarea oamenilor de cultura din Romania…
    5. FOARTE IMPORTANT este optimismul si credinta in UNIRE! Caci in fine, totul depinde de popor. Germania de Vest era in NATO, da Germania de Vest nu si asta nu le-a incurcat sa ce uneasca.
    Va spun totul depinde de noi, dar si de TALENTUL diplomatilor care TREBUIE sa caute o rezolvare.
    Fiti sigur, ca diplomatii romani vor face miscarile cele mai bune pe tabla de shah!
    Doamne ajuta!

  21. Valenta spune:

    corectez: Germania de Vest era in NATO, dar Germania de Est nu

  22. marian spune:

    … eu spun ca pcrm-ul va pierde cu adevarat situatia de sub control , odata cu alegerile locale .vor fi atunci schimbari la nivel local atat de mari , de radicale , incat pcrm-ul se va prabusi rapid undeva la 20% …practic harta politica a moldovei va fi redesenata cu totul .pcrm se va retrage spre zonele cu o populatie insemnata rusofona .nucleele dure comuniste vor ramane -balti si gagauzia .

  23. Petrus spune:

    Vreti sa stiti de ce trebuie sa infaptuim Reunirea?
    Pt. ca avem cea mai veche cultura dovedita in Europa, fie ca-i vorba de artefacte din Ghirghiulesti, fie din Hamangia.
    Intrati pe:
    http://www.nytimes.com/2009/12/01/science/01arch.html?_r=1

  24. marian spune:

    o alta lovitura grea propagandistica ar putea primi comunistii in eventualitatea unui nou recensamant al populatiei …in conditii normale si fara de presiuni , aparitia peste noapte a unei masive “minoritati” romane – 15-20% – i-ar umple de ridicol si penibil pe comunisti si “moldovenisti” …pentru ca lumea se va intreba de unde puteau sa apara acesti “minoritari ” ? si de 7 – 10 ori mai multi,fata de recensamantul trecut din 2004…

  25. Valenta spune:

    Marian,
    pcrm trebuie scos in afara legii pentru genocidul, minciunile si faradelegile comise.
    Referitor la ROMANII din Basarabia, – iata de ce este necesar ca sa se acorde cetatenie la toti solicitantii, fara prea multe obstacole. Ar fi bine ca inminarea pasapoartelor sa se faca la diferite sarbatori, intr-o armosfera festiva, cu felicitari si muzica.
    Pentru a redeveni cetatean ROMAN este o mare BUCURIE!

  26. Valenta spune:

    Marian,
    majoritatea comunistilor au sau cer cetatenie, iata unde este COMICUL situatiei.

  27. europa 1 spune:

    Rusia face o gresala enorm de mare in vinzarea armelor Iranului. Lumea musulmana neaparat va folosi toate mijloacele pentru ai elibera pe ceceni. Armele ruse urgenteaza eliberarea lumei musulmane. Conflictele cu Rusia ne va elibera si pe noi.

  28. marian spune:

    …situatia demografica din Moldova ,este foarte grava .valurile succesive de plecari spre vest indeosebi ,se pare ca vor continua si pe mai departe .iar de intoarcere in republica nici nu poate fi vorba , in actualele conditii economice dezastruoase .nu vad mai mult de 20-25% care sa revina la casele lor .acest lucru va avea un efect catastrofal pentru o economie in curs de dezvoltare cum este cea a R. Moldova .probabil un recensamant al populatiei este imperios necesar , la ora actuala .as spune ca scaderea rapida a populatiei active va da o grea lovitura eforturilor generale de aderare a tarii la U.E. .daca nu luam in calcul populatia din transnistria situatia se arata si mai neagra .de la 3.383.000 -fara transnistria – probabil astazi vorbim pe real ,cum se spune , de vreo 2.500.000 ,fara persoanele plecate de cel putin un an de zile in strainatate sau datorita scaderii sporului demografic .si atunci spre unde si spre ce se indreapta R.Moldova ? in plus se observa o accentuare a situatiei cand parintii isi cheama si copiii in strainatate .se contureaza o situatie dramatica a sistemului de pensii in viitorii 10-15 ani .nu vad decat reunirea si inca de graba cu Romania , ca singura salvare ..in realitate ,R.Moldova se pregateste de un adevarat colaps cat de curand .nu mai este timp de pierdut ! cine vrea sa mai ia o pensie la batranete , nu are decat o singura varianta -Reunificarea !

  29. marian spune:

    …a sosit momentul ca oamenilor sa le fie spus adevarul . linia sfortarilor pentru o ipotetica aderare la UE a R.Moldova , e gresita … nu mai spun de linia ramanerii in csi .politicienii mint cu nerusinare popoulatia tarii . de la stanga la dreapta …cine o sa mai intre in UE peste 20 de ani ? o tara depopulata si imbatrinita ? pentru cine se va face aderarea la UE ? se tem politicienii sa nu-si piarda scaunele daca are loc necesara din toate punctele de vedere ,reunificare nationala cu Romania ?

  30. Valenta spune:

    URGENT
    Trebuie de stimulat micul business, in special pentru familiile tinere.
    Trebuie sa se construiasca apartamente sociale mici, de stat, de 2 camere cu circa 35-40m patrati, si date familiilor tinere or in chirie, or cu plata in rate pe un termen lung cu un procent convenabil; sau sa li se dea loturi pentru a-si construi case.
    Trebuie de format in fiecare localitate comitete ale tinerilor entuziasti sa dezvolte economia…

    Ce face Guvernul lui Filat? Stie doar sa IMPRUMUTE, dar daca nu vom dezvolta economia, cine si cum va intoarce banii?
    Si cit timp ne vor acorda imprumuturi? eu cred pina vor vedea ca banii merg pe apa sinbetei… Da pe urma ce facem??? Tot cu covata stricata vom ramine, ca in povestea ceea.

  31. europa 1 spune:

    Fiti convinsi ca guvernul Filat stie ce face. Putin timp si rezultatele se vor vedea. Eu deja le vad.

  32. Valenta spune:

    europe 1
    eu doresc sa fie asa cum spui, adica sa se acorde toata atentia dezvoltarii economiei.
    Pentru stimularea natalitatii, fiecarei familii care va avea 3 sau mai multi copii sa primeasca apartamente sociale de stat, fara sa le cumpere.

  33. Valenta spune:

    pentru tinerii de la sate,
    sa se infiinteze firme care sa “pregateasca case si sa le vinda la pachet”, adica la fel cum mobila vine acasa si ti-o monteaza, tot asa casele sa fie vindute la pachet, ca sa poata fi construite-montate in timp de o luna-doua; si sa se ofere posibilitatea sa fie cumparate in credit.

    Apropo, e o idee de business, pentru cei ce vor sa-si inceapa propria afacere.

  34. Giordino spune:

    Stalinus spune: am spus corect A POPULATIEI din Basarabia pentru ca unirea nu se face CU O PARTE de populatie!

    Stalinus, eşti băiat bun, dar prea îngâmfat. Nu ai avut norocul să treci prin experimentul Piteşti, că erai mai înţelegător. Unirea nu o face populaţia, dar Parlamentul. Dacă va trebui populaţia poate fi convinsă, dacă la putere este o forţă propopor şi prounire.
    Populaţia din Basarabia a trecut prin mai multe calvaruri decât acei cu hohlocaustul,prin teroare, foame organizată, Siberie, colectivizare cu pistolul la tâmplă, organizate tot de acei care chipurile au suferit. Trebuie scoasă frica din oameni prin metode psihologice, aşa cuma fost inoculată. Nu dea Domnul să mai trecem prin ceia ce a trecut populaţia Basarabieri, deaceea vă rog, fiţi mai omenoşi. Aduceţi-vă aminte de canal, Jilava, Piteşti, poate vezi înţelege ce se petrece în sufletul basarabeanului. Nu vă asumaţi toga judecătorului, nu aveţi dreptul.Dar basarabenii sunt români prin voia lui Dumnezeu şi nu le o poate lua nimeni.

  35. Giordino spune:

    Valenta spune:

    ….Trebuie de format in fiecare localitate comitete ale tinerilor entuziasti sa dezvolte economia…

    Ce face Guvernul lui Filat? Stie doar sa IMPRUMUTE, dar daca nu vom dezvolta economia, cine si cum va intoarce banii?
    Si cit timp ne vor acorda imprumuturi? eu cred pina vor vedea ca banii merg pe apa sinbetei… Da pe urma ce facem??? Tot cu covata stricata vom ramine, ca in povestea ceea.

    Valentina sunt total de asord ca cu împrumutul departe nu ajungi, numai în robie la chilerii economici. E uşor să iai credite, să fii bun cu toţi că le dai bani, salarii, pensii, mai ales că creditele trebuie întoarse peste 15-20 ani. Unde va fi atunci guvernul de azi, mulţi la cimitir.
    Guvernul Filat nu poate exista fără unele credite, guvernul e cu buzunarele sparte graţie comuniştilor, dar populaţia cere..privilegii,pensii…, aşa au fost învăţaţi cu daite. Dar bine spui, ce facem cu banii creditaţi îi turnăm în canalizaţie? Ori construm ceva ce va da beneficiu cu care să returnăm datoriile.Până când nu am auzit de vre-un program de susţinere a businesului mic, a ţăranilor înecaţi de importul de hrană plină cu euri, dar mai ieftină. Au demonopolizat chipurile peaţa cărnii, dar nu se simte nimic.Cât timp mai cer pentru a nu pierde încrederea populaşiei?
    În privinţa cât ne vor da bani? Ne vor da atât până ne vom îngloda definitiv, atunci se va pune întrebarea de defolt şi luarea RâMei sub protectorat internaţional, adică devenim robi în propria “ţară”. Acesta şi este scopul creditării, sărăcirea la maximum, apoi jefuirea totală a poporului.

  36. Ionut spune:

    Totul pleaca de la mentalitate,iar aceasta se schimba cel mai greu.Intrand acum pe unimedia citesc ca congresul PPCD a votat aceeasi conducere de partid! Aceeasi oameni,aceeasi gandire aceeasi mentalitate de 20 de ani.Nimic nou sub soare!

    Ieri in Romania a avut loc congresul PSD unde a fost ales un nou presedinte si o noua conducere de partid.Mai buna sau mai rea ramane de vazut(nu sunt fan PSD)dar a avut loc o schimbare si asta conteaza foarte mult intr-o democratie.

    Oare cand Voronin,Rosca,Diacov,si altii(chiar si Smirnov)vor fi demisi de conducerea propriilor partide? Niciodata!!! Precum Vadim Tudor in Romania.

  37. Ionut spune:

    Pt Valenta:

    Numai in perioada comunista adica cea a URSS-ului statul iti dadea casa gratis,munca,masa etc,si am vazut cu totii(cei care am apucat si perioada aceea)ca economia era la pamant.
    Cine este statul? Oare nu suntem tot noi oamenii?
    Oare este o entitate aparte(Dumnezeu),sa ne dea ,sa ne faca,sa etc.
    Inteleg ca saracia este mare si nevoile sunt multe dar intr-o democratie nu trebuie sa asteptam prea multe de la stat.
    Eu locuiesc de 2 ani in Germania si nu imi da statul nimic aici(casa,munca,masa)desi sunt cetatean UE.
    Oare aici in occident statul le-a dat vreodata casa sau nu stiu ce gratis oamenilor? Evident ca nu.Haideti mai bine sa vedem cum au ajuns aceste state bogate cu un nivel ridicat de trai ,si apoi sa comentam ce si cum.

  38. europa 1 spune:

    Despre sate este un realism care trebue de tinut cont. In Franta sunt undeva 60 de milioane de oameni. Este o realitate ca 40% din populatia Frantei locuesc in jurul Parisului. (Regiunea Ile-de-France) Ce vreau eu sa zic prin asta. Cu aparitia capitalismului modern satul dispare. Majoritatea locuitorilor traiesc in orase, unde sunt conditii mai ridicate de trai. Biblioteci, scoli, spitale, locuri de munca si a.m.d. Satul este o notiune ce tine de feudalism. In Moldova si URSS aproape 65% locueau in sate. Deci un sistem feudal. In Occident peste 80%locuesc in orase. Trebue de modernizat orasele si bineinteles de luat in consideratie reale de la sat. Este mai bine de platit un sofer ca sa transporte elevii intr-o scoala mai moderna din alt sat, decit de cheltuit bani pentru o scoala cu trei etage si 20 de elevi.

  39. Valenta spune:

    Nu stiu cum anume, dar FACETI ceva ca sa iesim din criza!

  40. europa 1 spune:

    Cea ca discutam prin acest mod deja noi prin idei, apoi prin materie vom schimba totul ce tine de feudalism. Rusii il numesc comunism, iar dibilii de ale Voronin, banditism de stat.

  41. europa 1 spune:

    Daca Rusia va mai promova politica separarii Moldovei, trebue de declarat Ambasadorul Rusiei persoana nongrata. Unicul stat care doreste separarea Moldovei este Rusia. Pardon nu rusii dar conducerea Rusiei care au viziuni depasite de timp. Ma refer la ideologia fascista-comunista despre Basarabia.

  42. Stalinus spune:

    Giordino: Nu am trecut prin experimentul Pitesti dar sunt destul de copt (am depasit 45 de ani )..prin urmare stiu destule si despre Pitesti si despre Aiud si despre Canal.
    Ce am spus e o constatare OBIECTIVA si nu un repros.
    Cit despre unire gresesti ..Nu cred ca va fi cu putinta un astfel de act fara referendum in ambele parti ale Prutului si chiar daca ,prin absurd. va fi cum spui tu (sa decida parlamentele) eu tin sa-ti amintesc ca parlamentele SUNT expresia vointei populare, iar in absenta unei sustineri solide NICIUN parlament nu va face pipi contra vintului (ala adevarat nu ala de-i patron la Publika si mai nou la Unimedia)
    Daca unirea sau mai bine zis re-intregirea va fi vreodata posibila atunci ea va fi infaptuita de oameni cu inima fierbinte si cu MINTEA RECE si nicidecum de catre visatori rupti de realitate.Ori eu asta vreau sa privim realitatea in ochi si sa actionam in CONSECINTA si nicidecum dupa dorinte vise sau mai stiu eu cum..

  43. Ed___ spune:

    dl Cristian Pantazi exprima o idee corecta intr-un fel dar foarte PROST expusa.

    Unirea nu ar fi posibila cat timp Romania este in UE si NATO si cat timp exista problema Transnistreana,… … . FALS ? Nu…. ABERANT ? DA !

    Pai Romania nu va iesi din NATO si UE niciodata (cel putin cat timp vom trai noi generatiile care am dorit si acceptat acest lucru ! deci zeci de ani de zile) si deci exprimarea a fost cat se poate de …. NON DIPLOMATICA.

    De fapt dl Cristian Pantazi dorea sa exprime doar faptul ca Republica Moldova se poate uni cu Romania doar daca accede la NATO si UE, si deci doar daca rezolva intr-un fel problema Transnistriei.

    Oricum daca se doreste a se vorbi la RECE despre Unirea Moldovei de Est si a Romaniei se poate vorbi pe un cu totul alt ton si cu totul o alta abordare.

  44. Ed___ spune:

    Un mod de abordare chiar l-am citit chiar pe siteul acesta, un articol extrem de interesant care privea Unirea la rece, cu cifre si evaluari

    http://stelapopa.unimedia.md/2009/11/13/mituri-despre-unirea-basarabiei-cu-romania/

    INTREBAREA DE BAZA ESTE :

    sunt doar doua lucruri care opresc Unirea RM cu RO
    - prezenta militara rusa in Transnistria
    - lipsa constiintei nationalitatii proprii

    Daca maine sa zicem ca idee, Armata Rusa s-ar retrage din Transnistria asa cum a semnat documentele de la Istambul acum foarte multi ani, si daca populatia Republicii Moldova ar constientiza ca sunt moldoveni vorbitori de limba romana, si au nationalitatea romana (este un fapt clar CARE ESTE ADEVARAT oricat de mult dintre voi ar contrazice asta, pentru ca exista MILIOANE DE MOLDOVENI aici in Moldova de Vest care O DEMONSTREAZA IN FIECARE ZI) atunci Unirea s-ar face IMEDIAT fara probleme.

    Dupa care pur si simplu va urma un proces de unificare, de consolidare, dar nimic care sa sperie, nici-o invazie, nici-un tanc, ba chiar dimpotriva beneficiile pentru voi si noi ar fi clar mai bune.

    Ganditi-va ca v-ati trezi maine nu in Republica Moldova ci in Republica Romania NOUA, in care aveti acelasi sistem de pensii si legi impreuna, in care avem aceiasi moneda leul (RON), in care puteti sa munciti in orice oras al Romaniei NOI, in care puteti sa mergeti in orice tara UE si sa va intoarceti oricand, fara sa dati explicatii, o tara in care nu va mai fi frica de razboi civil, sau de invazia Rusiei sau a oricarei alte tari.

    OARE NU AR FI BINE ?

    OARE DE CE NU ISI DORESTE LUMEA ASA CEVA ?

    Poate nu va spus nimeni ca Romania VIITORULUI va apartine SI VOUA est-moldovenilor asa cum ne apartine si noua vest-moldovenilor si celorlalti romani !

    ESTE DREPTUL VOSTRU ! DOAR TREBUIE SA VI-L LUATI !
    Doar ca trebuie sa recunoasteti adevarul a ceea ce sunteti:

    vorbiti limba romana, sunteti basarabeni, sunteti moldoveni, sunteti romani.

    sunteti (est) moldoveni de nationalitate romana vorbitori de limba romana graiul basarabean.

    E simplu. Si macar adevarul care exista CHIAR DACA O SA IL NEGATI INCA 10 ANI, tot va sta in picioare, si ar trebui sa il respectati pentru ca este ADEVARUL VOSTRU.
    Si asta chiar daca nu ar exista Unirea dintre RM si RO, tot ar fi bine sa va recunoasteti propriul adevar, propria istorie.

  45. Valenta spune:

    Bravo, Ed________
    cred ca ar fi bine aceste mesaje sa ajungA SI LA CEI MULTI, care nu ai acces la internet.
    Oricum, ceva se schimba in mentalitatea chiar sia mancurtilor indaratnici, asa ca Unire este inevitabila.

  46. Valenta spune:

    Artmata a 14-ea poate fi scoasa!
    Inclusiv prin demonstratiile de protest, pichetarile permanente in fata Ambasadei Ruse atit de la Chisinau cit si dint toate tarile unde sunt romani, basarabeni dornici de unire.

  47. Giordino spune:

    Stalinus. Eşti lucid la gândire, dar mai foloseşte şi intuiţia nu numai logica. Este factorul uman dar mai este şi cel spiritual, care e mult mai puternic.Cine credea că URSS va cădea ca un bolovan într-o zi? Dar a căzut. Nebănuite sunt căile Domnului.

  48. George spune:

    Unirea nu se va putea face pentru doua tari aflate in doua sisteme care prin natura lucrurilor se exclud.

    Romania ca stat nu se va putea uni nici macar cu o “tarla de pamant” daramite cu Republica Moldova aflata sub puternica influenta a Rusiei. Cetatenii moldoveni nici macar nu-si pun problema astfel. Nu au dileme. Asa ca ce vorbim noi aici?

    Cetatenii moldoveni sa nu vina cu exemple gen Germania, ca Romania nu e Germania iar Romania nu va da UN PAS inapoi din UE si NATO, NICI MACAR pentru toata Basarabia.

    Daca basarabenii doresc in CSI si cu dragostea fata de rusi, apoi sa stea si sa se incalzeasca la gandul asta si sa le iasa gandul de Unire.

  49. Opinie! spune:

    aberatii totale.

    RM poate sa se integreze cu Romania fara Transnistria.

    RM poate sa se integreze in UE fara Transnistria ,exemplu Cipru.

  50. NINA GONTA spune:

    cine a facur “revolutia pe internet” in aprilie 2009? TINERII!!A planificat UE sau Romania , sau Rusia , ACEST LUCRU ? Nu!Atunci, concluzia :TINERI , ACTIONATI !!SI PUNETI-I PE TOTI IN FATA FAPTULUI IMPLINIT!Altfel , daca vor fi respecatate toate “canoanele ” ,veti astepta mult si bine !

  51. Jay spune:

    George, si care e “natura lucrurilor”, ca eu nu vad niciun antagonism.

    Influenta Rusiei in Moldova a scazut considerabil, mai ales dupa ce la guvernare a venit un guvern democratic. Legislatia incepe sa fie schimbata, incet, dar sigur.

    Exemplul cu Germania este zis de mine aici, si eu sint cetatean roman, nu moldovean. Desigur ca ideea este vehiculata nu doar de conantionalii nostri, ci pe ambele maluri, si vorba aceea, “daca nu ar fi, nu s-ar povesti”. Cata vreme se ia in discutie, inseamna ca exista posibilitatea – cel putin teoretica – de a o pune in practica.

    Unirea cu Moldova NU PRESUPUNE in vreun fel compromisuri in ce priveste NATO sau UE, ci se pot corobora “prin natura lucrurilor”, ca sa te citez, prin fixarea unor obiective comune: democratizare, integrarea pietelor economice, orientarea legislatiei in spirit european.

    Basarabenii isi vor lua gandul de la CSI treptat, procesul deja a inceput, numai ca lucrurile nu se schimba peste noapte. Vor realiza si ei, asa cum si noi am facut-o, cu ani in urma, ca singura solutie viabila este Uniunea Europeana. Care nu exclude in niciun fel Unirea Tarii.

  52. George spune:

    “Natura lucrurilor” consta in mentalitatea romanilor si a basarabenilor.

    Romanii nici prin cap nu le-ar trece sa discute macar despre a nu face parte din UE si NATO. Daca esti roman atunci intelegi foarte bine.

    Basarabenii sunt altfel; ei sunt statalisti, neutri, puternic influentati de civilizatia rusa. Mai pe scurt, nu doresc UNIRE cu nimeni. Atunci, ce vorbim noi aici?

    Intreaba un basarabean daca doreste ca Rep. Moldova sa se uneasca cu Romania. Nici vorba de asa ceva.

    Dar nu pe mine trebuie sa ma convingi, ci pe cetatenii basarabeni CARE NICI nu-i intereseaza subiactul.

    Eu am spus doar ca Romania nu va renunta nici la UE nici la NATO si cu atat mai putin la statutul nostru de tara unitara. Noi nu vom face nici o federatie cu nimeni.

  53. Jay spune:

    Generalizezi, fara sa cunosti situatia de pe teren. Eu merg in Moldova de peste noua ani si stiu foarte bine cum stau lucrurile. Nu cere nimeni sa renunte Romania la NATO si UE, de unde asemenea idei? Si cine a zis ca vom fi federatie? Unirea se va face, pentru ca este in “firea lucrurilor”. Situatia de acum 20 de ani nu mai e aceeasi cu cea de acum. S-au schimbat lucrurile, si daca nu ma crezi, te sfatuiesc sa faci un drum in Moldova. Asa cum am procedat si eu. Iti mai amintesti de “statalistii” nostri din PRM, cu Vadim, si ce procente aveau acum 20 de ani? Si unde-s acum? Asa si cu “statalistii” din Moldova..

  54. ALEGATOR spune:

    Un cunoscut mi-a sugerat o propunere interesantă, pe care doresc s-o dezvălui. Ştim cu toţii, că în RM societatea e divizată aproximativ în două – o parte şi-au legat speranţele de est , a doua parte de vest. Să presupunem că în urma alegerilor din partea stângă al Nistrului, s-e schimbă guvernarea şi după indicaţiile cremlinului, va avea loc reintegrarea RM . Pe arena politică a Moldovei va apărea un partid nou, cu tot cu electorat, care va dezechilibra mult situaţia politică şi va tinde să stopeze, apoi să redirecţioneze întreaga republică înapoi în CSI! Cu mare regret, aceasta e destul de verosimil. Care-i soluţia? În România sunt mulţi cetăţeni cărora nu l-e este indiferentă soarta fraţilor de peste Prut, dar nu-şi pot închipui în ce mod ar fi disponibili pentru acordarea ajutorului ? Totul e destul de simplu – Dacă numărul cetăţenilor români din RM va creşte într-un scurt timp cu un milion, sau ceva mai mult? Adică cum cetăţenii RM îşi doresc cetăţenie română, similar şi voluntarii români îşi vor dori cetăţenie a RM . La următoarele alegeri PL va acumula majoritatea de voturi şi vor fi în stare să schimbe situaţia. În caz contrar ne aşteaptă soarta Ucrainei!

  55. Raul ro spune:

    Reunirea asta nu este posibila niciodata.Principala piedica este diferenta de mentalitate si in ultimul rand trebuie sa treaca printrun referendum unde nu va avea sorti de izbanda nici in RO unde romanii or sa argumenteze ca nu vor sa plateasca taxe si impozite ptr. niste rusi iar basarabenii nu vor sa traiasca cu tiganii si curvele de romani.O federatie de state e imposibila de acceptat ptr. RO vezi cazul fostei Iugoslavii.

  56. natalia spune:

    Valenta – utopista, care vrea sa-i aduca Statul lingura la gura.

  57. ana spune:

    Ma numesc Ana si prin dreptul de cetatean roman o sa-mi permit sa intervin in discutie cu citeva sugestii:
    1. pt cei care sint putin documentati as sugera sa viziteze acest site https://webgate.ec.europa.eu/europeaid/online-services/index.cfm?ADSSChck=1244211643496&do=publi.detPUB&searchtype=AS&Pgm=7573838&zgeo=35503&aoet=36537%2C36539&ccnt=7573876%2C7573878%2C7573877%2C7573879&debpub=&orderby=upd&orderbyad=Desc&nbPubliList=15&pa , pentru a vedea care este impactul fodurilor EU pentru Moldova, si carei parti a Planului de Actiuni EU atrage atentia mai mult, la economic, social sau la pastrarea securitatii la fronterira?
    2. sa constientizeze ce pozitie are RM in acordanta cu criteriile de la Copenhaga din 1993 si cum poate sa le indeplineasca (si daca poate) la ce faza a accesiuniii se afla, si de asemnea : Article 49 TEU on its Lisbon version (into force after 1st December) tot trebuie vazut.
    3. si opiniile baromentrului EU.

    Dupa se poate de vb de integrare, re-unificare, pozitie in cadrul politicii interne si externe, pozitia RO si RU . Va recomand sa le analizati pt ca sint importante. Total de acord cu opinie.

  58. Jay spune:

    Raul, eu nu consider ca in Moldova sint rusi, ci fratii mei romani. Si ca mine sint multi. Depinde de mine, de tine si de altii sa schimbam mentalitati. Daca doar ne vaitam si contemplam, nu vom schimba nimic. Oameni precum Stela si acesti tineri minunati vor aduce schimbarea. Unirea e aproape.

Lăsați un comentariu

Website

Comentariu:

NOTA: Moderarea comentariilor poate întârzia timpul apariției lor. Vă mulțumesc.



Un produs New Media Group ©2008 Stela Popa | Blogs.UNIMEDIA | UNIMEDIA